Web Analytics Made Easy - Statcounter

​مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: استفاده از ادوات مدرن مکانیزه و حرکت به سمت مکانیزاسیون باعث پیشرفت بخش کشاورزی، افزایش محصول، کاهش هزینه و درنهایت سود بیشتر کشاورز می‌شود.

موسی سلیمانی در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: استفاده از دستگاه بذر کار در کاشت محصولات کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:   کاهش میزان بذر مصرفی، یکنواختی در کاشت بذر، یکنواختی در سبز شدن به دلیل رعایت عمق مناسب کاشت بذور و کود، کاهش هزینه‌های کارگری از طریق کاشت همزمان بذر و کود مورد نیاز از مهم‌ترین موارد اهمیت استفاده از بذر کار است.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان بیان کرد: با توجه به اینکه کشت به شکل و شیوه اصولی و صحیح انجام شده، نگهداری، برداشتن علف هرز (وجین) محصول، کاهش میزان آب مصرفی و دفعات آبیاری بسیار کم‌هزینه‌تر از کشت سنتی است.

سلیمانی با بیان اینکه دستگاه بذرکار و کودکار دستگاهی است که دارای دو مخزن جداگانه کود و بذر است که دو مخزن به صورت جدا از هم در کنار دستگاه تعبیه شده است، تصریح کرد: در این دستگاه میزان کاشت بذر و کود قابل تنظیم است که بذر مصرفی را به همراه کود فسفاته و ازته به میزان مورد نظر در داخل خاک با عمق مناسب جایگزین می‌کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان سرایان دارای پنج دستگاه کودکار و بذرکار است که کار کاشت انواع بذور ریز و درشت از جمله گندم، جو را انجام می‌دهند و از ابتدای سال زراعی شروع به فعالیت کرده ‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان از کشاورزان خواست کاشت گندم و جو را به صورت مکانیزه انجام دهند و ادامه داد: استفاده از ادوات مدرن مکانیزه و حرکت به سمت مکانیزاسیون باعث پیشرفت بخش کشاورزی، افزایش محصول، کاهش هزینه و درنهایت سود بیشتر کشاورز می‌شود .

سلیمانی یادآور شد: کاشت مکانیزه باعث کاهش هزینه ‌ های تولید در بخش کشاورزی می ‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام کاشت مکانیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از اوایل روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
محمد سبزه زاری مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد‌های متوسط تا نسبتاشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.
او ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی محدود معابر، جاری شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت از جمله؛ بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان بر خودداری از عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر تاکید کرد.
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم داشته باشند و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انتقال داده شوند.

دیگر خبرها

  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال
  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند