Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین استان اصفهان گفت: ۶۷ موکب از اصفهان در مجموعه مرز و خاک عراق، پذیرای زائران حسینی در ایام اربعین هستند. ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰ استانها اصفهان نظرات

محمدرضا قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به نزدیک شدن مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای زائرین کربلای معلی در ایام اربعین انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ستاد اربعین در استان اصفهان در خرداد ماه سال جاری به ریاست استاندار اصفهان و با جانشینی معاون سیاسی استاندار تشکیل شد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه 15 کمیته و کارگروه ذیل ستاد مذکور تشکیل شده، گفت: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اطلاع‌رسانی، انتظامی، امور کنسولی، کارگروه اعزام، کارگروه کربلا، کارگروه مرزی و... کارگروه‌هایی تشکیل شد که جلسات مستمری در این باره برگزار شده است.

وی ادامه داد: خروجی ستاد و کارگروه‌های تابعه، تشکیل 67 موکب در مجموعه مرز و خاک عراق برای پذیرایی از زائران کربلای معلی در ایام اربعین بود.

قنبری با اشاره به اینکه موکب‌های داخل کشور اسکان محور نیستند، اظهار داشت: موکب‌های خاک عراق، اسکان محور هستند که برآوردمان این است که بتوانیم اسکان و تغذیه حدود 70 هزار نفر زائر را فراهم کنیم.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین افزود: از انجایی که در نقط مرزی، افراد در حال عبور و مرور هستند، اسکان در نقاط مرزی ضروری نیست.

وی تصریح کرد: خدماتی برای موکب‌ها انجام شده و مباحث فرهنگی آموزشی توسط بعثه مقام معظم رهبری در حال برگزاری است.

قنبری خاطرنشان کرد: برای نخستین بار، کمیته تخصصی بانوان در استان فعال شده است که آنها نیز بتوانند به زائران حسینی خدمت کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: امسال برای نخستین بار بعد از تشکیل ستاد اربعین، مجوز ورود و خروج برای زائران اصفهانی از مرز مهران مجوز صادرشده است.

وی با بیان اینکه موکب‌های شاخصی برای خدمت رسانی به زائران در این ایام فعال شده، گفت: موکب‌های حضرت زهرا(س)، صاحب‌الزمان(عج)، انصار المهدی، موکب خمینی‌شهر، شهید حججی نجف‌آباد و... آماده پذیرایی از زائران هستند.

انتهای پیام/ش

R41346/P4001/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد

 سیدمحسن قوامی نژاد افزود: دفاتر زیارتی استان کهگیلویه و بویراحمد از ۵ دفتر در سه سال اخیر به ۱۱ دفتر افزایش یافتند.   وی گفت: پارسال و پس از اربعین حسینی ۸۰ کاروان به تعداد ۳۲۰۰ نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد به عتبات عالیات اعزام شدند در حالی که در سال ۱۴۰۱ از این استان ۲۵۰۰ نفر زائر عادی به کربلا داشته‌ایم.   مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین امسال تاکنون ۴۰۰ نفر زائر در قالب ۷ کاروان از این استان به عتبات عالیات عزیمت کردند.   قوامی نژاد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ از این استان ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر زائر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.   وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۳۲ هزار و ۴۶۰ نفر زائر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.   مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار به برخی افراد فاقد مجوز برای اعزام مردم استان جهت سفر‌های زیارتی تاکید کرد: مردم و متقاضیان سفر‌های زیارتی تنها از طریق دفاتر دارای مجوز در این زمینه اقدام کنند و از مراجعه به افراد آزاد بر غیرمجاز و فاقد مجوز خودداری کنند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد