Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@12:14:51 GMT

یمن: سرنگونی 3 پهپاد جاسوسی سعودی در جازان

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۸۲۳۱

خرداد: وزارت دفاع یمن با صدور بیانیه‌ای در خصوص عملیات‌ امروز نیروهای یمنی در «جازان» در جنوب عربستان سعودی، دست‌آوردهای نظامی ارتش در این منطقه مرزی را منتشر کرد.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، وزارت دفاع یمن روز دوشنبه بیانیه‌ای را در خصوص پیروزی‌های به دست‌آمده ارتش در عملیات‌های روز دوشنبه نیروهای یمنی در منطقه مرزی «جازان» واقع در جنوب عربستان منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش المسیره، در این بیانیه آمده است: نیروهای ویژه ارتش یمن و انصارالله در این عملیات‌ها موفق شدند، بر دو برج «ام‌بی‌سی» و «الرابعه» و تعدادی روستا در جازان مسلط شوند.
وزارت دفاع یمن می‌گوید که سه پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در منطقه «وادی جاره» در جازان هدف قرار دادند. سه تانک آبرامز، پنج خودروی نظامی و ۴ خودروی مجهز به دوشکا نیز در عملیات منحصر به فرد نیروهای یمنی در جازان منهدم شدند.
در ادامه بیانیه تاکید شده که شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی امروز قصد بازپس‌گیری پایگاه‌های از دست رفته خود در جازان را داشتند که تعدادی از آنها در درگیری با نیروهای یمنی از پای درآمدند و سلاح‌ها و تجهیزات آنها به غنیمت گرفته شد.
وزارت دفاع یمن اعلام کرد که عملیات‌های ذکر شده ارتش، امروز همزمان با دومین سالگرد کشتار شرکت‌کنندگان در مراسم ختم اکتبر سال ۲۰۱۶ صورت گرفته است.
جنگنده‌های ائتلاف سعودی در هشتم اکتبر سال ۲۰۱۶، مراسم ختمی را در صنعاء بمباران کرده بودند که در پی آن بیش از ۷۰۰ نفر از شهروندان یمنی کشته و زخمی شدند.
«ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله امروز در سخنانی به مناسبت دومین سالگرد این «جنایت» گفت: کشتار شرکت‌کنندگان در مراسم ختم در صنعاء به صورت عمدی صورت گرفت.
وی افزود: این جنایت، لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی و در راس آن سازمان ملل است که در قبال آن سکوت پیشه کرده است. برچسب ها: یمن ، پهپاد جاسوسی ، عربستان سعودی

منبع: خرداد

کلیدواژه: یمن پهپاد جاسوسی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل

ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را در پاسخ به ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ما با یاری خدا آغاز اجرای مرحله چهارم عملیاتمان را در راستای انجام دستورات عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن و حمایت از مظلومیت ملت فلسطین اعلام می‌کنیم.

به نقل از المسیره، این بیانیه همزمان با تظاهرات میلیونی مردم صنعا با شعار «وفاداری حامیان یمنی به آزادگان غزه» صادر شد.

به نقل از ایسنا در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: ما تحولات نبرد نوار غزه و ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی و آمریکا و مقدمه چینی آن‌ها برای انجام عملیات نظامی در رفح و همچنین پیشنهادات ارائه شده به مقاومت را که دشمن می‌خواهد از طریق آن پرونده اسرا را از دست مقاومت بدون توقف دائم جنگ بگیرد، پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: در راستای اجرای دستورات عبدالملک الحوثی و حمایت از مظلومیت مردم فلسطین و اجابت درخواست‌های مقاومت و در سایه لجاجت دشمن اسرائیلی و آمریکایی مرحله چهارم عملیات خود را به شرح زیر آغاز می‌کنیم:

- اول: هدف قرار دادن تمام کشتی‌هایی که ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر اراضی اشغالی در دریای مدیترانه بروند.

- دوم: از ساعت اعلام این بیانیه این مسئله اجرایی می‌شود.

- سوم: در صورتی که دشمن صهیونیستی بخواهد عملیاتی علیه رفح انجام دهد نیروهای مسلح یمن تحریم‌های جامعی را علیه تمام کشتی‌هایی که هرگونه ارتباطی با ارسال تجهیزات برای اسرائیل یا ورود به بنادرش داشته باشند از هر تابعیتی که باشند اعمال می‌کنیم و تمام کشتی‌های این شرکت‌ها از عبور از منطقه عملیات نیروهای مسلح یمن صرف نظر از اینکه مقصدشان کجا باشد، منع خواهند شد.
نیروهای مسلح یمن با یاری خدا و پشتیبانی ملت بزرگ یمن و تمام آزادگان در آمادگی برای مراحل عملیاتی بزرگتر و قوی‌تر تا زمان توقف تجاوز و محاصره مردم مظلوم غزه تردید نخواهند کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن