Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که مساله کناره‌گیری رئیس جمهوری این کشور دیگر مطرح نیست و این ملت سوریه هستند که تعیین می‌کنند چه کسی کشورشان را اداره کند.

به گزارش ایسنا، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: دیگر هیچ فردی مساله کناره‌گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را مطرح نمی‌کند و از آنجایی که همه می‌دانند این کشور یک عضو سازمان ملل به شمار می‌رود این حق را دارد که خودش سرنوشتش را تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ملت سوریه هستند که تعیین می‌کنند چه کسی کشورشان را اداره کند. دمشق علاقه‌مند به فعالیت کمیته قانون اساسی و پیشرفت روند سیاسی در سوریه است و هیچ شکی در این موضوع وجود ندارد.

ورشینین گفت: روسیه در کنار هم‌پیمانان اصلی خود در چارچوب آستانه (ترکیه و ایران) و استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه برای ایجاد یک کمیته مشترک قانون اساسی میان گروه‌های مختلف سوریه در ژنو که هدف آن آماده سازی اصلاحات قانون اساسی در سوریه است، تلاش می‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه تصریح کرد: برخی از کشورها از جمله آمریکا بر آغاز زودهنگام فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه اصرار دارند اما مسکو مخالف شتاب بی‌برنامه برای تشکیل این کمیته است.

این مقام روس درباره حضور نیروهای آمریکا در مناطق مختلف سوریه نیز اظهار کرد: حضور آمریکا در منطقه شرق رود فرات و التنف با پیچیده کردن روند سیاسی سوریه وضعیت آن را بی‌ثبات می‌کند.

وی در این باره افزود: ما همیشه می‌گوییم و تاکید می‌کنیم که آمریکایی‌ها باید از سوریه خارج شوند. حضور آنها در سوریه غیرقانونی است و این حضور نه تنها ممکن است که روند سیاسی در این کشور را تسهیل نکند بلکه ممکن است بر بی‌ثباتی اوضاع آن بیفزاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا روسيه سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر حال در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • پایان پوتین؟!
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه