Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، روزنامه آفتاب یزد نوشت: همه چیز از همان سیاست ارزی دولت در اواخر فروردین ماه سال جاری آغاز شد، سیاستی که طبق معمول نسخه پیچیده شده برخی از نزدیکان دولت از جمله نوبخت و واعظی و تیم اقتصادی دولت مبنی بر ارز تک‌نرخی و 4200 تومانی به خیال خودشان برای برون رفت از مشکلات دولت و به دست‌آوردن دل مردم نسبت به وضعیت اقتصادی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در واقع این طور نبود و ماجرا به گونه دیگری رقم خورد و منجر به چهار برابر شدن نرخ دلار در بازار آزاد، گرانی و تشدید مشکلات اقتصادی مردم طی چند ماه گذشته شد و در نهایت همه کاسه‌کوزه‌ها بر سر جهانگیری شکست و او قربانی ارز 4200 تومانی شد.

اما این پایان ماجرا نیست. بلکه چهارشنبه هفته گذشته همزمان با سقوط نرخ دلار بازهم نزدیکان روحانی در پاستور جهانگیری را برای ارائه اقدامات ارزی دولت در مجلس پیشقدم ساختند تا به اعتقاد برخی با مقصر جلوه دادن تنها او در وضعیت کنونی زمینه احتمالی را برای کاهش نقش اسحاق جهانگیری در دولت فراهم سازند. از این رو، این اعتقاد وجود دارد در صورتی که دولت طی هفته‌ها و روزهای آتی نتواند راهکار مناسب و مؤثری برای کنترل نوسانات ارزی، نرخ دلار و به طور کل برون رفت از اوضاع کنونی پیدا کند نه تنها جهانگیری به حاشیه رانده خواهد شد، بلکه یک مهره سیاسی سوخته در آینده خواهد بود که اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌توانند روی او حساب ویژه‌ای در انتخابات 1400 باز کنند.

آفتاب یزد در ادامه می‌نویسد: اصلاح‌طلبان در حالی که تصور دیگری از دور دوم دولت روحانی داشتند و انتظارشان بر این بود روحانی قدر فداکاری آنها و در رأس آن اسحاق جهانگیری را بداند برعکس اقدامات و انتخاب‌های روحانی در کابینه، اصلاح‌طلبان را در بهت و ناباوری فرو برد. زیرا این نقشه از پیش تعیین شده برخی از یاران نزدیک روحانی در پاستور بود همان یاران خاکستری قدرت طلبی که با دیدن فداکاری‌ها و ایثارگری جهانگیری در ابهام و سکوت فرو رفتند که مگر می‌شود یک فرد به خاطر دیگری آنهم برای صندلی پاستور از خود بگذرد؟!

زمان به همین منوال می‌گذشت. جهانگیری همچنان در سکوت عمیقی فرو رفته بود. سکوتی که نشان از همان دلخوری بی حد و اندازه‌اش از دست دولت داشت. اما پیشنهاد نرخ ارز 4200 تومانی در ابتدای سال 97 کار خودش را کرد و جهانگیری را در سراشیبی بسیار تندی فرو برد و منجر به تشدید مشکلات اقتصادی، گرانی نرخ دلار و افزایش نارضایتی‌های اقتصادی در میان افکار عمومی شده بود.

کاسه کوزه‌ها بر سر اسحاق شکست و مردم حتی طرفداران جهانگیری نیز او را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مقصر چنین وضعیتی خوانده و با جملاتی آکنده از تمسخر و انباشته از طنز می‌گفتند «این بود دلار 4200 تومانی جهانگیری!» در نهایت با بدتر شدن اوضاع، نزدیکان روحانی و تیم اقتصادی دولت خود را از ماجرا کنار کشید تا آنجا که اکنون افکار عمومی و حتی مجلسی‌ها نیز جهانگیری را مسبب وضعیت کنونی می‌دانند. به هر روی جهانگیری زیرپای دلار 4200 تومانی دولت و تجویز نوبخت و واعظی قربانی شد و نرخ دلار از او اطاعت نکرد و در یک دوره پنج ماه به چهار برابر در بازار آزاد رسید و حتی در ابتدای هفته گذشته با نرخ 19 هزار تومان نیز داد و ستد شد. وضعیتی که بیش از هر چیز به نفع یاران خاکستری تمام شد، اما اسحاق جهانگیری را قربانی این سیاست اشتباه کرد.

یادآور می‌شود نشریات اصلاح‌طلب فروردین سال گذشته از اسحاق جهانگیری، تصویر یک «سوپرمن» را ارائه کرده و از بازگشت قهرمانانه او با «دلار 4200 تومانی» خبر داده بودند، ماجرایی که به واگذاری رانتی 18 میلیارد دلار ختم شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: یزد دولت ارز مشکلات دلار گرانی مشکلات اقتصادی اسحاق جهانگیری انتخابات نرخ ارز فضای مجازی اصلاح طلبان پارس جهانگیری سوپرمن پارس نیوز سیاست ارزی مهره سوخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و در بخش حواله ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش فارس، همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش یافته است.

* کاهش ۲۳ هزار تومانی قیمت طلا در بازار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۹۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن کاهش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم)، با کاهش ۳ صدم درصدی به نرخ ۲۳۳۸ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند