Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس تمام هزینه‌های درمانی محرومان و مددجویان را پرداخت می کندومجمع خیران سلامت رضوی به همین منظور تاسیس شده است   به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمود شبستری رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در نشست خبری با خبرنگاران  گفت: زمان تاسیس مجمع خیران سلامت رضوی ۴۲۰ نفر از بیماران در مجموعه‌های درمانی آستان قدس رضوی به‌صورت رایگان درمان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود:در مجمع خیران سلامت رضوی  خادمان اقدام به شناسایی خیران و محرومان منطقه محل سکونت خود می‌کنند.   رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی  گفت: درمان بیماران و ساخت دارالشفا‌ها در مشهد و دیگر نقاط کشورنیازمند حمایت لازم بوده و هم‌اکنون ۱۲ نقطه در مناطق حاشیه شهر مشهد آماده ساخت دارالشفا‌های بنیاد سلامت رضوی هستند.   شبستری افزود: ساختن داراشفا‌ها مستلزم حمایت پرشور خیرین بوده و آستان قدس رضوی تنها نظارت بر ساخت و ساز آن‌ها را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه  یک دارالشفاء با هدف خدمت‌رسانی به زائران محروم امام رضا (ع) به ویژه زائر اولی‌ها در زائرشهر رضوی راه‌اندازی شده است  تصریح کرد: در این مرکز انواع خدمات درمانی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، دارویی، تزریقات و ... در این مرکز درمانی انجام شده و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر را پذیرش می‌کند.   راه اندازی اورژانس رضوی در صحن هدایت حرم مطهر
رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی  گفت: راه‌اندازی اورژانس رضوی با ظرفیت ۶ تخت بیمارستانی، تیر ماه امسال در صحن هدایت حرم مطهر یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته  این بنیاد است.   شبستری افزود: در این مرکز روزانه حدود ۴۰ مراجعه‌کننده داریم و کلیه زائران امام رضا (ع) از بیمه زائر برخوردار هستند و کلیه خدمات درمانی به‌صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود.
وی با بیان  اینکه تامین داروی ۱۲ مرکز درمانی دولتی و غیردولتی توسط موسسه خدمات دارویی  را بنیاد سلامت رضوی تامین می کند  خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها دغدغه اسکان، درمان و هزینه آن را نداشته باشند و این خدمات بی‌وقفه و به‌صورت تخصصی ارائه می‌شود. راه اندازی بیمارستان صحرایی آستان قدس رضوی برای زائران اربعین و پیاده امام رضا(ع) رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی  گفت: بیمارستان صحرایی آستان قدس رضوی از محرم سال گذشته در قالب ۱۲ اتوبوس و ۲۰ فوق تخصص و پزشک متخصص با تخصص‌های مختلف و با هدف خدمت به زائران پیاده امام حسین (ع) و امام رضا (ع) راه اندازی شد.   شبستری افزود: این بیمارستان صحرایی در ایام اربعین حسینی به زائران پیاده امام حسین (ع) هم چنین در ایام دهه شفاعت به زائران پیاده امام رضا (ع) خدمات‌رسانی می‌کند.
وی افزود: به منظور رفاه بیشتر زائران خدمات به زائران پیاده اربعین و دهه آخر صفر در دو سطح یک و ۲ ارائه می‌شود.   رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی تصریح کرد: به گفته بسیاری زائران که خدمات درمانی این مجموعه را دریافت کردند، خدمات ارائه شده در بیمارستان صحرایی آستان قدس رضوی نمونه مشابه نداشته است .   شبستری ادامه داد :  اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و دیگر مجموعه‌های مرتبط در این حوزه ورود پیدا کنند خدمات مطلوب‌تری هم ارائه خواهد شد.
وی  با اشاره به ارائه بیش از ۳۰ هزارخدمات درمانی رایگان و هم چنین انجام ۱۰ عمل جراحی موفقیت‌آمیز در اربعین سال گذشته گفت: : در سال گذشته فعالیت بیمارستان صحرایی آستان قدس رضوی در ایام اربعین حسینی به مدت ۶ روز و تا یک روز قبل از اربعین حسینی در ستون ۴۵۶ جاده پیاده نجف به کربلا انجام شد و امسال این زمان به ۱۰ افزایش یافته و زمان حضور از ۱۰ تا ۲۰ صفر (۲۸ مهر ماه تا ۱۷ آبان ماه ۹۷) خواهد بود.   رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی افزود: به منظور خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) بلافاصله به ایران باز می‌گردند و این خدمات به مدت ۲۰ روز و در قالب دو بازه زمانی ۱۰ روزه مستمر و بی‌وقفه تا سالروز شهادت امام رضا (ع) ادامه می‌یابد   انتهای پیام //م.ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان استان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند

حکمت الله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه یک هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تامین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود.
هاشمی تاکید کرد: تا ۱۵ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان کمک‌های اولیه توسط مربیان هلال احمر از دیگر خدمات در حال انجام هلال احمر است.

ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ اردبیهشت ماه ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • ورودی کاشان از سمت آزادراه امیرکبیر مسدود شد
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت