Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوربخش حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در  گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: در سال زراعی گذشته 6809هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت نخود پاییزه رفته بود که از این سطح مقدار 8170 تن نخود برداشت شد.

حاتمی بیان کرد : قرارگرفتن کشت حبوبات در تناوب زراعی به ویژه پس از کشت گندم یک ضرورت است؛ لذا افزایش و حفظ سطح زیرکشت حبوبات در دستور کار این مدیریت قراردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تأكیدكرد: در راستای اجرای سیاست های سازمان جهادکشاورزی جهت اجرای روش هایی که هزینه های کشت سنتی نخود را کاهش داده و درآمد حاصل از این محصول را بالا ببرد، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه های بذرکار صورت خواهدگرفت که این اقدام موجب کاهش هزینه های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه بیش از یک سوم تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان كرمانشاه است، افزود:بخش کشاورزی شهرستان کرمانشاه به لحاظ ظرفیت گسترده ای که دارد، دارای اهمیت زیادی بوده و این موضوع موجب گردیده که این شهرستان از قطب های مهم کشاورزی استان محسوب و سهم به سزایی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.

انتهای  پیام/ز

 

بیش از یک سوم تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان كرمانشاه است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکپارچه سازی اراضی استان ضروری است چرا که کشاورزی علمی بر روی اراضی خرد امکان پذیر نیست.

سید عماد شاهرخی ششم اردیبهشت در همایش روز مزرعه شهرستان سلسله و معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی، اظهار کرد: همه ما تکلیف قانونی در بحث امنیت غذایی داریم که راه رسیدن به آن تناوب است تا جهش تولید ایجاد شود و باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم و روز مزرعه ها همین فلسفه را دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تناوب را در تولیدات خود بکار گیریم، عنوان کرد: امروز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید کلزا معرفی شده و از سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت کلزای استان حدود یکهزار و ۷۰۰ هکتار متعلق به سلسله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه چهار میلیون دلار ارز برای واردات روغن هزینه می‌کنیم، بیان کرد: باید کشور را از واردات روغن بی نیاز کنیم و در این راستا بحث یکپارچه سازی اراضی بسیار مهم است و هرکس که می تواند باید در این زمینه فرهنگ سازی کند.

شاهرخی یادآور شد: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور چهار و نیم تن است در حالی که در استان پنج و نیم تن در هکتار است و یکهزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت