Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به دگزارش ایران اکونومیست، بسیاری از افراد در سنین مختلف دچار مسمومیت غذایی می شوند، مسمومیت غذایی به دلیل وجود باکتری، ویروس یا سموم دیگر در مواد غذایی ایجاد می شود، تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه، گرفتگی عضلات شکم و اسهال از علائم مسمومیت غذایی بوده و نباید آن ها نادیده گرفت.
اغلب در مسمومیت غذایی این احتمال وجود دارد که بدن آب زیادی از دست بدهد، بنابراین در این زمان باید آب بیشتری نوشید تا سموم بدن زودتر دفع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
زمانی که فرد دچار اسهال و استفراغ شده بهتر است مصرف مایعات و آب را افزایش داده و از خوردن غذاهای جامد و سنگین اجتناب کند که استفاده از این درمان های خانگی برای مسمومیت مفید است.
 
بعد از پایان علائم مسمومیت غذایی چه کنیم، اجازه دهید معده شما آرام بگیرد، بعد از تجربه علائم انفجاری مسمومیت غذایی مانند استفراغ، اسهال و ناراحتی معده، کارشناسان توصیه می کنند اجازه دهید معده استراحت کند، یعنی اینکه تا چند ساعت از نوشیدن و خوردن اجتناب کنید.
 
بعد از پایان علائم مسمومیت غذایی به بدن آب رسانی کنید، مصرف مایعات برای کمک به بدن تان در مقابله با مسمومیت غذایی ضروری است، اسهال و استفراغ می تواند باعث کم آب شدن بدن شود، بنابراین نوشیدن جرعه های کوچک آب می تواند یک شروع خوب باشد، نوشیدنی های ورزشی که حاوی الکترولیت هستند، بهترین راه برای پیشگیری از کم آبی بدن در این حین است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسموم مسمومیت های غذایی دستگاه گوارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.

او ادامه داد: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک نیز به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

سم موجود در قارچ‌های خود رو با هیچ یک از روش‌های طبخ شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • مسیرهایی که ایران را دور می‌زنند(اینفوگرافی)
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل