Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@08:33:23 GMT

آموزش بافت کلاه بدون درز با میل سیمی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۷۸۵۹

آموزش بافت کلاه بدون درز با میل سیمی

بعضی از افراد دوست دارند بافت بدون درز انجام دهند و همه قسمت‌های کار را یکباره با هم تمام کنند. این آموزش کلاه بدون درز به صورت واضح و کامل، روش بافت بدون درز را یاد داده است. با یاد گرفتن این روش بافت، می‌توانید انواع بافت‌های بدون درز را انجام دهید.

مهارت‌های لازم برای بافت کلاه بدون درز

دو تا یکی: دو دانه را با هم یکی کردن
کشبافت: یک دانه زیر - یک دانه رو
بافت ساده: یک رج زیر - یک رج رو


وسایل لازم برای بافت کلاه بدون درز

۱ عدد کاموا با نخ متوسط
میل شماره ۴ U.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکل یا سیمی


روش بافت کلاه بدون درز ساده

بافت این کلاه بدون درز از طول شروع می‌شود. برای بافت کلاه باید با توجه به دور سر دانه‌ها را سر اندازید. مثلا ما برای سر یک آدم بالغ حدود ۱۰۰ دانه سر می‌اندازیم.

۱- ابتدا همه دانه‌ها را از رو ببافید. اگر با میل ساده بافت را انجام می‌دهید وقتی به انتهای رج می‌رسید همه دانه‌ها روی میل سمت راست است و میل سمت چپ خالی می‌شود.

۲- اگر از میل مدل U. استفاده می‌کنید ابتدا باید دانه‌ها را پخش کنید. حال اول بافت روی میل سمت راست و انتهای بافت روی میل سمت چپ است و یک رج کامل بافته شده است.




۳- اکنون میل سمت راست را داخل اولین دانه میل سمت چپ (که آخرین دانه بافت است) کنید و بافت را ادامه دهید.




۴- حال انتهای بافت به ابتدای بافت متصل شده است و بافت شما به صورت گرد در می‌آید.

۵- جایی که دانه اول و آخر بافت به هم متصل شده است از این به بعد ابتدای هر رج است و هر بار که تمام شود باز هم ادامه داده می‌شود.


ادامه بافت:
برای بافت قسمت پیشانی کلاه بدون درز با مدل کشبافت باید به این ترتیب عمل کنید:

رج ۱ و رج‌های فرد: یک دانه زیر، یک دانه رو. این بافت را تا آخر رج به همین شکل ادامه دهید.

رج ۲ و رج‌های زوج: یک دانه رو، یک دانه زیر. این بافت را تا آخر رج به همین شکل ادامه دهید.

تا حدود ۱۴ رج با همین شکل رج‌ها را تکرار کنید. اگر می‌خواهید اندازه قسمت پیشانی کلاه بلندتر باشد می‌توانید بافت را چند رج دیگر ادامه دهید. اگر می‌خواهید لبه کلاه را دولا کنید، باید حداقل ۳۰ رج کشباف ببافید.



شروع بافت دور سر:

برای قسمت روی سر می‌توانید کشباف را ادامه دهید و یا هر مدلی که دوست دارید روی کلاه درآورید. ما در این مدل کلاه برای ادامه بافت از مدل ساده استفاده کرده‌ایم، یعنی در یک رج همه دانه‌ها رو بافته می‌شود و درج بعدی همه دانه‌ها از زیر بافته می‌شود.






ادامه بافت: به همین ترتیب بافت را ادامه دهید تا به نیمه سر نزدیک گوش‌ها برسد. سپس شروع کنید در هر رج دو دفعه، دو دانه را با هم یکی کنید تا قسمت بالای سر شروع به جمع شدن کند. یعنی در هر رج دو دانه از تعداد دانه‌ها کم خواهد شد.

بافت انتهای کلاه:

وقتی به دو سه رج انتهایی کلاه رسیدید، در رج‌ها همه دانه‌ها را دوتا یکی کرده و ببافید. در رج آخر دانه‌ها را سه تا یکی کنید. اکنون از بین دانه‌های باقی مانده روی میل، یک نخ رد کنید بعد نخ را محکم بکشید و آن را به هم گره بزنید. حالا نخ انتهای بافت را نیز جدا کرده و به نخی که از دانه‌ها رد کردید گره بزنید.

به این ترتیب شما یک کلاه بدون درز ساده بافته‌اید. برای تزیین بالای کلاه می‌توانید یک منگوله کاموایی درست کنید و روی کلاه وصل کنید.




منبع: مجله ستاره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هنر در خانه بافتنی بافت کلاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آن‌ها در نظام آموزشی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: سامانه‌ای برای نخستین بار طراحی شده است که به صورت چهره به چهره بازماندگان شناسایی و جذب آن‌ها در نظام آموزشی و دریافت خدمات آموزشی تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، حمید طریفی با بیان اینکه در دوره ابتدایی سه عنصر معلم، دانش‌آموز و خانواده به عنوان ارکان جریان تربیت هستند، اظهار کرد: بیشترین جذب‌ها در نظام آموزش و پرورش در سه سال اخیر در دوره ابتدایی صورت گرفته است و پنجره فرصت تاریخی روزآمدسازی نیروی انسانی در دوره ابتدایی رقم خورد؛ در ادامه این مسیر بحث توانمندسازی معلمان را داشتیم که در قالب طرح شهید همت حدود ۱۹۶ هزار معلم با اولویت معلمانی که کمتر از پنج سال سابقه کار داشتند تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اهمیت زبان‌آموزی دانش‌آموزان دو زبانه مناطق روستایی و مرزی گفت: حدود ۸ هزار مدرسه تحت پوشش زبان‌آموزی قرار گرفته است و امیدواریم این آموزش‌ها در ادامه مسیر استمرار داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کار مربیان پیش‌دبستانی و مربیان مهد کودک را سخت، مؤثر و حساس است، ادامه داد: در بحث بازماندگان از تحصیل، سامانه‌ای برای اولین بار طراحی شده است که به صورت چهره به چهره بازماندگان شناسایی و جذب آن‌ها در نظام آموزشی و دریافت خدمات آموزشی تسهیل می‌شود.

طریفی با اشاره به برنامه‌های سال آینده گفت: به صورت ویژه تحول دوره اول ابتدایی را در دستور کار داریم؛ در حین اینکه سازماندهی نیروی انسانی را به شکل نظام دوری در بخش قابل توجهی از مدارس داریم تا به این ترتیب یک معلم بتواند سه سال متوالی در کنار دانش‌آموزان خود باشد تا شناخت دقیقی از توانمندی‌ها، استعدادها و نیازهای دانش‌آموزانش به دست آورد، این معلمان ارتباط موثرتری با خانواده‌ها برقرار و در یک کار مشترک و هماهنگ مسیر رشد و شکوفایی و استعدادهای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به طراحی و استقرار الگوی همگانی پرورش استعداد مهارت‌آموزی و خلاقیت‌پروری در سطح مدارس ادامه داد: اولویت‌بخشی به مدارس دولتی به‌خصوص در دوره ابتدایی اهمیت دارد و باید کیفیت آموزشی و آموزش تمام ساحتی را تضمین کنیم تا مدارس به مکانی به عنوان کانون تربیتی محله تبدیل شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید انواع و اقسام آموزش‌ها در مدرسه برقرار باشد، ادامه داد: کانونی تحت عنوان کانون پرورش استعداد خلاقیت‌پروری در سطح مدرسه باید داشته باشیم، حدود ۱۰۰ ساعت در سند برنامه درسی ملی در اختیار مدارس قرار داده شده است که از این ۱۰۰ ساعت در کنار برنامه درسی و بسته‌های تربیتی یادگیری استفاده می‌کنیم، در بحث مهارت‌آموزی، پرورش خلاقیت‌ها و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان را باید مد نظر داشته باشیم تا زمان غیرآموزش و ایام تعطیل، مدرسه به صورت پویا و فعال در خدمت دانش‌آموزان باشد.

طریفی با اشاره به اینکه شایستگی‌های حرکتی و سواد حرکتی در دوره ابتدایی مهم است، گفت: با تجهیز فضای ورزشی و تربیت معلمان چند مهارتی می‌توانیم هویت دوره ابتدایی را در نظر بگیریم؛ نظام دوری به صورت آزمایشی در ۶۴۰ کلاس درس انجام شده است و معلم به مدت سه سال با دانش‌آموز است و این طرح در مدارسی که شرایط و آمادگی داشته باشند، اجرا می‌شود.

کد خبر 736688

دیگر خبرها

  • فیلم| سلفی هادی چوپان با کلاه قشقایی
  • (ویدئو) سلفی هادی چوپان با کلاه قشقایی
  • ایرج طهماسب بدون کلاه قرمزی به تلویزیون می‌آید
  • وزیر راه و شهرسازی: واردات اتوبوس بدون ملاحظه انجام می‌شود/ ساخت ۴۷۰ هزار واحد مسکن در روستاها
  • واردات اتوبوس بدون ملاحظه انجام می شود/ ساخت ۴۷۰ هزار واحد مسکن در روستاها
  • ۱۵۰ همت برای ادامه طرح دارویار در سال آینده
  • ایرج طهماسب بدون کلاه قرمزی به تلویزیون می‌آید؛ معرفی عروسک‌های جدید
  • ایرج طهماسب بدون کلاه قرمزی به تلویزیون می‌آید | معرفی عروسک های جدید
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار
  • شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آن‌ها در نظام آموزشی