Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتا کرمان گفت: برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد و کلاهبرداری با موضوع برنده شدن در قرعه کشی و مسابقات معتبر و مواردی از این دست اگر چه شیوه و شگرد قدیمی است ولی همچنان قربانی می‌گیرد و پرونده‌های زیادی در دستگاه قضا و پلیس فتا در خصوص این جرم تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلفن همراه، پیامک و عابر بانک سه ضلع اصلی کلاهبرداری تلفنی است و کلاهبرداران با سوء استفاده از نا آگاهی مردم خیلی راحت حساب‌های بانکی آن‌ها را به بهانه‌های مختلفی خالی می‌کنند.

یادگارنژاد تصریح کرد: مجرمین برای بدست آوردن این اطلاعات با ارسال پیامک از طریق تلفن همراه از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا تماس تلفنی که با قربانی می‌گیرند اعلام می‌کند که شما به صورت تصادفی برنده یک سفرزیارتی و یا مبلغ چند میلیون تومان وجه نقد شده اید و نهایتا خودشان را از طرف یک سازمان معروف معرفی می‌کنند و برای واریز این وجه اطلاعات حساب بانکی افراد را در خواست می‌کنند.

وی بیان کرد: اکثر مردم می‌دانند اگر قرار باشد پولی به حساب آن‌ها واریز شود ارائه شماره یا کارت بانکی کافی می‌باشد و نیازی به ارائه سایر اطلاعات محرمانه نیست و در حقیقت هوشیاری به خرج می‌دهند و اطلاعات حساب خود رو به صورت تلفنی ارائه نمی‌دهند.

یادگارنژاد گفت: مجرمین خیلی زیرکانه وروانشناسانه در حقیقت این افراد را متقاعد می‌کنند که پای دستگاه خود پرداز رفته و کارت بانکی خود را داخل دستگاه قرار داده و با عملیاتی که به قربانی دیکته می‌کنند کلیه مبالغی که در کارت وجود دارد به حساب مجرمین وارد می‌شود.

وی گفت:توصیه ما به همشهریان این است که این محدودیت را برای خودشون قائل شوند و اگر کسی برای واریز وجه، اطلاعاتی غیر از شماره روی کارت بانکی ما را خواست بدون شک بدانیم که کلاهبردار است و سریعا گوشی رو قطع کنیم.

رئیس پلیس فتا کرمان در پایان خطاب به مردم یادآور شد: بیاد داشته باشیم برای واریز هر گونه وجهی به حسابمان به هیچ وجه لازم نیست که کنار دستگاه عابر بانک حاضر شویم.
انتهای پیام/ی

کلاهبرداران با سوء استفاده از نا آگاهی مردم خیلی راحت حساب‌های بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات گوشی سرویس مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، داره راه و شهرسازی استان تهران اخیرا با ارسال پیامکی به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن هشدار داده تا ۳۱ اردیبهشت آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.

«متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۳۱/ ۰۲/ ۱۴۰۳ نسبت به واریز یا تکمیل آورده تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است تسریع در پرداخت آورده، موجب کسب امتیاز بیشتر و رتبه بالاتر برای جنابعالی می‌گردد.»

این اداره کل اواخر سال گذشته نیز با ارسال پیامکی به متقاضیان فرصت داده بود تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ آورده خود را به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش دهند: «متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۲۰ /۱۲/ ۱۴۰۲ نسبت به واریز یا تکمیل آورده اولیه خود تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است عدم تکمیل آورده در مهلت مقرر به منزله انصراف شما تلقی خواهد گردید.»

 طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده خود را باید در بازه‌های ۴ ماهه و هر بار ۴۰ میلیون تومان واریز کنند. حال مشخص نیست چرا برای برخی متقاضیان استان تهران مهلت ۴ ماهه کاهش یافته و این متقاضیان باید هر ۲ ماه آورده خود را ۴۰ میلیون تومان افزایش دهند؟

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز ۲۴۰ میلیون تومان تا ۲۰ مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه، به‌علت عدم واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم...؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۰:۰۰ مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان