Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «محسن داودی» با اشاره به سرعت بالای گسترش بیماری های قلبی و عروقی، علت اصلی آن را بی تحرکی و کمبود فعالیت بدنی منظم دانست و افزود: با توجه به اینکه جامعه امروز به سمت سالمندی در حرکت است، باید به موضوع پیشگیری توجه بیشتری داشته باشیم. وی ادامه داد: اگرچه اعدادی برای سن سالمندی اعلام می شود، اما سن فیزیولوژیک نیز وجود دارد که با فعالیت بدنی منظم می توانیم سن فیزیولوژیک را از سن تقویمی کمتر کنیم و کیفیت زندگی را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: بیش از چهار میلیون نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند که از این تعداد، بالغ بر ۴۲۱ هزار نفر، سالمند هستند که این جمعیت رو به افزایش است؛ به نحوی که از 9 و هشت دهم  در سال ۹۵ به 10 و دو دهم افزایش یافته است. دکتر داودی حدود ۲۰۴ هزار نفر از این تعداد را سالمندان مرد و حدود ۲۱۸ هزار نفر را نیز سالمندان زن اعلام کرد که تاکنون به بیش از ۱۴۶ هزار نفر از این جمعیت، آموزش ارائه شده است. او همچنین به مجموعه حدود 40 هزار نفری دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامل دانشجویان، استادان و کارمندان، به عنوان گروه هدف دیگر مدیریت تربیت بدنی اشاره کرد که با مجموع اعضای خانواده، بیش از ۱۲۰ هزار نفر را شامل شده و از خدمات تربیت بدنی دانشگاه، استفاده می کنند. مدیر تربیت بدنی دانشگاه در ادامه این نشست خبری، از ارائه خدمات ورزشی بدون محدودیت به بازنشستگان خبر داد. دکتر داودی با اشاره به توجه دانشگاه به موضوع ورزش دانشجویی و حضور موفق دانشجویان دانشگاه در جشنواره ها و مسابقات مختلف ورزشی کشوری و استانی، افزود: از جمله این برنامه ها که هر ساله به همت وزارت بهداشت برگزار می شود، جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که طی سال های اخیر، کاروان اعزامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همیشه در رده های نخستتا سوم این مسابقات قرار گرفته است؛ در جشنواره ورزشی دانشجویان پسر که امسال در تبریز برگزار شد از ۱۲ رشته این جشنواره، در ۹ رشته بر روی سکو رفتیم و بیشترین کاپ را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کردیم. او با اعلام ارائه خدمات وزرشی به حدود ۱۱ هزار دانشجوی این دانشگاه، گفت: علاوه بر دروس و تمرین های ورزشی، خدمات ورزشی فوق برنامه نیز به آنان ارائه می شود. مدیر تربیت بدنی دانشگاه، بیان کرد: در بخش ورزش کارکنان نیز اقدامات و فعالیت های زیادی در دانشگاه انجام شده و کارکنان دانشگاه در قالب تیم های مختلف ورزشی، در مسابقات کشوری و استانی شرکت می کنند. دکتر داودی، با معرفی پایگاه اینترنتی تربیت بدنی دانشگاه به نشانی sport.sums.ac.ir به عنوان پل ارتباطی بین مدیریت تربیت بدنی دانشگاه با مخاطبان، گفت: از دو سال گذشته که این پایگاه اینترنتی آغاز به کار کرده حدود یک میلیون و 700 هزار نفر بازدید کننده داشته است؛ مقالات علمی در زمینه ورزش و سلامت نیز برای استفاده کارکنان و بازدیدکنندگان به صورت هفتگی بر روی این پایگاه اینترنتی قرار می گیرد؛ همچنین کارگاه های آموزشی منظمی از سوی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه، در حال برگزاری است. او یادآور شد: در حال حاضر فضاها و امکانات ورزشی شامل سه سالن چند منظوره برای ورزش های تیمی، دو سالن رزمی، یک سالن تیراندازی استاندارد، زمین چمن مصنوعی و یک استخر سرپوشیده استاندارد که از نظر بهداشتی جزو بهترین هاست، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فعال است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصحاب رسانه جامعه دانشگاه علوم پزشکی سالمندان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن افزود: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در کشور را دارد. پس از مشهد شهر‌های قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد