Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:49:58 GMT

پیمان سپاری ارزی را برای صادرکنندگان لغو کنید

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۷۰۱۳

پیمان سپاری ارزی را برای صادرکنندگان لغو کنید

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عبدیان درجلسه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی که روز دوشنبه با حضور معاون وزیر صنعت و رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس در استانداری برگزار شد گفت: امروز با فشارهایی که به کارآفرینان وارد شده بسیاری از تولید کنندگان واقعی کنار رفته اند افراد دلال با کارت امانتی صادرات می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیمان سپاری ارزی برای صادرات به کشوری مانند عراق وافعا از تصمیمات اشتباهی است که فقط فشار به تولیدکننده و صادرکننده را بیشتر کرده است و انتظار داریم مسئولان دولتی با تدبیر تصمیم بگیرند.

عبدیان یادآورشد: معمولا در جلسات کمتر فرصت می شود تا همه مشکلات گفته شود به همین دلیل مسئولان هم درجریان امور قرار نمی گیرند وگره گشایی هم طولانی می شود.

تولیدکننده برتر استان قزوین تصریح کرد: بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی در شرایطی ابلاغ شد که بسیاری از بخش‌ها مانند اتاق بازرگانی ایران، گمرک، سازمان توسعه تجارت یا با آن موافق نبودند و یا نظرات آنها اعمال نشد.

عبدیان درباره مشکلاتی که این بخشنامه دارد، اظهار کرد: ابتدا قرار بود طرح پیمان‌سپاری ارزی برای صادرات واحدهایی مانند پتروشیمی‌ها، صنایع نفتی، صنایع فولادی و برخی فلزات اجرا شود، زیرا عمده واحدهایی که در این بخش فعالیت دارند یا دولتی و یا خصولتی هستند و خوراک مورد نیاز آنها با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود و برگشت ارز آنها مشکل چندانی را ایجاد نمی‌کند.

صادرکننده نمونه کشوری با انتقاد از تسری دادن این طرح به تمام کالاها، عنوان کرد: اجرای پیمان‌سپاری ارزی برای تمام کالاها باعث می‌شود صنایع بخش خصوصی بیشترین صدمه را ببینند.

عبدیان گفت:درخواست می کنیم در یک نشست فوق العاده و تخصصی با حضور نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مشکلات وپیشنهادصنعتگران و تولیدکنندگان شنیده شود تا بتوانیم به راهکار منطقی و عملی برسیم.

در ادامه ماشاء اللهی یکی دیگر از تولیدکنندگان استان گفت: بنگاههای متوسط و بزرگ دچار یک مظلومیت شده اند و کسی فکر آنها نیست.

وی بیان کرد: تعیین تکلیف نشدن ال سی ها و قراردادهای اعتباری واحدهای تولیدی با طرف خارحی مشکل ساز شده است.

مشاء اللهی یادآورشد: واحدهای بزرگ با مشکلات بزرگتری مواجهند و در بازپرداخت آنها هیچ راهکاری پیش بینی نشده است و امروز تصمیم گیری ها به گونه ای سات که گویی دولت رسما اعلام می کتد که واحدهای بزرگ تعطیل شود.

وی اظهارداشت: دولت در سامانه تیما و سنا هیچ برنامه ای ندارد و این تصمیمات غیر کارشناسی کمر تولیدکننده را شکسته است و برای نمونه وقتی شما یک شبه صادرات چند محصول را ممنوع می کنید اعتبار صادرکننده را در خارج زیر سوال می برید زیرا ما تعهد ایجاد کرده ایم.

ماشاء اللهی گفت: در سامانه نیما به دلیل کم بودن عرضه فقط دلال های ارز حضور یافته اند و این ارز محدود است و در حال حاضر نیما از گروه تولیدی خارج شده و وارد مرحله دلالی شده است.

معابی از خانه صنعت و معدن استان قزوین گفت: بخش خصوصی بیشترین اسیب را دیده است و اجرا نشدن قانون بخشودگی جرایم بدهی ها در برخی بانکها مشکل ساز شده است.

وی افزود: در نیمه دوم سال هستیم و لازم است بدهکاران بانکی تکلیفشان روشن شود و به نظر می رسد یک نظام درست بانکی باید تدوین و طراحی شود و آیین نامه ای برای شفاف سازی قوانین بانکی لازم است.

معابی تصریح کرد: موضوع مطالبات پیمانکاران و سخت گیری بانکی، مالیاتی و بیمه ای هم باید حل شود.

جعفرزاده از دیگر صادرکنندگان هم اظهارداشت: این که یک شبه صادرات قطع می شود چه باید کرد، کدام کالا را با ارز وارداتی می خریم وقتی نرخ گذاری در دولت قبلی تعیین ارزش شده و امروز از عراق می آیند با ریال خرید می کنند باید مشکلات را هم بپذیریم.

وی بیان کرد: کدام واحد صنعتی ارز را بر نمی گرداند که اینگونه فشارها را باید تحمل کنیم و چرا دولت ما را به راههای فرعی می کشاند.

کد خبر 4424860

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر گرگان اربعین حسینی شهرکرد مشهد شیراز یاسوج خرم آباد گردشگری اربعین 97 سنندج خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برای کنترل نوسانات ارزی بحث‌هایی در کمیسیون‌های مجلس مطرح شد که در این رابطه دولت مجموعه کارهای مدنظر را در اختیار خانه ملت قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد حسینی امروز چهارشنبه - دوازدهم اردیبهشت- در حاشیه جلسه هیئت دولت و در مجمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی کمیسیون های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه نوسانات ارزی کنترل شود.

وی افزود: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این خصوص اعلام نظر نکرده و برنامه خود را اعلام نکند مجلس اقداماتی انجام خواهد داد که بر همان مبنا هم پاسخی تهیه شد و مجموعه کارهایی که در حال انجام است و یا در آینده مدنظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر مساله خاصی وجود نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری از اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، تصریح کرد: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.

حسینی یادآورشد: البته از مجلس آینده هم انتظار داریم همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشند و با اقداماتی که دولت طی نزدیک این سه سال انجام داده مشکلی پیش نخواهد آمد.

ادامه دارد..

کد خبر 749672

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد