Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-19@10:59:34 GMT

اساتید دانشگاه های اروپایی با اسلام آشنا شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۳۹۷۶

اساتید دانشگاه های اروپایی با اسلام آشنا شدند

به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، در جمع اساتید دانشگاه ها و مراکز دینی برخی از کشورهای اروپایی در مدرسه تبلیغ بین الملل ناصریه  حضور یافت.
این  جلسه پرسش و پاسخ  به همت دفتر تبليغ و ارتباطات بين الملل حوزه علمیه اصفهان و با هدف بالا بردن اطلاعات گردشگران و آشنايي بيشتر آنها با اسلام و زدودن شبهات آنها برنامه ريزي شده است
در این جلسه علمی، اساتيد دانشگاه ها و مراکز دینی از كشور هاي فرانسه، بلژيك و سوئيس از معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در رابطه با ابعاد مختلف اسلام و جایگاه روحانیت در اسلام و مباحث اعتقادی پرسش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین مومنی در این نشست صمیمانه و علمی به معرفی اجمالی اسلام  و جایگاه روحانیت در اسلام و همچنین مقایسه برخی از نظریات فلاسفه غربی با فلاسفه  اسلامی  پرداخت .
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در این جلسه پرسش و پاسخ مشترک با اساتید اساتيد دانشگاه ها و مراکز دینی از كشور هاي اروپایی در دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل نیز به بحث متقن بودن  منابع حدیثی شیعه اشاره کرد و افزود: تقویت ارتباط ادیان توحیدی  با یکدیگر به منظور جلوگیری  از گسترش فرقه های انحرافی و افراطی گری در دنیا از ضروریات جوامع امروزی است.
 
وی خطاب به اساتید دانشگاهای اروپایی ابراز کرد: وحدت بین ادیان توحیدی بسیار حائز اهمیت است ، همگی باید در این مسیرتلاش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی عنوان کرد: اساتید دانشگاه و مراکز دینی کشورهای اروپایی دراین جلسه از نحوه زندگی روحانیت در جامعه ایران و همچنین شاخصه های مسجد  و اهم کارکردهای مسجد در جامعه و نحوه ارتباط روحانیون با مساجد و آحاد جامعه پرسش کردند و در پایان میان زندگی روحانی مسلمان با کشیش های مسیحی به مقایسه علمی پرداختند .
حجت الاسلام زمانی، مسئول دفتر تبليغ و ارتباطات بين الملل معاونت تبليغ  حوزه علمیه اصفهان نیز خاطرنشان کرد: طي فصل هاي بهار و تابستان قريب به ده هزار گردشگر اروپايي در جلسات پرسش و پاسخ شركت كرده اند و انتظار مي رود كه تا اخر سال اين تعداد به بيش از بيست هزار برسد، البته آمار امسال نسبت به سال گذشته بصورت محسوس كمتر شده است و در سال گذشته طي آمار بدست آماده حدود سي هزار گردشگر در جلسات پرسش و پاسخ در مدرسه ناصريه شركت كرده اند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازخوانی کتاب «طرحی کلی اندیشه اسلامی» مقام معظم رهبری از نگاه حجت الاسلام قنبریان + صوت سخنرانی

حجت الاسلام قنبریان در یک سلسه سخنرانی ماه مبارک رمضان چند سال پیش به معرفی و ضرورت بازخوانی کتاب «طرحی کلی اندیشه اسلامی» نوشته مقام معظم رهبری می‌پردازد و از سه ویژگی اصلی این طرح و انگیزه نوشتن آن می‌گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» در قرآن که توسط مقام معظم رهبری در سال 1353 نوشته‌اند ضرورت دارد تا به آن پرداخته شود و در ماه رمضان بهار قرآن بهانه خوبی برای این امر است. از دلایل ضرورت پرداختن به آن میتوان به دو مورد اشاره کرد یکی از آنها محتوا و مضمون است و دیگری کسی که آن را به نگارش درآورده است. 

مقدمه‌ای که مقام معظم رهبری در مورد آن نوشته در واقع چکیده‌هاییست که خود ایشان به مردم می‌داده و بعدا آنها را منتشر کرده‌است. در آن چکیده‌ سه ویژگی برشمرده شده که امروز به کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» رسیده است. 

ویژگی اول اینکه اسلام را به صورت یک مسلک اجتماعی و جمعی معرفی می‌کند. ویزگی دومی که در این کتاب برشمرده شده است اینکه اسلام به عنوان مسلکی که دارای اصول منسجم ویک آهنگ است بیان می‌شود. بسیاری نگاه متجزی به اسلام دارند که این فقد نگاه سیستماتیک به دین مبین اسلام است. ویژگی سومی که مقام معظم رهبری برمی‌شمارد مبتنی بودن درک کلیت اندیشه اسلامی بر قرآن کریم است و در اینجا مقام معظم رهبری از اسلام شناسانی که محدود به استباط‌های شبه عقلی یا روایات ظنی است اما منبع اصلی دین اسلام یعنی قرآن در آن کمرنگ است. ایشان تا آنجا نگران است که فهم اسلام بدون قرآن اتفاق بیفتد. 

ادامه سخنان حجت الاسلام قنبریان در مورد «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را بشنوید... 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت‌الله علم‌الهدی به شبهه مشارکت ۴۱ درصدی
  • با غول‌های صنعت فولاد ایران آشنا شوید + 4 کارخانه برتر
  • مشارکت ۳۰۰ دانشجوی اصفهان در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها»
  • جمعی از اساتید حوزه علمیه از آیت‌الله آملی لاریجانی قدردانی کردند
  • رونمایی از سامانه پاسخ به پرسش‌های متداول تهرانی‌ها و آغاز به کار کلینیک مشاوره در سال آینده
  • رونمایی از سامانه پاسخ به پرسش‌های متداول شهروندان در سال آینده
  • وضعیت آبگرفتگی اهواز در ایام بارندگی قابل قبول نیست
  • ضرورت بازخوانی کتاب «طرحی کلی اندیشه اسلامی» مقام معظم رهبری از نگاه حجت الاسلام قنبریان + صوت سخنرانی
  • بسیج اساتید دانشگاه آزاد ابهر موفق‌ترین کانون استان زنجان شد
  • پاسخ یک صاحبنظر به یک پرسش راهبردی؛ یک فرزند با کیفیت مهمتر است یا چند فرزند بی کیفیت؟