Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:23:15 GMT

همکاری با ربات ها در دانشگاه تدریس می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۸۴۳۷۳

همکاری با ربات ها در دانشگاه تدریس می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ژورنال، همکاری با ربات ها به عنوان یک واحد درسی جدید در دانشگاه ها تدریس می شود. این واحد برای دانشجویانی ارائه می شود که در آینده مشاغلی مانند پرستار، درمانگر و مددکار را بر عهده می گیرند.

 محققان موسسه فناوری SLIGO  در ایرلند یک برنامه جدید با هدف آماده سازی دانشجویان برای همکاری با ربات ها در آینده ایجاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این گروه از محققان با چند دانشگاه اروپایی روی تحقیقی به نام ربات های اجتماعی کار می کنند. چنین ربات هایی برای همکاری با انسان، به خصوص در رشته های پرستاری مانند درمانگری و مددکاری ابداع می شوند.

به هر حال  محققان موسسه Sligo نخستین گروه در جهان هستند که ربات ها را وارد حوزه آموزشی می کنند. به این ترتیب معلمان آینده و کارمندان بخش خدمات درمانی و مددکاری برای ورود ربات ها به حوزه مشاغل مختلف آماده می شوند و راحت تر  و با آنها همکاری می کنند.

این پروژه سه ساله هنوز در مراحل اولیه  است.

 این در حالی است که بسیاری از افراد از همکاری با ربات ها بیمناک هستند. زیرا آنها می ترسند شغل خود را از دست بدهند.

کد خبر 4425140 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشجویان روبات روباتیک اربعین ۹۷ وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران سازمان سنجش پذیرش بدون آزمون حکم انتصاب کلاس درس دانشجویان ایرانی خارج از کشور پذیرش دانشجو وزارت بهداشت مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل جمعیت حیوانات بلا صاحب در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اولین جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب به ریاست معاون امور عمرانی فرماندار در سالن جلسات شهید سلیمانی فرمانداری ارومیه برگزار شد.

در این جلسه حاجیلاری با اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت کنترل جمعیت حیوانات گفت: باید تعامل و همکاری بین ادارات عضو کارگروه و سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه بیشتر از همیشه باشد.

وی در ادامه به کمبود دارو اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل این حوزه کمبود داروی بیهوشی کتامین می باشد.

معاون عمرانی گفت: باید شبکه دامپزشکی شهرستان مساعدت و همکاری لازم رو در این خصوص انجام دهد.

و در  پایان این جلسه تصمیماتی در خصوص کنترول جمعیت حیوانات بلاصاحب در سال جاری اتخاذ شد.

 

دیگر خبرها

  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • رونمایی از پیراهن فصل آینده بایرن: فقط قرمز! (عکس)
  • محققان حوزه ریاضی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند
  • کنترل جمعیت حیوانات بلا صاحب در ارومیه
  • مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی