Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:59:39 GMT

سال تحصیلی فارسی آموزان در آتن آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۷۸۸۵۱

سال تحصیلی فارسی آموزان در آتن آغاز شد

اتن- ایرنا- سال تحصیلی دانش آموزان رشته زبان و ادبیات فارسی دوشنبه شب در محل رایزنی فرهنگی سفارت ایران در آتن پایتخت یونان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، تعداد 61 نفر از علاقمندان به فراگیری زبان و ادبیات فارسی که برای سال تحصیلی 97-98 ثبت نام کردند جهت مشخص نمودن ساعات آموزشی و کلاس تدریس در رایزنی فرهنگی سفارت ایران در آتن حضور یافته و سال تحصیلی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای مراسم 'علی محمد حلمی' رایزن فرهنگی ایران با اشاره به روابط تاریخی و تعاملات دو هزار ساله ایران و یونان گفت: دو ملت بزرگ ایران و یونان دارای تمدنی کهن و تاریخی پرافتخار هستند که دانشمندان بزرگی را به بشریت تقدیم و سهم بزرگی در تمدن شرق و غرب داشته اند.
حلمی افزود: زبان شیرین فارسی زبان عرفان و فلسفه و ادب و شعر و معنویت است. شعرا و دانشمندان ایرانی مانند حافظ، سعدی، مولانا، خیام ،خاقانی، خواجه عبدالله انصاری، ابن سینا ، فارابی و سهروردی همگی با قدرت تفکر و گستردگی خرد آثاری خلق کردند که سهم بزرگی در تمدن بشری داسته اند و همین گونه دانشمندان یونانی از جمله سقراط ، بقراط و ارسطو که با نظریه های فلسفی و سیاسی – اجتماعی خود سهم بزرگی در تمدن غرب دارند.
رایزن فرهنگی کشورمان افزود: هدف از برگزاری کلاس های آموزش زبان و ادبیات فارسی شناخت بیشتر دو ملت بزرگ ایران و یونان از فرهنگ و هنر و تحکیم روابط دوستانه دو کشور است.
گفتنی است که این تعداد فارسی آموز علاوه بر فارسی آموزانی هستند که از دو سال گذشته برای فراگیری زبان و ادبیات فارسی ثبت نام نموده و در امتحانات پایان ترم قبول شده و به مقاطع بالاتر راه یافته اند.
رایزنی فرهنگی ایران که یکی از وظایف و رسالت های خود را ترویج و آموزش زبان و ادبیات فارسی می داند از سال 95 با استفاده از فضای مجازی و فراهم نمودن دسترسی علاقمندان به ثبت نام اینترنتی و با حمایت و پشتیبانی بنیاد سعدی گام های مهمی درگسترش و رشد آموزش زبان فارسی در یونان برداشته و با استقبال چشمگیری مواجه شده است.
در این دوره های آموزشی شرکت کنندگان در سه زمینه گفتاری ، نوشتاری و شنیداری آموزش می بینند و مدرسان با استفاده از کتب و منابع معرفی شده توسط بنیاد سعدی ، فارسی را تدریس می نمایند.
استفاده از فیلم های کوتاه به زبان فارسی و ایجاد صفحات مجازی برای آشنایی بیشتر با کشور ایران و ارتباط فارسی آموزان رایزنی در فضای مجازی از دیگر حوزه های فعالیت های فارسی آموزان می باشد.
شبک**اروپام**462**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اغاز بكار يونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، صیانت از زبان و ادبیات فارسی به عنوان میراث فرهنگی و هویت ملی ایرانیان، ضمن اهمیت حفظ و پاسداشت، نیازمند نظارت، کنترل و بکارگیری صحیح است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم