Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشنال اینترست، اتحادیه اروپا برای ادامه تعامل مالی مشروع با ایران به دنبال ایجاد یک کانال مالی بین‌المللی بدون آمریکا و دلار است که قرار است تا پیش از شروع دور دوم تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا در ۱۳ آبان ماه سال جاری، کار خود را آغاز کند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این رابطه گفته بود که: «ایجاد این کانال، در عمل به معنای آن است که اعضای اتحادیه اروپا یک نهاد قانونی برای تسهیل تعاملات مشروع با ایران ایجاد می‌کند و این کانال به شرکت‌های اروپایی اجازه ادامه تجارت با ایران را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به نوشته نشنال اینترست، اما آمریکا این کار ناممکن دانسته یا حداقل به سخره گرفته است.

این نشریه اعلام کرده که بر خلاف دور قبلی تحریم‌های بین‌المللی ایران، این بار اروپایی‌ها بر این باورند که ایران به برجام پایبند مانده و هیچ دلیلی برای بازگرداندن تحریم‌ها نیست. در همین راستا برخی شرکت‌های اروپایی تصمیم گرفته‌اند که تجارت خود با ایران را ادامه دهند.

این درحالی است که روسیه هم با توجه به تحریم‌های آمریکا  علیه خود این ساز و کار ویژه اروپایی را از نزدیک دنبال می‌کند و در صدد آن است که با استفاده احتمالی از این ساز و کار، تیغ تحریمی آمریکا برای فشار بر مسکو را کُند کند. و طبیعی است که روس‌ها دوست داشته باشند که ساز و کار ویژه‌ای که برای ایران ایجاد شده، عملیاتی شود.

به راه افتادن چنین مکانیزمی به معنای قیمت‌گذاری نفت بر اساس یورو در کنار قیمت فعلی دلاری خواهد بود. علاوه بر این، استفاده احتمالی از روپیه هند در کنار یوان چین در تجارت انرژی ایران که برای پرهیز از تحریم‌های دلاری صورت می‌گیردو  به رهایی از برتری دلار در تعاملات مالی بین‌المللی کمک می‌کند.

به همین دلیل است که احتمالا روسیه نیز بخواهد نهاد‌های مالی خود را در این ساز و کار وارد کند تا در صورت اعمال تحریم‌های جدید آمریکا با آن مقابله کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا به نارضایتی گسترده اوکراینی‌ها از رئیس‌جمهور این کشور پی‌برده و اعتراف می‌کنند.

به گزارش مشرق، سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که دولت آمریکا تلاش‌های خود برای پیدا کردن جایگزینی برای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را تشدید کرده است.

این سرویس در بیانیه‌ای توضیح داد: «آمریکا و اتحادیه اروپا به وجود نارضایتی در میان شهروندان اوکراینی در مورد طولانی شدن جنگ [با روسیه] اذعان کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «مهمترین مسئله برای آمریکا جلوگیری از افزایش ناامیدی اوکراینی‌ها است. برای آنها مهم نیست که چه کسی اوکراین را رهبری خواهد کرد».

سرویس اطلاعات خارجی روسیه ادامه داد: «در همین حال، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند زلنسکی فعلا در سمت خود باقی بماند و مخالفان او را متقاعد می‌کنند که فعلا خویشتن‌داری کنند».

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «واضح است که زلنسکی در نبرد برای به دست آوردن قلب و ذهن مردم اوکراین شکست خورده است و پس از تاریخ ۲۰ می، مشروعیت خود را کاملاً از دست خواهد داد».

به نوشته اسپوتنیک، این سرویس همچنین افزود: «آمریکا به اینکه چه کسی به طور خاص، اوکراین را هدایت کند اهمیتی نمی‌دهد، بلکه مهم این است که چه کسی قادر به ادامه جنگ با روسیه باشد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد