Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس از پخش زنده ویژه برنامه "شب‌های حافظیه" به مدت یک هفته خبرداد و گفت: صدا وسیمای فارس با تولید برنامه‌های متنوع یادروز حافظ پدیده منحصر به فرد ادبیات جهان را به تصویر می‌کشد. ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید تقی سهرابی به تشریح برنامه‌های سیمای فارس به مناسبت یادروز حافظ پرداخت و اظهار داشت: شب‌های حافظیه برنامه‌ای است با رویکرد ادبی، هنری و فرهنگی که به مناسبت هفته گردشگری وهمچنین یادروز حافظ (20 مهر) به مدت یک هفته از ساعت 21 به طور زنده از شبکه فارس پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دراین برنامه شاعران ، ادیبان، هنرمندان و استادان دانشگاه و پیشکسوتان عرصه‌های فرهنگ استان فارس حضور دارند و درباره فرهنگ و ادب فارس بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

مدیرکل صدا وسیمای فارس به تولید برنامه تخصصی با عنوان "می‌بی‌غش" اشاره کرد و افزود: شورای طرح و برنامه صدا وسیمای فارس به فکر برنامه‌ای در شان حافظ لسان‌الغیب بود و پس از بررسی‌های عمیق به طرح برنامه"می بی غش" با حضور پژوهشگران ملی به بازنمایی شخصیت خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی پرداخت و این برنامه مورد توجه مدیران ارشد سازمان قرار گرفت و قرار است از شبکه‌های ملی نیز پخش شود.

سهرابی " می‌بی‌غش" را تلاشی رسانه‌ای توصیف کرد که با حضور و هم اندیشی کارشناسان ادبی و پژوهشگران صاحب نام کشور همچون غلامحسین دینانی،  بهاء الدین خرمشاهی و سیروس شمیسا و همچنین بررسی منابع و اسناد موجود و طراحی آیتم‌های مرتبط به رمزگشایی شخصیت، افکار و اندیشه‌های این شاعربلند آوازه ایران و جهان پرداخته شود و با مراجعه به اشعار وی و در نظر گرفتن وضعیت و شرایط حاکم بر روزگار وی راز ماندگاری و جهانی شدن او را نشان دهد.

سهرابی تصریح کرد : حافظ در شیراز به دنیا آمد، رشد کرد و در میان ادیبان برجسته دنیا رخ کرد و چهره تابناک ادب فارسی شد و مدیریت صدا وسیمای فارس پرداختن به این شاعر نام آشنای جهان را تکلیف رسانه‌ای خود می‌داند، و این برنامه برای نخستین بار در چنین سطح و گستره‌ای و به طور ویژه در باره حافظ در صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف پخش از شبکه‌های سراسری و بین المللی تولید شد.

وی برنامه" نگاه روز" ساعت 11:20 صبح به مدت 20 دقیقه با محوریت حافظ و حضور مسئولان برگزاری یادروز حافظ را از دیگربرنامه های سیمای فارس بیان کرد.

مدیرکل صدا وسیمای همچنین از برنامه ریزی گسترده برای پوشش رسانه ای مراسم بزرگداشت این شاعر شهیر ایران وجهان در 20مهر از ساعت 21 تا23 خبرداد و گفت: براساس این برنامه ریزی تلاش می‌کنیم که این مناسبت درشبکه‌های محلی، ملی و بین المللی صدا وسیما وفضای مجازی به صورت زنده پخش شود.

سهرابی با بیان اینکه همچنین صدای مرکز فارس به مناسبت یادروز حافظ ویژه برنامه‌های خاصی تهیه و پخش می‌کند بیان کرد:"اجرای مشترک با رادیو فرهنگ" در تاریخ های 19 و 20 مهرماه به مدت 90 دقیقه از شبکه رادیویی فرهنگ و فارس به مناسبت یادروروز حافظ پخش می شود.این برنامه به شخصیت و اشعار حافظ شیرازی و رویدادهای سالروز بزرگداشت حافظ می‌پردازد.

وی با بیان اینکهبرنامه "مشاعره" با دعوت از شاعران بومی محلی، مسابقه‌ای را با محوریت اشعار حافظ برگزار می‌کند افزود: پخش دو مستند فاخر به نام‌های " مسافر شیراز" و" خلوت گه راز" پیرامون حافظیه و اشعار حافظ شیرازی هر دو به مدت 30 دقیقه و نمایش بلند " حافظانه" با رویکرد زندگی حافظ در شب بزرگداشت حافظ، "پوشش برنامه های سالروز بزرگداشت حافظ" به شکل حضوری و ارتباط تلفنی با مسئولان برنامه بزرگداشت در برنامه های مجله صبحگاهی، نیمروزی و عصر گاهی و همچنین برنامه "ایوان آینه" که برنامه زنده ادبی است به مدت 60 دقیقه از برنامه‌های رادیو فارس به مناسبت یادروز حافظ است.

سهرابی پوشش خبری مراسم یادروز حافظ، تهیه دو گزارش تولیدی معرفی حافظ و گزارش مکتوب را ازاقدامات واحد خبر مرکز فارس بیان کرد و گفت:انتشارات بسته‌های ویدیویی حافظنامه، معرفی برنامه‌های ویژه گرامیداشت روز حافظ نیز در دستور کار فضای مجازی مرکز فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ن

R41382/P1361/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟

به گزارش قدس آنلاین، پخش سریال‌های جدید تلویزیون با «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» از امشب کلید می‌خورد. این مجموعه که توسط کارگردان جوانی به نام «سجاد مهرگان» ساخته شده، با نقش‌آفرینی تماشایی «بهزاد خلج» در نقش آقای قاضی، بازخوردهای خوبی در فصل اول داشت و پس از تأخیری طولانی برای ساخت فصل دوم، از امشب به آنتن شبکه دو می‌رسد و پخش آن به صورت هفتگی و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها خواهد بود.
در این فصل، آقای قاضی به پرونده‌هایی پیچیده‌تر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت و وارد شعبه جدید ۱۲۱ می‌شود که با داستان‌هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد.
با پایان فصل پنجم سریال تماشایی «نون خ»، یک درام معمایی امنیتی جایگزین این مجموعه کمدی در شبکه یک می‌شود. سریال «رخنه» تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشور، از شنبه شب هفته آینده راهی آنتن می‌شود. قصه این سریال ۳۰قسمتی درباره گروهی از دانشمندان کشورمان است که روی موشک‌های ماهواره‌بر و فضایی تحقیق می‌کنند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان مواجه می‌شوند. کارگردانی این مجموعه را علی غفاری و حمیدرضا لوافی بر عهده دارند. علی غفاری پیش از این «بچه مهندس» را ساخته بود و علاقه‌مندان به این سریال احتمالاً فضایی مشابه همان مجموعه را در «رخنه» تجربه خواهند کرد.

 یک کمدی در انتظار مخاطبان شبکه ۳
در میان سه شبکه اصلی که بار تولید سریال‌های تلویزیون را به دوش می‌کشند، شبکه سه همچنان مشغول پخش «هفت سراژدها» است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه نشد. این درام امنیتی پلیسی که ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم «قلاده‌های طلا» سال‌ها درگیر ساخت آن بود، به عنوان سریال نوروزی امسال به آنتن رسید اما نتیجه آن چندان مطلوب ذائقه مخاطبان نبود و آمار مخاطبانش ۲۲درصد اعلام شد. پس از این سریال که به نظر می‌رسد پخش آن تا اواخر اردیبهشت ادامه یابد، یک مجموعه کمدی، اوقات فراغت شب‌های ماه پایانی بهار را برای مخاطبان شبکه سه پر می‌کند. 
سریالی که قرار بود در فهرست نوروزی این شبکه قرار گیرد، پس از سریال روی آنتن این شب‌ها، پخش می‌شود. «بدل» به کارگردانی علی مشهدی که در مراحل پایانی تدوین و صداگذاری است، جایگزین «هفت سر اژدها» خواهد بود. مسعودی که پیش از این سریال «نوروز رنگی» را برای شبکه پنج در نوروز سه سال پیش ساخته بود، قصه طنز دیگری را با بازیگران کمدی شناخته شده، در کنار چند بازیگر جدید دیگر روانه آنتن خواهد کرد. 

روی دور قصه‌های پلیسی
با قطعی شدن سریال‌های جایگزین مجموعه‌های نوروزی سه شبکه اصلی تلویزیون، چند سریال دیگر هم در حال تولید قرار دارند و یا مراحل نهایی را برای پخش طی می‌کنند. جواد افشار که با ساخت «گاندو» ید طولایی در تولید آثار معمایی و پلیسی پیدا کرده، «ناریا» را در دست ساخت دارد که عاشقانه‌ای با تم پلیسی است. قصه این سریال در ایران و خارج از کشور می‌گذرد و درباره یک دختر نخبه و دانشمند ایرانی است که در اوج شکوفایی علمی‌اش به‌دنبال اختراعی جدید می‌رود. در این میان، گروهی از تبهکاران و گانگسترهای داخلی و خارجی وارد ماجرا می‌شوند، اما قصه از آنجا جذاب می‌شود که در این مسیر، یکی از تبهکاران عاشق این دختر می‌شود.
احمد معظمی هم پس از «خانه امن» سراغ قصه پلیسی دیگری به نام «هشت پا» رفته است که این روزها در سکوت خبری، فیلم‌برداری می‌شود و احتمالاً در جدول پخش سریال‌های تابستانی تلویزیون قرار خواهد گرفت.

 بزم تابستانی جعبه جادو
از آنجا که موضوعات روز، جزو اولویت‌های مدیران تلویزیون برای سریال‌سازی قرار دارد، سریال «رویان» به کارگردانی داوود بیدل هم در دست ساخت است که با محوریت پژوهشگاه رویان به دستاوردهای علمی در این پژوهشگاه می‌پردازد. 
سروش محمدزاده هم تصویربرداری «غریبه» را با بازی پژمان بازغی و حمید گودرزی در ترکیه پیش می‌برد. داستان این سریال درباره یک جوان نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج، براساس شواهدی احساس می‌کند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جست‌وجوی این راز با داستان‌های عجیبی مواجه می‌شود.
با پایان فیلم‌برداری سریال «مهیار عیار» که مجموعه‌ای تاریخی درباره دوران صفویه است و کارگردانی آن را سیدجمال سیدحاتمی برعهده دارد، به نظر می‌رسد این مجموعه تاریخی ۳۰قسمتی جزو آثار در اولویت پخش شبکه دو باشد. این سریال هم قرار بود در فهرست نوروزی این شبکه جا بگیرد
 اما این اتفاق نیفتاد. 
در میان سریال‌های جدید تلویزیون که سهم کمدی‌ها نسبتاً کم است، فصل دوم مجموعه طنز ۹۰ شبی «چرخ‌ گردون» به کارگردانی جواد مزدآبادی با نقش‌آفرینی حمید لولایی در دست تولید قرار داد.
سریال‌های دیگری همچون «مادر سوجان» که قصه چند نسل را در خطه گیلان در ۶۰ قسمت روایت می‌کند، سریال «طوبی» که سعید سلطانی، کارگردان «ستایش» آن را در شهرک غزالی جلو دوربین برده و مضمون آن با پیاده‌روی اربعین پیوند می‌خورد، «فراری» که در دو فصل ساخته شده و کارگردان جوان آن «امیر داسارگر» از فیلمسازان جشنواره عمار، نگاهی آزاد به زندگی یکی از شهدای مدافع حرم دارد یا «جان برادر» با موضوع شکل‌گیری گردان زرهی ۷۷ خراسان که قصه آن را پرویز شیخ‌طادی با بازی آرش مجیدی جلو دوربین برده است، از سریال‌های تابستان امسال تلویزیون خواهند بود.

زهره کهندل

دیگر خبرها

  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • دومین دور مناظرات شنبه ۱۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران
  • آنتن شبکه تهران از امشب انتخاباتی می‌شود
  • «رخ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود
  • «مصلحت» در شبکه دو
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر