Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:17:35 GMT

انتقاد نایب رییس مجلس از نحوه فروش کشت و صنعت مغان

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۷۰۲۳

انتقاد نایب رییس مجلس از نحوه فروش کشت و صنعت مغان

تهران- ایرنا- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه فروش و واگذاری کشت و صنعت مغان، گفت: این مجتمع با حدود 60 کیلومتر زمین به ثمن بخس فروخته شد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، مسعود پزشکیان روز دوشنبه، با اشاره به حضورش در سازمان امور مالیاتی برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی کشور با تأکید بر اینکه خریدار کشت و صنعت مغان این مجموعه را با حدود 60 کیلومتر زمین به ثمن بخس خریداری کرده است، افزود: این مجتمع یکی از مجتمع‌های بزرگ منطقه است، اما خریدار آن پیش از این اعلام ورشکستگی کرده و مالیات خود را پرداخت نمی‌کند، چگونه مجتمع بزرگی با این امکانات به این فرد فروخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی که هر دو از زیرمجموعه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند، در این خصوص با یکدیگر هماهنگی‌های لازم را انجام نداده بودند، تصریح کرد: مرتبط نبودن شبکه‌ها معضل بزرگی در کشور ایجاد می‌کند.
پزشکیان با تاکید بر اینکه سیستم داده‌های کشور باید جامع‌تر، شامل‌تر و کامل‌تر شود، اظهار داشت: در ساختار کنونی افراد باید اطلاعات را خود ارائه دهند اما باید سیستمی ایجاد شود که حاکمیت اطلاعات را در این سیستم ثبت کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در سیستم مشخص شود که چه افرادی قادر به پرداخت مالیات بوده وچه افرادی قادر به پرداخت مالیات نیستند، افزود: حاکمیت باید به افرادی که قادر به پرداخت مالیات نیستند، کمک کرده و به آنها باید یارانه پرداخت شود.
وی با تأکید بر اینکه سیستم داده‌ای کشور باید اصلاح و کامل شود، ادامه داد: موضوع یارانه‌ها، تخفیف‌ها، رانت‌ها، مالیات‌ها، رشوه‌ها، قاچاق‌ها و زمین‌خواری‌ها در این سیستم داده‌ای شفاف می‌شود تا شخصی نتواند فرار مالیاتی و تخلف قانونی انجام دهد که برای تحقق چنین امری به اقدامات بیشتر نیاز است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد سازمان امور مالیاتی پیشنهادات خود را برای تکمیل سیستم داده‌ها ارائه دهد و این پیشنهادات در جلسه‌ ای دیگر بررسی شود، اظهار داشت: باید مشخص شود که نواقصی که در دولت برای ایجاد این هماهنگی وجود دارد، چیست.
سیام*3061*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پزشكيان مجلس مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

سیدمحمد حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان افزود: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف درباره تعطیلی شنبه و پنجشنبه مطرح شد و پس از اعلام تعطیلی پنجشنبه برخی افراد با تشکیک در نظر کمیسیون اجتماعی، مطرح شدن این موضوع در صحن علنی خواستار هستند.

وی ادامه داد: دولت در پیشنهاد لایحه تعطیلی یک روز دیگر در هفته روز خاصی را مشخص نکرد و فقط به دنبال تصویب قانون تعطیلی بود که اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند و باید منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی باشیم.

رفع مشکلات کارگری از اولویت‌های دولت سیزدهم

‌معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر بیان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحد‌های راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.

وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، بیان کرد: احیای واحد‌های راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.

حسینی ابراز کرد: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.

به گفته معاون امور مجلس رییس جمهور، راه‌اندازی واحد‌های پیشران صنعتی، معدنی و پتروشیمی تضمین‌کننده آینده شغلی کارگران است.

وی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: اعتراض‌های شغلی در دولت سیزدهم شده است و در حمایت از قشر زحمت کش کارگران اختلاف نظری بین مسوولان وجود ندارد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح نیست

معاون امور مجلس رییس جمهور درباره خبر‌هایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی روز‌های گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: سه هفته کاری تا پایان فعالیت این دوره از مجلس شورای اسلامی باقیمانده و بعید است چنین مساله‌ای مطرح باشد.

حسینی در عین حال خاطر نشان کرد که اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرسش و نکته‌ای مدنظرشان باشد وزیران پاسخگو خواهند بود.

تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای سمنان و بازدید از مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان از جمله برنامه‌های سفر روز جمعه معاون امور مجلس رییس جمهور به این استان بود.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی