Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@08:32:50 GMT

استاندار مرکزی: ساوه همچنان فرمانداری ویژه است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۶۳۳۰

استاندار مرکزی: ساوه همچنان فرمانداری ویژه است

به گزارش ایرنا، «سید علی آقازاده» شامگاه یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ساوه که در محل شرکت نورد پروفیل صفا ساوه برگزار شد، افزود: از نظر تشکیلات اداری نیز به معاونان استانداری تاکید کرده ام که در مکاتبات مرتبط با شهرستان ساوه، قید معاونت استاندار را برای فرماندار و عنوان فرمانداری ویژه را درج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به زودی در وزارت کشور این مشکل را حل خواهیم کرد و شهروندان ساوجی از این بابت نگرانی نداشته باشند و شایعاتی که اخیرا مطرح شده را تایید نمی کنم زیرا ویژه بودن شهرستان ساوه به عنوان یکی از تشکیلات مصوب اداری استان مرکزی مورد تایید است.
آقازاده اظهار کرد: ساوه به عنوان قلب اقتصادی استان مرکزی و یکی از شهرستان های پرتوان از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و طرح برخی از شایعات نیز به دلیل انتشار نامه ای بود که استانداری مرکزی نیز واکنش نشان داد.
وی در خصوص مشکلات واحد پروفیل صفا، گفت: در ارتباط با 20 میلیون دلار سفارش خرید که شرکت های متعلق به حاشیه خلیج فارس در این کارخانه ثبت کرده اند، مشکلاتی از جمله نداشتن گواهی ارزش افزوده و تمدید نشدن کارت بازرگانی برای تولید لوله و ارسال محصولات به این شرکت ها ایجاد شده که برای رفع آنها در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیم گیری شد.
استاندار مرکزی گفت: قرار بر این شد که کارت بازرگانی و نیز گواهی ارزش افزوده این کارخانه صادر شود و بلافاصله نسبت به ترخیص مواد اولیه این شرکت از گمرکات اقدام تا روند تولید دچار وقفه نشود.
وی افزود: تولیدات این کارخانه علاوه بر اینکه می تواند ماهانه 20 میلیون دلار ارز آوری برای کشور ایجاد کند، سبب رونق اقتصادی کارخانه و نیز افزایش صادرات ارزی و غیر نفتی استان مرکزی می شود.
آقا زاده گفت: علاوه بر مسائل کارخانه صفا، مشائلی مانند فراهم کردن زیرساخت های شهر صنعتی احمد آباد ساوه (ویژه سرمایه گذاری خارجی) از جمله آب، برق، مخابرات و گاز نیز در این نشست مطرح و در این زمینه ها تصمیم گیری هایی به عمل آمد.
استاندار مرکزی گفت: از دستگاه های عضو ستاد اقتصاد مقاومتی و دستگاه های خدمات رسان و نیز اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی به دلیل همکاری لازم و درک متقابل، تشکر می کنم و امیدواریم با این تلاش ها مشکلات تولید برطرف و شاهد رونق اقتصادی این ناحیه صنعتی باشیم‌.
استاندار مرکزی گفت: مشکلاتی در زمینه همکاری بانک ها با شرکت های تولیدی این شهرستان وجود داشت که در حال برطرف کردن آنها هستیم و کشورهای اروپایی نیز به دنبال انجام مرودات تجاری با تولیدکنندگان این شهرستان هستند.
وی اظهار داشت: در زمینه اعطای تسهیلات بانکی و تامین سرمایه در گردش، امیدواری زیادی در واحدهای صنعتی استان ایجاد شده و از ماه آینده نیز در واحدهای صنعتی شاهد ثبات تولید و افزایش صادرات خواهیم بود.
وی همچنین وضعیت حمل و نقل در استان مرکزی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در گذشته روزانه یک هزار و 200 فقره بارنامه در استان صادر می شد و اکنون این رقم به حدود 800 فقره رسیده و بنابراین سیستم حمل و نقل استان مرکزی در شرایط عادی است‌.
آقا زاده گفت: صادرات استان مرکزی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال دارای 20 درصد افزایش است و اختیارات گمرک افزایش پیدا کرده است.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ویژه ساوه نیز، اظهار داشت: 100 قرارداد سرمایه گذاری در شهر صنعتی ساوه منعقد و منجر به نتیجه شده است که در این بین ادارات استان مرکزی نیز همکاری مناسبی داشته اند.
محمد بهاروند افزود: در مرحله نخست قرار است که یک پست 15 مگاواتی برق در شهر صنعتی احمد آباد با هدف رفع مشکل کمبود برق این منطقه مستقر و نصب شود و در مرحله دوم نیز قرار است اداره کل آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی نسبت به تامین 15 لیتر بر ثانیه آب برای این شهر صنعتی اقدام کند.
وی همچنین در مورد ساخت جاده دسترسی و اتصال آن به اتوبان ساوه - تهران، اظهار کرد: زیرساخت های این کار در دست انجام است و اموری چون آسفالت معابر و تامین قیر رایگان نیز در دستور کار است.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت و بهره مندی از چهار شهر و ناحیه صنعتی دارای افزون بر 500 واحد تولیدی در زمینه های مختلف است که نیمی از کل اشتغال صنعتی استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.
9921/6539/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 اجتماعی و سیاسی تسهیلات بانکی حاشیه خلیج فارس دلار گمرک منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری توزیع کننده مواد مخدر صنعتی در اراک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ نورالدین ناظمی اظهار کرد: مأموران مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی روز گذشته در تحقیقاتی از فعالیت فردی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در یکی از محلات شهرستان اراک مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات پلیس متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی و در حین فروش مواد مخدر با یک دستگاه خودرو سواری دستگیر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: در بازرسی از خودروی متهم، ۵۰۰ گرم هروئین و ۵۴ میلیون ریال نیز وجه حاصل از فروش مواد مخدر در بازرسی از منزل وی کشف شد و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.‌

کد خبر 6083821

دیگر خبرها

  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • «محمدی» سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان شد
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • سرپرست فرمانداری ویژه میناب منصوب شد 
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی
  • سرپرست فرمانداری ویژه میناب منصوب شد
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • اجرای ۷ مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی به بندان
  • پیشرفت و توسعه مناطق منفصل شهری در رباط کریم تداوم داشته باشد
  • دستگیری توزیع کننده مواد مخدر صنعتی در اراک