Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@04:39:25 GMT

◄ مجلس در پی اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۵۸۸۳

◄ مجلس در پی اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو

تین‌نیوز | 

طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس به جریان افتاد. عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس با اعلام این خبر افزود: هدف این طرح حمایت از واردات خودروهای پاک یا خودروهایی که آلودگی کمتری نسبت به خودروهای تولید داخل دارند اعلام کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، عزیزی این اقدام را گامی مؤثر در جهت کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف بنزین دانست و گفت: به‌دلیل آلایندگی بالای خودروهای داخلی، در کلان‌شهرهایی همچون تهران و مشهد با پدیده وارونگی هوا روبرو بوده و آسیب‌های اقتصادی و جانی زیادی را به‌دلیل آلودگی هوا متحمل می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با انتقاد از کیفیت خودروهای تولید داخل، ادامه داد: نبود بازار رقابتی در صنعت خودروسازی  کشور باعث شده پیشرفتی در این بخش نداشته باشیم به‌طوری‌که شاهد هستیم مردم برای همین خودروهای بی‌کیفیت صف‌کشیده و ظرف یک ساعت ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان خودرو به فروش می‌رسد؛ طبیعی است که در چنین شرایطی خودروسازان داخلی تمایلی در به‌روز و باکیفیت‌تر کردن محصولات خود نخواهند داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری توانمندی متخصصان داخلی در حوزه‌های مختلف، تأکید کرد: چطور ممکن است متخصصان ایرانی در حوزه هوافضا، تکنولوژی هسته‌ای، موشک‌های نقطه زن بالستیک با برد ۲ هزار تا ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر و سلول‌های بنیادی حرفی برای گفتن داشته باشند؛ اما در صنعت خودروسازی نتوانیم سمند باکیفیت تولید کنیم. واقعیت آن است که ما در صنعت خودروسازی در دنیا حرفی برای گفتن نداریم  به‌طوری‌که همچنان شاهد تولید خودروهای با مصرف سوخت بالا، ایمنی پایین و آلاینده هستیم.

او ادامه داد: خودروهای داخلی ۱۰ تا ۱۲ درصد مصرف سوخت دارند درحالی‌که در دنیا خودروهایی تولید می‌شود که مصرف سوخت ۴ درصدی داشته و درعین‌حال باکیفیت‌تر، ایمن‌تر، مشتری‌پسندتر و با گارانتی بالاتر هستند. دولت اگر هزینه همین اختلاف مصرف بنزین را پرداخته و از خودروهای پاک حمایت کند هم آلودگی کمتر خواهد شد هم اینکه مردم از خودرو ایمن استفاده خواهند کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: البته این به معنای عدم‌حمایت از تولید داخل و حمایت از واردات نیست بلکه ما به‌دنبال ایجاد فضای رقابتی برای پیشرفت صنعت خودروسازی کشور هستیم. چنانچه چند خودروساز خارجی در کنار خودروسازان داخلی حضورداشته باشند یا اینکه واردات خودرو آزاد شود به‌طورقطع خودروسازان داخلی مجبور خواهند شد که تولیدات کمتر اما باکیفیت‌تری داشته باشند.

عزیزی درباره لزوم نظارت مجلس بر حسن اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو درصورت تبدیل‌شدن به قانون تأکید کرد: وظیفه مجلس این است که بعد از تصویب قانون از مسیر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور ناظر بر اجرای قانون بوده و دولت را مکلف به اجرای آن کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مجلس بازار خودرو عبدالرضا عزیزی کمیسیون اجتماعی طرح ساماندهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)



موضوع و محور نمایشگاه خودرویی پکن 2024، خودروهای مدرن عصر جدید است.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، بسیاری از خودروسازی های جدید چین معتقدند که در این دوران خودروهای چینی، بازارهای جهان را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است و یکی از پیشروترین کشورها در تولید باتری خودروهای برقی است.

سیاستمداران آمریکایی ورود خودروهای ارزان برقی به کشور خود را تهدیدی برای صنایع و امنیت ملی می‌دانند و چین را به غرق کردن بازار با محصولات سبز  تولید شده از سوبسید دولتی متهم می‌کنند.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترکیب فناوری و تجمل در نمایشگاه خودرویی پکن (+عکس) رنو کوئید، الکتریکی جدید و ارزان به بازار می آید (+عکس) بزرگترین خودروی برقی جهان رونمایی شد

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش