Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شاتا، در این جلسه، رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران، گزارشی از عملکرد هیات مدیره در سال 1396 ارائه کرد.

سیدکمال سیدعلی با اشاره به نقش صندوق در ضربه گیری ریسک‌های تجارت بین‌المللی برای صادرکنندگان ایرانی، از رشد 45 درصدی عملکرد صندوق در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 1395 خبرداد و گفت: حجم پوشش‌های بیمه ­ای و تضمینی صندوق در سال 1396، با 45 درصد رشد نسبت به سال قبل، به 74،787 میلیارد ریال رسید که این میزان پوشش، به نسبت صادرات غیرنفتی در مقایسه با موسسات همتا، صندوق را در رده دوم اعضاء کلوپ پراگ قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بخش عمده این رشد را ناشی از سیاست‌های بازاریابی جهت ترغیب شرکت‌های جدید صادراتی به استفاده از پوشش‌­های بیمه ­­ای عنوان کرد و افزود: با اجرای این سیاست‌ها، ارزش بیمه­ نامه­ های کوتاه مدت صادره طی این سال، 152 درصد بهبود یافت. بدین ترتیب صندوق با افزایش درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی توانست بیش از 2،238 میلیارد ریال سود را در صورتهای مالی سال جاری خود به ثبت رساند.

به گفته رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران طی سال گذشته، برای اولین بار در طول عمر صندوق، قرارداد اتکائی با کنسرسیومی از معتبرترین شرکت‌های بیمه اتکائی جهان منعقد شد که این امر، پس از بازدید تیمی از کارشناسان خبره این شرکت ها از فعالیت‌های اعتبارسنجی و صدور بیمه نامه و تایید دانش فنی و تخصصی صندوق در این حوزه ها میسر شد.

سیدعلی افزود: انعقاد این قرارداد که ظرفیت ریسک پذیری صندوق را افزایش خواهد داد، امکان ارائه پوشش بیشتر را طی سال جاری در صورت بهبود شرایط سیاسی موجود فراهم خواهد آورد.

سیدعلی میزان تعهدات جاری و سر رسید نشده صندوق در سال مالی مورد نظر را بالغ بر 83 هزار و 255 میلیارد ریال اعلام کرد و از پرداخت 658 میلیارد ریال خسارت به سیستم بانکی و صادر کنندگان ایرانی در سال 1396 خبر داد.

او چالش‌های عمده صندوق در سالجاری را سیاست‌های جدید ارزی کشور و تغییر نرخ بازپرداخت تسهیلات ارزی برای صادرکنندگان، ریسک‌های ناشی از انتقال ارز و تحریم یکجانبه آمریکا و بطورکلی افزایش ریسک‌های محیط کسب وکار صندوق عنوان کرد.

شبکه تبادل اطلاعات برای بیمه گران اعتبار صادراتی است که صندوق و 37 کشور درحال توسعه از اعضای فعال آن به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

288 / 161 وزارت صنعت و معدن بیمه صادرات تجارت ضمانت بین المللی بازاریابی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت صنعت و معدن بیمه صادرات تجارت ضمانت بین المللی بازاریابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اردبیل با بیان اینکه دستیابی به دستاوردهای اقتصادی نیازمند مداومت و پشتکار است، گفت: ۱۲۵ هزار نفر کارگر در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، بهروز رحیم‌زاده اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته امروز ۱۲۵ هزار نفر کارگر در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تلاش کارگران و کارفرمایان خنثی‌گر تحریم‌های دشمن و موتور محرک رونق اقتصادی در کشور است.

مدیرکل کار رفاه و امور اجتماعی استان اردبیل گفت: دستیابی به دستاوردهای اقتصادی نیازمند مداومت و پشتکار بوده و همگان باید در این مسیر که راه ترقی کشور است همگام باشیم.

کد خبر 749153

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری