Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - فارس نوشت: نخست‌وزیر منتخب عراق طرحی برای انتخاب وزیران جدید دولت این کشور پیشنهاد داده است.

 «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر منتخب عراق درباره تشکیل دولت جدید بیانیه‌ای صادر کرده و از همه افرادی که احساس می‌کنند می‌توانند سمت‌های وزارتی به عهده بگیرند خواسته درخواست خود را از طریق وب‌سایتی که به همین منظور طراحی شده ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر منتخب عراق در این بیانیه خاطرنشان کرده نخستین وظیفه او در حال حاضر نهایی کردن توافقات لازم برای تشکیل دولت و آماده کردن برنامه‌های دولت جدید است.

وی ضمن عذرخواهی از بابت اینکه قادر به پاسخگویی به تمامی درخواست‌ها برای مصاحبه‌های شخصی و یا پیام‌های تبریک نیست از تمامی افراد خبره و صاحب‌نظری که احساس می‌کنند توانمندی قبول مسئولیت دارند خواسته از طریق وب‌سایت اقدام کنند.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق سه‌شنبه گذشته «عادل عبدالمهدی» را مکلف به تشکیل کابینه کرد و فراکسیون‌های «الاصلاح و الاعمار» و «البناء» هم توافق کردند که وی مامور به تشکیل کابینه شود.

2323

کلید واژه‌ها : امنیت عراق - عراق - عادل عبدالمهدی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امنیت عراق عراق عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، اکنون این جنگ به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود