Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- پیوند اعضای بدن بانوی جوان مرگ مغزی ساکن بیرجند در بیمارستان منتصریه مشهد جان چهار بیمار نیازمند عضو را نجات داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در هشتصد و یکمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه بدن 'راضیه راه پیما' که از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند معرفی شده بود، پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش کلیه های این مرحومه 20 ساله به 2 زن 30 و 28 ساله ساکن شهرستان های بیرجند و مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند زده شد.
کبد وی در بیمارستان منتصریه مشهد به زن 64 ساله ساکن کرمانشاه پیوند شد و قسمتی از پوست بدن وی نیز برای پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.
واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است، شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد.
3027 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اهدا عضو مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو دردانشگاه علوم پزشکی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:بر اساس رتبه بندی انجام شده توسط وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه سبزوار امسال در بین ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی رتبه ۷ کشور را در زمینه اهدای عضو از آن خود کرده است و با شاخص (PMP) ۲۵ در این مقوله بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

دکتر محمد شوریده یزدی افزود: امسال با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی منطقه، مقدمات اهدای اعضای ۱۳ بیمار مرگ مغزی فراهم شد که با توجه به اینکه امکان برداشت عضو از مبتلایان به مرگ مغزی در سبزوار امکانپذیر نیست، بیماران مرگ مغزی بعد از معرفی به واحد فراهم آوری و پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعضای آنان در بیمارستان "منتصریه" به بیماران نیازمند عضو پیوند زده می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای بیماران مرگ مغزی سبزوار در سال جاری به ۴۲ بیمار نیازمند به عضو به صورت رایگان اهدا و پیوند شده است، گفت: در این خصوص سه مورد قلب، ۱۸ مورد قرنیه چشم، ۱۱ مورد کبد، ۱۴ مورد کلیه، ۱۰ مورد پوست و یک مورد پانکراس به بیماران نیازمند عضو اهدا شده است.

دیگر خبرها

  • نجات جان ۲ جوان در بیمارستان رازی سراوان
  • نجات جان ۲ جوان با جراحی شگفت‌آور در بیمارستان سراوان
  • شاخص اهدای عضو در غرب خراسان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار
  • افزایش۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو دردانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • جوان مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید
  • زندگی دوباره به ۳ بیماربا اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • نجات ۱۰۰ نفر با اهدای عضو در یزد
  • اعضای ۱۷ کودک مرگ مغزی در مشهد به بیماران جان بخشید