Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@06:57:16 GMT

مانع جدید تحویل خودروهای ثبت‌نامی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۵۲۲۳

مانع جدید تحویل خودروهای ثبت‌نامی

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، روند عرضه خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان در شرایطی به دلایلی از جمله تحریم و کمبود قطعات و پایین آمدن تیراژ، ضعیف شده که در این اوضاع، مشکلات رخ داده در حوزه حمل‌و‌نقل داخلی نیز به نوبه خود سرعت تحویل خودروها را پایین آورده است.

 

خودروسازان داخلی تا پیش از بازگشت تحریم‌ها (در نیمه مرداد امسال) پیش‌فروش‌هایی را با موعد تحویل مشخص، انجام داده بودند و حال با توجه به برقراری تحریم آمریکایی‌ها علیه صنعت خودروی ایران، با کمبود قطعات و کاهش تیراژ مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در واقع تحریم سبب محدود شدن دسترسی خودروسازان به قطعات خارجی و همچنین قطعه‌سازان به مواد اولیه شده و در نتیجه این اتفاقات و البته برخی مشکلات داخلی، تیراژ پایین آمده است. این افت تولید سبب شده خودروسازان نتوانند تعهدات خود را در قبال پیش‌فروش‌های انجام شده ماقبل تحریم، تمام و کمال انجام دهند و در نتیجه هم‌اکنون بسیاری از مشتریان با وجود سررسید شدن موعد مقرر، هنوز موفق به دریافت خودرو ثبت‌نامی‌شان نشده‌اند.


این موضوع، نارضایتی مشتریان را به‌دنبال داشته و طبعا خودروسازان نیز به دردسر افتاده‌اند، چه آنکه ضمن کاهش رضایتمندی عمومی، مجبور به پرداخت سود تاخیر هم شده‌اند. در این شرایط اما مشکلات رخ داده در حوزه حمل‌و‌نقل باری کشور نیز به نوبه خود بر کاهش سرعت تحویل خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان افزوده است. به گفته برخی نمایندگی‌های فروش خودروسازان، در حال حاضر خودروهای برخی مشتریان، پلاک شده و آماده تحویل است، منتها به‌دلیل مشکلات کامیون‌داران، حمل‌و‌نقل آنها به مقاصد مربوطه مختل شده است. این مشکل بیشتر به خودروهایی مربوط می‌شود که در سایت‌های شهرستانی خودروسازان به تولید می‌رسند، از جمله کاشان، تبریز و مشهد که ایران خودرو و سایپا در آنها سایت تولیدی دارند.

دنیای اقتصاد

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ایران خودرو خودروسازان خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: مولفه‌های سیاسی، حوزه‌های امنیتی و موضوعات پیرامون آن در مباحث اقتصادی کشور تاثیر دارد، اما مولفه اصلی نیست.

وی توضیح داد: دشمنان ما در پی سال‌ها علاقه‌مند بودند که بگویند که در موقع وقوع جنگ اقتصاد ایران با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و می‌خواستند این موضوع را به شکل اغراق آمیزی بزرگنمایی کنند تا جایی که می‌گفتند حتی نان گیر مردم هم نمی‌آید و مردم باید در صف‌های طولانی نان بایستند.

وی اضافه کرد: دشمنان این موضوع را بار‌ها اعلام می‌کردند که آمریکا آماده حمله است و اگر ایران حتی یک فشنگ به اسرائیل شلیک کند آنها تمام مواضع ایران را می‌زنند؛ این موارد رعب و ترس در مردم ایران ایجاد کرد که بخشی از آن به اقتصاد کشور هم وارد شد به طوری که طبق نظرسنجی‌ها خیلی‌ها نگران مباحث اقتصادی تا امنیتی بودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملیات «وعده صادق» نشان داد که هم هجمه نظامی دشمنان واقعیت ندارد و هم بر موضوعات اقتصادی اثرگذار نیست، پس باید راهکار رفع مشکلات در حوزه اقتصادی را در داخل کشور پیدا کنیم به عبارت دقیق‌تر کلید رفع مشکلات اقتصادی در زمین دیگران نیست و در زمین خودمان است.

پورابراهیمی در عین حال تصریح کرد: البته تحریم‌ها و تهدید‌ها به اندازه خودش اثرگذار است، اما بخش اصلی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و تهدید‌ها نیست. این چیزی است که عملیات «وعده صادق» نشان داد.

وی اضافه کرد: عملیات «وعده صادق» این موضوع را ثابت کرد که جنگ هراسی در اقتصاد کشور تاثیر زیادی ندارد و عملا تمامی نقشه‌های قبلی در ایجاد رعب بر بخش اقتصادی کشور را فرو ریخت البته که نمی‌توان تاثیر تحریم و تهدید بر اقتصاد را نفی کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست