Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،کیوسک‌های هوشمند به عنوان یکی از پروژه‌های برنامه «تهران هوشمند» برای ارائه انواع خدمات دیجیتال شهری از جمله استفاده از اینترنت وای فای رایگان و انجام تراکنش‌های مالی‌ شهری برای نخستین بار مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.
محمد فرجود گفت: کیوسک‌های هوشمند شهری از جنس مبلمان شهری بوده و همانند دستگاه‌های ATM بانکی قابلیت نصب در معابر عمومی را برای ارائه خدمات شهری و ارتباطی دارند که فاز پایلوت آن با همکاری منطقه دو شهرداری تهران راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرجود با اشاره به اینکه این کیوسک‌ها قابلیت ارائه خدمات ارتباطی از جمله وای فای رایگان را دارند، بیان کرد: این کیوسک‌های هوشمند امکان جستجوی اماکن ورزشی، فروشگاه‌ها، مساجد، رستوران‌ها و... را دارند. همچنین قابلیت استفاده از نقشه دیجیتال شهر تهران جهت مسیریابی نیز در این کیوسک‌ها فراهم شده است. مشاهده موجودی کارت بلیت الکترونیک و قابلیت شارژ این کارت‌ها از دیگر خدمات ارائه شده در این کیوسک‌هاست.
او ادامه داد: در این کیوسک‌ها علاوه بر این خدمات، اطلاع‌رسانی درباره وضعیت آب و هوا، مناسبت‌ها و ... نیز موجود است. همچنین توسعه این خدمات و سرویس‌ها در جنبه‌های مختلف در اولویت توسعه این کیوسک‌هاست.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، نصب کیوسک‌های هوشمند شهری را یکی از زیرپروژه‌های برنامه تهران هوشمند و گامی رو به جلو در حوزه رسیدن به شهر هوشمند توصیف کرد و گفت: در مسیر حرکت به سمت «تهران هوشمند» پروژه‌های متعددی تعریف شده است که مانند این پروژه به ترتیب، عملیاتی خواهند شد و محدود به یک منطقه خاص از تهران هم نمی‌شود و در مناطق مختلف شاهد طرح‌های پایلوت تهران هوشمند خواهیم بود.
او درباره محل نصب این کیوسک‌ها گفت: محل نصب کیوسک‌های هوشمند شهری در فاز اول در محدوده میدان صنعت و مجتمع‌های تجاری میلاد نور، لیدوما و پلاتین بوده است. در آینده‌ای نزدیک تعداد بیشتری از این کیوسک‌ها در اماکن پر رفت و آمد مانند اماکن تجاری و گذرگاه‌های شلوغ شهر نصب می‌شوند.
فرجود تأکید کرد: در آینده علاوه بر کارکرد ارائه خدمات به شهروندان از این کیوسک‌ها برای جمع آوری داده‌های شهری همچون وضعیت ترافیکی و میزان آلودگی هوا نیز می‌توان استفاده کرد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بهره برداری آغاز کیوسک هوشمند ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت

هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو در خط ۵ رفع شده، تردد با قطارهای عادی هم در حال انجام و شرایط در روال عادی است.

گفتنی است؛ همچنین مرکز ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرده بود؛ برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده است آتش به کابل های سیگنالینگ برسد و موجب اختلال و قطعی آن شود.

کد خبر 6093853

دیگر خبرها

  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است