Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است، فرهنگی برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتی را در استحکام ریشه ها، رویش شاخه ها و رشد بار و برهای آن ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین مرادی اظهارداشت: عاشورا هیچگاه در محدوده زمان و جغرافیای خاصی محصور نمانده است، بلکه همواره الهام بخش حرکت ها، جنبش ها و قیام های راستین نهضت های آزادیخواهانه در ممالک اسلامی و حتی سایر ادیان بوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی، به رهبری امام خمینی (ره) از عاشورای حسینی الهام گرفت و وصیت نامه سیاسی ـ الهی امام خمینی (ره) نیز این مفاهیم را بیان می دارد که هر گاه خود را بیشتر برای ظلم محیا کنید، ظالم بیشتر می شود و اگر در برابر ظالم ایستادگی کنید ظلم از بین می رود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه با پر اهمیت خواندن زنده نگه داشتن حماسه عظیم عاشورا بیان کرد: بازسازی مضامین و مفاهیم بلند فرهنگ عاشورا در هر عصر و زمانی به فراخور حال آن زمان، تأثیر بسیار شگرف و سازنده ای در راه پیشبرد اهداف مقدسی همچون نشر معارف و فرهنگ اسلام ناب، بر جای نهاده است.

مرادی با اشاره به آثار این نمایشگاه ادامه داد: نمایشگاه حاضر ۵۷ اثر برتر از چهارمین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی "قاب شیدایی" است که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار برگزار شد و در معرض نمایش گذاشته شده است.

وی یادآور شد: امام حسین (ع) مظهری از مظاهر وحدت بخش بین برادران شیعه و سنی در استان کردستان بوده و برگزاری مجالس تعزیه خوانی در این ایام در استان و حضور مسلمانان شیعه و سنی در آن خود موید این امر است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه ۹۷  در دو نوبت صبح و عصر در معرض نمایش علاقه مندان قرار داده است و در این ایام صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و بعد از ظهر ۱۶ تا ۲۰ از نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 4425006

منبع: مهر

کلیدواژه: عاشورا نمايشگاه عكس اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر اربعین حسینی شهرکرد گرگان مشهد شیراز یاسوج اربعین 97 خرم آباد سنندج خطبه های نماز جمعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

اسعد فرهادی ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخداد‌ها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گرد آوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج