Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکزخراسان رضوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی امروز درباره این تفاهم نامه گفت: همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی و کار آفرینی در حوزه‌های وظایف سازمانی مشترک موضوع این تفاهم نامه است.

ابوالفضل مکرمی فر با بیان این که براساس تفاهم نامه امضا شده همکاری، تعامل و هم افزایی در ارتقاء کمّی و کیفی فعالیت های پژوهشیِ موضوع وظایف و تکالیف قانونی دانشگاه و اداره کل در حوزه های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری انجام خواهد شد، افزود: اهتمام و تشریک مساعی در بهره گیری از تمامی ظرفیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی و کارشناسی استان (مشتمل بر تمامی واحدهای تابعه اداره کل و دانشگاه ( شامل: دانشکده ها، پژوهشکده ها و کانون های فرهنگی)  در راستای بقاء و رقاء میراث فرهنگی مادی و معنوی و توسعه پایدار صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد معیشتی جامعه از اهداف این تفاهم نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مدت زمان اجرای تفاهم نامه 5 سال و حسب نیاز و با توافق طرفین قابل تجدید نظر و تمدید است.  

وی اظهارکرد: امکان سنجی و نیازسنجی و زمینه سازی فعال جهت ایجاد رشته های دانشگاهی مورد نیاز با رویکرد راه اندازی رشته های علمی در حوزه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی (در اولویت اول رشته باستان سنجی، مدیریت جهانگردی در تجارت و صنایع دستی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و همکاری و ایجاد زمینه های اجرای همایش ها، کارگاه های پژوهشی و آموزشی و جشنواره ها ی مرتبط با اهداف و وظایف مشترک در سطح منطقه ای، ملی و بین المللی و همکاری علمی، فنی، پژوهشی و مشاوره ای در جهت توسعه گردشگری روستایی و شهری با رویکرد کار آفرینی و تقویت و راه اندازی خانه های بوم گردی و ایجاد زمینه های همکاری و مشاوره علمی- پژوهشی و اجرایی جهت مرمت و باززنده سازی بافت¬های تاریخی شهری و روستایی استان از طریق دانشکده ها و گروه های ذیربط دانشگاه وایجاد زمینه و مشارکت در برگزاری کارگاههای علمی و پژوهشی و کاربردی در جهت شناسایی مکان-رویدادها و نام – جای های شاهنامه فردوسی در شناخت لایه های تاریخی، فرهنگی حوزه تمدنی خراسان بزرگ  از جمله شهر های شاهنامه، شناخت مرزها و شهر های تاریخی خراسان بزرگ، پوشاک مردم خراسان، مفاخر، عرفان، موسیقی مقامی  پژوهش درباره بناهای تاریخی و ... از جمله تعهدات دانشگاه فردوسی در این تفاهم نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: همکاری و مساعدت جهت بهره گیری کارکنان، دانشجویان و اعضا هیئت علمی دانشگاه از امکانات بازدید، کارگاه ها، آثار تاریخی، آرشیو های فنی و علمی- پژوهشی و آزمایشگاهها و موزه های استان و بهره گیری دانشجویان و اعضای هیأت علمی از مرکز اسناد و مدارک علمی، پژوهشی  و فرهنگی، در حوزه های میراث فرهنگی طرح های گردشگری و صنایع دستی و  بانکهای اطلاعاتی؛ از جمله بانک سفال و یافته های باستان شناسی و .... از تعهدات اداره کل است.

مکرمی فرگفت: برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت با استفاده از امکانات و کادر هیئت علمی دانشگاه در زمینه مدیریت و بهره وری حوزه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و ارائه اولویت های پژوهش های اداره کل در زمینه های  گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی حسب نیاز و امکان سنجی (اعتبارات موضوع ماده 56 قانون بودجه   1% دستگاههای اجرایی و سایر اعتبارات پژوهشی و مطالعاتی) و ارائه اولویت های پژوهشی جهت تهیه پایان نامه و رساله های دانشجویی در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه از دیگر تعهدات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این تفاهم نامه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تفاهم نامه احمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۲۸ هزار نفر از موزه‌های مازندران

ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ۲۸ هزار و ۹۶۴ نفر از ۲۳ اسفند تا ۵ فروردین امسال از موزه‌های مازندران بازدید کردند.

او اقامت مسافران در اقامتگاه‌های مازندران را در این مدت ۷ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۳۱ نفر شب اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تعداد بازدید نظارتی در سامانه جانا را ۷۵۱ فقره برشمرد.

او تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی را ۱۸۷ هزار و ۸۸۹ نفر، تفریحی را ۷۳هزار و ۱۱۲نفر، طبیعی را ۹۰۷هزار و ۸۶۱ نفر و اماکن مذهبی را ۵۷ هزار و ۴۷۶نفر اعلام کرد.

ایزدی همچنین تعداد کل بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی را ۱۳ هزار و ۷۹۲ نفر و موزه‌ها را ۲۸ هزار و ۹۶۴ نفر عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • اقامت ۷.۵ میلیون نفر شب در مازندران
  • بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های مازندران
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • بازدید بیش از ۲۸ هزار نفر از موزه‌های مازندران