Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، حجت الاسلام نوروزی در نشست بررسی و اصلاح قانون مهریه افزود: سال گذشته 2500 زندانی مهریه با کمک های خیرخواهانه خیرین و با تلاش ستاد دیه کشور از زندان ها آزاد شده اند اما امسال با نوسانات قیمت سکه بیش از چهار هزار زندانی مهریه جای آنها گرفته اند.
وی گفت: باید برای حل این مسئله های ریشه و اصولی ارائه کنیم و صرفا با جذب کمک های مردمی و خیرین نمی شود، مسئله را حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: ما در حال حاضر قوانین داریم که هنوز اجرایی نشده و از این جهت مشکلاتمان همچنان باقی است.
نوروزی گفت: سمت و سوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به این طرف است که آمار حبس را کاهش دهیم و سنگینی آمار زندانیان را از دوش نظام برداریم و از این جهت لایحه ای به نام لایحه حبس زدایی به کمیسیون قضایی مجلس آمد که ماموریت داشتیم این لایحه را به سرانجام برسانم.
این نماینده مجلس تصریح کرد:​پس از بررسی این لایحه دیدیم تنها سه درصد از آمار زندانیان را کاهش می دهیم و از همین جهت طرح را به دو بخش تقسیم کردیم که مجازات های درجه هفت و هشت را کیفری در نظر گرفتیم که پیگیری آنها مربوط به تعزیرات است و با این درجه بندی توانستیم 10 تا 15 درصد جرائم و حبس ها را کاهش بدهیم.
نوروزی گفت: با افزایش نرخ سکه موضوع رسیدگی به حبس های مهریه در دستور کار قرار گرفت و جلسه ای با اعضای مرکز پژوهش های مجلس داشتیم که 14 پیشنهاد را مطرح کردند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: اول از همه در این نشست این سوال را مطرح کردیم که مهریه را در چه سطحی در نظر بگیریم که در نهایت پیشنهاد شد بیاییم بگوییم کسانی که فرزند ندارند یک سوم درآمد خود را برای پرداخت مهریه بپردازند و کسانی که متاهل هستند و صاحب فرزند، یک چهارم درآمد خود را به پرداخت مهریه اختصاص دهند.
وی گفت: در جلساتی که با آقای جولائی رئیس ستاد دیه کشور داشتیم قرار شد که در این زمینه نشست های دیگری برگزار شود تا به پیشنهادهای بهتری برای اصلاح قانون مهریه برسیم.
نشست بررسی و اصلاح قانون مهریه امروز در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس برگزار شد و در این نشست نمایندگان مجلس، مدیر عامل و نمایندگان ستاد دیه و نماینده سازمان زندان های کشور حضور داشتند.
این چهارمین جلسه از سلسله جلسات پیگیری اصلاح قانون مهریه است که به همت ستاد دیه کشور برگزار می شود.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس زندانی مهریه نشست کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی ابتدا با اشاره به وضعیت نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: تعداد نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور کم است که مقرر شده تا پس از درخواست کتبی سازمان از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه و مکاتبات با رئیس جمهور پیگیری شود.

  نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور در زمینه منابع مالی نیز با کمبود‌هایی مواجه است، ادامه داد: آزمایشگاه‌های مرجع سازمان دامپزشکی نیز کم است که از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس درخواست شده تا این آزمایشگاه‌ها در کل کشور توسعه پیدا کند.   اعظمی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰ میلیارد دز واکسن دامی وارد کشور می‌شود که مغایر اهداف دولت و برنامه هفتم توسعه است که بر اساس آن باید در این زمینه به خودکفایی ۷۰ درصدی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان به حوزه تولید واکسن‌های دامی ورود کنند.   وی با بیان اینکه رئیس سازمان دامپزشکی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پذیرفت تا از واردات واکسن‌هایی که مشابه تولید داخل آن بتواند تمامی آزمایشات را با موفقیت پشت سر بگذارد جلوگیری کند، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها مجوز واردات دام زنده را دریافت کرده‌اند که باید سازمان دامپزشکی محموله‌های وارداتی آنها را تحت نظر داشته باشد، زیرا ممکن است با خود برخی بیماری‌ها را وارد کشور کنند.   اعظمی با اشاره به اینکه باید غرامت دام‌های آلوده و بیماری که بر اساس نظر سازمان دامپزشکی معدوم می‌شوند پرداخت شود، ادامه داد: در جنوب استان کرمان بیش از ۱۱ هزار نفر شتر، بیش از ۲ هزار راس دام سنگین و همچنین دام سبک وجود دارد و با توجه به محرومیت منطقه، مطالبه اینجانب از رئیس سازمان دامپزشکی این بوده که بخشی از واکسن مورد نیاز این منطقه همچنان به صورت رایگان توزیع شود که مقرر شد این روند ادامه داشته باشد.   عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیلی بالا بودن قیمت واکسن، برخی از دامداران اقدام به واکسیناسیون نکنند و این مسئله موجب فراگیری برخی بیماری‌های دامی با خسارت بالا شود که رئیس سازمان دامپزشکی موافقت کرده در این زمینه مساعدت کند.

دیگر خبرها

  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی