Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: از 17 کشتی حامل نهاده های دام و طیور، تاکنون چند محموله به بندر امام(ره) رسیده است و هیچ کمبودی در تامین ذرت، کنجاله سویا و جو نداریم.

«حمید ورناصری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره نگرانی تولیدکنندگان طیور برای تامین کنجاله سویا افزود: شماری از این کشتی های رسیده به بندر امام، بعد از تخلیه برای توزیع به سرعت به استان ها ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از توزیع 2 میلیون و 400 هزار تن نهاده طیور در استان ها خبر داد و اظهار داشت: تاکنون یک میلیون تن ذرت، یک میلیون تن کنجاله سویا و 400 هزار تن جو به کشور وارد شده که درحال توزیع این محصولاتیم.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور یادآورشد: قیمت مصوب هر کیلوگرم ذرت یک هزار و 150 تومان، کنجاله سویا 2 هزار و 200 تومان و جو یک هزار و 180 تومان است.
وی با بیان اینکه افزایش قیمتی در این محصولات نداشته ایم، اضافه کرد: ورود و حضور شرکت پشتیبانی امور دام در کنار بخش خصوصی، تثبیت قیمت کنجاله سویا و ذرت را منجر شده است.
ورناصری، درباره توزیع به موقع نهاده ها و اعتصاب کامیونداران نیز گفت: وضعیت حمل و نقل توسط کامیونداران بهتر شده اما ما برای توزیع به موقع نهاده ها به استان ها از سیستم حمل و نقل ریلی استفاده می کنیم تا جایی با کمبود نهاده ها مواجه نشود.
به گفته وی، اکنون بخشی از نیاز مرغداری های کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان ها در حال تامین است.
این مقام مسئول در شرکت پشتیبانی امور دام افزود: با توجه به شرایط کنونی سیستم حمل و نقل، ممکن است با محدودیت توزیع نهاده ها مواجه باشیم اما به صورت برنامه ریزی شده و سهمیه بندی این محصولات در استان ها توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، برخی تولیدکنندگان مدعی اند که در تامین کنجاله سویای مورد نیاز واحدهای پرورشی خود با مشکلاتی مواجه اند.
طبق آمارها، سالیانه نزدیک به 9 میلیون تن انواع نهاده های دامی ذرت، جو و کنجاله سویا به ارزش حدود سه میلیارد دلار وارد می شود؛ در واقع نزدیک به 80 درصد نهاده های مورد نیاز کشور وارداتی است.
در ابتدای امسال، دولت یک سیاست واحد برای تثبیت نرخ ارز اتخاذ کرد که مقرر شد برای کالاهای اساسی و نهاده های دام و طیور ارز دولتی 4200 تومانی در نظر گرفته شود. نهادهای دام و طیور جزو کالاهای اساسی و اولویت یک به شمار می آید که با ارز رسمی 4200 تومان وارد می شود.
اقتصام**9186 ** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي نهاده هاي دام و طيور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم

با ورود سامانه بارشی جدید بسیاری از استانها هوای بارانی به خود گرفت به گونه ای که در برخی از شهرها و روستاها سیلاب به راه افتاد و برای شهروندان دردسرساز و خطرآفرین شد.

در برخی از شهرهای استان خوزستان نیز بارش شدید باران موجب به راه افتادن سیلاب شد و برخی از مسیرها مسدود شد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از بارش شدید باران در بندر امام خمینی (ره) خبر داد و آبگرفتگی در خیابان ها را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار- خوزستان 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جاده‌ای 2600 ساله که پدر «راه‌آهن» به حساب می‌آید(+عکس)
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • محور بندر امام آبادان بازگشایی شد
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • محور بندر امام ـ آبادان بازگشایی شد
  • محور بندر امام به آبادان بازگشایی شد
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • سقوط دکل‌های برق در شادگان بر اثر طوفان
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم