Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، بنیاد دعبل خزاعی در سال‌های 94 و 95 پژوهشی در حوزه برترین اشعار عاشورایی فارسی انجام داده است که در این پژوهش از رأی و نظر 40 نفر از کارشناسان و صاحبنظران شعر مذهبی بهره برده است.

حاصل این پژوهش کتابی به نام «اربعین مرثیه» است که قرار است شنبه 21 مهرماه در در بنیاد دعبل با حضور داوران، شاعران، مداحان و اساتید رونمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفتنی است، محمدرضا سنگری محقق و مؤلف کتب عاشورایی و همچنین مرضیه محمدزاده دیگر محقق و نویسنده خوزستانی نیز از داوران معرفی برترین اشعار عاشورایی فارسی در این پژوهش هستند.

 براساس گزارش بنیاد دعبل خزاعی، سروده‌های شاخص هزار سال شعر عاشورایی فارسی در دو مقطع قرن چهارم هجری تا انقلاب اسلامی و دوره‌ پس از انقلاب اسلامی بررسی شده و برترین آن‌ها براساس معدل امتیازات داوران انتخاب شده‌اند. اشعار برگزیده 40 قطعه هستند که 28 قطعه به مقطع نخست و 12 قطعه به مقطع دوم تعلق دارند.

در کتاب اربعین مرثیه، متن کامل اشعار برگزیده، همراه با معرفی و مشخصات فنی آن‌ها و نیز امتیازات داوران آمده است. این کتاب توسط انتشارات سپیده‌باوران در 448 صفحه قطع وزیری و در شمایلی نفیس و فاخر به بازار عرضه شده است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان فرهنگی اربعین مرثیه بنیاد دعبل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۷۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ این مسابقات باحضور ۲۴ تیم که از دی ماه سال گذشته به رقابت پرداختندآغاز ودر ۱۲ اردیبهشت سال جاری اختتامیه آن درسالن شهدای فرهنگی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این مسابقات بایادونام شهدای مدافع حرم برگزارودرپایان ازتیم هاونفرات برترتجلیل شد.

دیگر خبرها

  • داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (15 اردیبهشت)
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • موفقیت داور خوزستانی در یک دوره بین‌المللی
  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان