Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام بسیج اساتید گفت: استادان باید به تربیت اخلاقی دانشجویان نیز توجه کنند. از استاد لاییک انتظاری نیست که به دانشجویان تربیت و رشد اخلاقی آموزش دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا ابن‌الدین حمیدی قائم مقام بسیج اساتید، شب گذشته در نشست روسای کانون‌های بسیج اساتید و چهره‌های برجسته دانشگاهی و آیین رونمایی از اندیشکده نفت و انرژی که در محل دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت استاد بسیجی برای کمک به انقلاب علم٬ تربیت و تدریس است و اگر بنا باشد از ظرفیت استادان بهره ببریم راهی جز پژوهش نیست تاریخ بشریت همواره به پژوهش نیازمند بوده و انقلاب اسلامی نیز جدا از تاریخ بشریت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام بسیج اساتید عنوان کرد: رویکرد نظام آموزش عالی دهه اول بعد از انقلاب اسلامی آموزشی بود. بعد از جنگ رویکرد پژوهش‌های کاربردی اتخاذ شد و در دو دهه اخیر نیز رویکرد اندیشکده‌ای غالب شده است.

ابن‌الدین با بیان اینکه اندیشکده‌ها به‌دنبال پیداکردن راهبرد حل مسائلی است که به روش‌های عادی میسر نیست گفت: در سطح استان‌ها اندیشکده برای عبور از موانع و نشان دادن راه‌های پیشرفت استان تعریف شده است، اما در سطح ملی انتظار ما حل راهبردی مسائل اصلی و ملی است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال حدود ۱۰۰ اندیشکده راه‌اندازی شود عنوان کرد: تاکنون ۴۲ اندیشکده راه‌اندازی شده و برای هر استان نیز تشکیل دو اندیشکده تعریف شده است.

قائم مقام بسیج اساتید خطاب به مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: باید کانون‌های دانشگاهی تهران جدی گرفته شود. در حوزه‌هایی که گروه‌های علمی٬ استادان بارز و مزیت نسبی بیشتری وجود دارد باید پیشگام شد.

ابن‌الدین با بیان اینکه نباید از مشکلات کشور به راحتی گذشت اظهار کرد: اساتید بسیجی لازم است به شبکه‌سازی بپردازند و در حوزه‌های تخصصی تجمیع شوند.

وی با لزوم تشکیل سه گروه علمی در هر اندیشکده تاکید کرد: انتظار است هر استاد یک زیر پروژه را تحویل بگیرد و به همراه دانشجویان تحصیلات تکمیلی پازل پروژه کلان را کامل کنند.

قائم مقام بسیج اساتید با تاکید بر لزوم تعامل استادان و دانشجویان بسیجی گفت: استادان باید به تربیت اخلاقی دانشجویان نیز توجه کنند. از استاد لاییک انتظاری نیست که به دانشجویان تربیت و رشد اخلاقی آموزش دهد.

ابن‌الدین با تاکید بر لزوم تشکیل حلقه‌های علمی عنوان کرد: هر پروژه ملی احتیاج به پیوست فرهنگی و اجتماعی دارد باید بررسی شود هر پروژه چه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت. تا سال ۹۵ بیش از ۲۰۰ استاد٬ آموزش پیوست‌نگاری فرهنگی دیده‌اند که می‌توان از آن‌ها در اندیشکده‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به انتظاراتی که از اندیشکده‌ها وجود دارد، گفت: هر اندیشکده بعد از مطالعات اولیه باید مشخص کند سیاستی که به آن دست یافته چیست و بعد از آن باید برای اینکه راه‌حل مورد نظر به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شود گزارش ژورنالیستی ارائه دهند.

قائم مقام بسیج اساتید در پایان خاطرنشان کرد: لازم است هر کانون بسیج اساتید دانشگاهی یک گروه تحلیلگر سیاسی آموزش دهد. در شرایط فعلی نیاز به کانون فکری احساس می‌شود که به سرعت در هوشیارسازی مردم کمک کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج اساتید رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا وحید زاده، صبح پنجشنبه با حضور در خیریه علی ابن ابیطالب شهرستان نرماشیر ضمن تقدیر از خدمات ارزنده مسئولین این مجموعه به جامعه هدف گفت: از آنجا که رسالت تربیت و پرورش جمعی از کودکان و نوجوانانی که ناخواسته از داشتن کانون گرم خانواده محروم شده‌اند بر عهده ما گذاشته شده است بر ما لازم است تا با تکیه بر دانش و تجارب خود بهترین فضا را برای رشد و شکوفایی آنان فراهم آوریم.

وی، افزود: لازم است تا مربیان و مددکاران مرتبط با فرزندان، با استفاده از ابزارهای موجود از جمله هنر، رسانه، فضاهای ورزشی و سایر امکانات، شیوه‌ها و راهکارهای علمی و کاربردی را برای دستیابی به بهترین نتیجه در هدایت و طرح ریزی برنامه رشد و شکوفایی فرزندان فراهم آورند.

وی افزود: مددکاران ما باید با استفاده کامل از همه توان و فرصت‌هایی که به لطف تکنولوژی در اختیار داریم به خلق شیوه نامه‌های تربیتی و رشدی مؤثر و کار آمد پرداخته و با اشاعه و گسترش شیوه‌های فوق بتوانیم زمینه ساز رشد و شکوفایی استعدادهای بعضاً بی نظیر این فرزندان در همه مراکز باشیم.

کد خبر 6081767

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان
  • آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل از اصفهان
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • فیلم| خبر خوش وزیر ارشاد برای دانشجویان و اساتید
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور