Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@19:33:12 GMT

خواب دشمنان باز هم تعبیر نشد/بازار آرام است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۴۲۲۱

باوچود تلاش یک هفته ای جریانات خارج از کشور برای تحریک بازاریان به منظور اعتصاب و برگزاری تجمعات،بازهم خواب آنها تعبیر نشد و کسبه در حال فعالیت روزمره خود در بازار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنوز دست هایی از فراسوی ایران برای بر هم زدن امنیت ملی و گسترش تجمعات ساختگی در تلاشند تا بتوانند با انواع و اقسام پیام های تبلیغاتی، آرامش روانی حاکم بر بازار را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   این رسانه های معاند در تلاشند تا با فیلم و عکس های تقلبی و ساختگی  از اعتراضات میدانی مردم و کسبه بازار ها خبر بدهند.جالب توجه است که برخی  کسبه در سرتاسر کشور از شماره های ناشناس پیامک هایی را تحت عنوان اعتصاب و برگزاری تجمعات در 16 مهرماه  دریافت کرده اند.اما مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می دهد که بر خلاف تلاش های چند روزه این افراد، تا این ساعت از روزِ به لحاظ موعد آنها ،بازار هنوز در آرامش کامل بسر می برد.   تلاش یک هفته ای دشمنان برای تحریک کسبه بی نتیجه ماند قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تکذیب این موضوع بیان کرد: این بیانیه از یک هفته گذشته در حال ارسال به کسبه است اما هیچکدام از اهالی بازار به این موضوعات توجهی ندارند و در حال حاضر بازارهای کشور در ثبات و آرامش کامل به کسب و کار می برد.   در ادامه این پرس و جو ها محمد کشتی آرای،  رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران  در گفت و گو با خبرنگار به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این مورد را تکذیب کرده و می گوید: بازار در شرایط عادی و خوبی به سر می برد و هیچ اعتصاب و اجتماعی از جانب کسبه اتفاق نیفتاده است.   هم چنین رئیس اتحادیه خودروسازان و  نمایشگاه داران  در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، نیز با اظهار بی اطلاعی از این موضوع جو روانی بازار را آرام و بدون هیچگونه تشویش اعلام کرد.   عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی نیز در واکنش به این موضوع  در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  این مشکلات با گفتمان حل خواهد شد و نباید شرایط را بغرنج نشان داد، باید برای حل این مشکل برنامه خود را ارائه کنیم و ما نیز با این روش به هیچ عنوان موافق نیستیم.باید رفتاری مناسب برای دستیابی به حقوق شهروندی خود داشته باشیم، دولت هم باید به نوعی رفتار کند تا بتواند این عدم آرامش را به ثبات برساند.   ناصر ریاحی، عضو اتاق بازرگانی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نیز در واکنش به این موضوع تصریح کرد: فعالان اقتصادی و به تبع بازاریان طبعا با این جو موافق نیستند و اصلا این کار را تایید نمی کنند بلکه معتقدیم باید باهم همکاری داشته باشیم .   وی افزود: طبیعی است با گذشت روزها مشکلات افزوده می شود اما اصلا این جریانات راه گشا نیستند.چون فلسفه منافع ملی بالاتر از اولویت صنفی است.   طبق اخبار واصله از بازارهای شهرهای مختلف کشور این اتفاق به حقیقت نپیوسته است و پس از گذشت یک هفته از تلاش برای تخریب چهره کسبه و فعالان اقتصادی کشور ،بازهم خواب دشمنان مردم ایران تعبیر نشد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 

رونق تولید موضوعی است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه سیاست گذاران کلان و مسئولان اقتصادی کشور قرار گرفته و سال ۱۴۰۳ نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده است اما نقش بورس در این زمینه چیست؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان اقتصادی بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مناسب برای اجرای سیاست رونق تولید عنوان می‌کنند، اما آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید در کشور شود؟ برخی معتقدند که بورس به واسطه بازار ثانویه امکان جذب نقدینگی جدیدی ندارد و بنابراین نمیتواند به شرکت ها کمک کند و  آنچه در بورس اتفاق می افتد، نوسانات متعدد است.

برزو حق شناس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از مولفه‌های اقتصادی هر کشوری است، گفت: در  واقع رونق تولید نیز یکی از سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد  محسوب می‌شود که بورس جزئی از آن و یکی از ابزارهای اجرای این سیاست کلان محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه بورس نمی‌تواند به تنهایی باعث رونق تولید شود، یادآور شد: اگر سیاست های دیگر کشور در کنار بورس به کمک رونق تولید بیاید در آن زمان است که رونق تولید شکل می گیرد. 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاوت بازارهای اولیه و ثانویه پرداخت و ادامه داد: اینکه بورس بازار ثانویه است تعریف درستی است،  اما اگر به درستی مدیریت نشود باعث اختلال در بازار اولیه می شود.
به گفته حق شناس، بازار اولیه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تامین مالی شوند و بتوانند عرضه اولیه خود را برای سرمایه گذاران به نمایش بگذارند، اما در کنار بازار اولیه اگر بازار ثانویه یعنی بورس فعالیت بانشاطی نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که بازار اولیه هم رونق پیدا کرده و با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • کسبه بردسکن به احترام امام صادق (ع) محل کسب خود را تعطیل کردند