Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: بنیاد سلامت رضوی خدمات درمانی مجموعه‌های درمانی آستان قدس رضوی همسو می‌کند و یکی از مهمترین فعالیت‌های این بنیاد خدمت به محرومان و مستمندان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمود شبستری رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بنیاد سلامت آستان قدس رضوی از تیر ماه سال ۹۶ فعالیت خود را با حضور ۷۰ نخبه آغاز کرد، گفت:بنیاد سلامت رضوی خدمات درمانی مجموعه‌های درمانی آستان قدس رضوی همسو می‌کند و یکی از فعالیت‌های این بنیاد خدمت به محرومان و مستمندان است، چیزی که در بند ۲ منشور ابلاغی ۷ گانه مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی آمده است و این بنیاد همکاری مستمری با نخبگان، متخصصان و دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هزینه‌های درمانی محرومان و مددجویان توسط این آستان مقدس تامین می‌شود، گفت: تعداد ۴۲۰ شفاجو در مجموعه‌های درمانی آستان قدس رضوی به‌صورت رایگان درمان شده‌اند و خادمان و خدمت‌یاران این بنیاد هم در جهت خدمت‌رسانی بهتر به این گروه اقدام به شناسایی خیران و محرومان منطقه محل سکونت خود کرده‌اند و در این رابطه مجمع خیران سلامت رضوی شکل گرفته است تا امر درمان بیماران و ساخت دارالشفاها در مشهد و دیگر نقاط کشور حمایت لازم صورت پذیرد و هم‌اکنون ۱۲ نقطه در مناطق حاشیه شهر مشهد آماده ساخت دارالشفاهای بنیاد سلامت رضوی هستند.

 

شبستری تصریح کرد: یکی از این دارالشفاها در زائرشهر رضوی واقع شده که با هدف خدمت‌رسانی به زائران محروم امام رضا(ع) که اکثر آن‌ها زائر اولی هستند راه‌اندازی شده است و انواع خدمات درمانی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، دارویی، تزریقات و غیره را دارد، مرکز درمانی‌ای که روزانه بیش از ۵۰۰ نفر پذیرش می‌کند.

 

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته راه‌اندازی اورژانس رضوی با ظرفیت ۶ تخت بیمارستانی در تیر ماه امسال در صحن هدایت حرم مطهر بود و روزانه حدود ۴۰ مراجعه‌کننده به این اورژانس داریم و کلیه زائران امام رضا(ع) از بیمه زائر هم برخوردار هستند و کلیه خدمات درمانی به‌صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود.

 

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی با بیان اینکه موسسه خدمات دارویی بنیاد سلامت رضوی در کنار تامین داروهای مجوعه‌های درمانی آستان قدس رضوی، داروی ۱۲ مرکز درمانی دولتی و غیردولتی همچون بیمارستان امام رضا(ع) را هم تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها دغدغه اسکان، درمان و هزینه آن را نداشته باشند و این خدمات بی‌وقفه و به‌صورت تخصصی ارائه می‌شود.

 

شبستری گفت: بیمارستان صحرایی آستان قدس رضوی از محرم سال گذشته در قالب ۱۲ اتوبوس و ۲۰ فوق تخصص و پزشک متخصص با تخصص‌های مختلف و با هدف خدمت به زائران پیاده امام حسین(ع) و امام رضا(ع) فعال شد که این بیمارستان صحرایی در ایام اربعین حسینی به زائران پیاده امام حسین(ع) و در ایام دهه شفاعت به زائران پیاده امام رضا(ع) خدمات‌رسانی می‌کند.

 

وی افرود: خدمات به زائران پیاده اربعین و دهه آخر صفر در دو سطح یک و ۲ ارائه می‌شود تا اگر بیماری مشکل خاصی داشت، درمانش به‌صورت تخصصی انجام شود و به گفته بسیاری زائران درمان شده که اعمال جراحی مختلف را داشتند خدمات ارائه شده در بیمارستان صحرایی آستان قدس رضوی نمونه مشابه نداشته است و اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و دیگر مجموعه‌های مرتبط در این حوزه ورود پیدا کنند خدمات مطلوب‌تری هم ارائه می‌شود.

 

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ایام اربعین حسینی سال گذشته به بیش از ۳۰ هزار زائر پیاده امام حسین(ع) خدمات درمانی رایگان ارائه شد و از این تعداد بر روی ۱۰ نفر اعمال جراحی موفقیت‌آمیز انجام شد، بیان کرد: در سال گذشته فعالیت بیمارستان صحرایی آستان قدس رضوی در ایام اربعین حسینی به مدت ۶ روز و تا یک روز قبل از اربعین حسینی در ستون ۴۵۶ جاده پیاده نجف به کربلا بود و امسال این زمان با افزایش ۴ روزه به ۱۰ افزایش می‌یابد و زمان حضور از ۱۰ تا ۲۰ صفر (۲۸ مهر ماه تا ۱۷ آبان ماه ۹۷) خواهد بود و بلافاصله به ایران و جهت خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) باز می‌گردند و این خدمات که تا سالروز شهادت امام رضا(ع) ادامه می‌یابد به مدت ۲۰ روز و در قالب دو بازه زمانی ۱۰ روزه مستمر و بی‌وقفه ارائه می‌شود.

 

شبستری تصریح کرد: برنامه‌های سال گذشته و نقاط ضعف و قوت آن به‌خوبی شناسایی و ارزیابی شد تا‌ بتوانیم در سال جاری در این ایام با خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر ضمن رفع نقاط ضعف نقاط قوت را هم تقویت کنیم و کلیه خادمان حاضر در این ایام به‌صورت رایگان و افتخاری خدمات‌رسانی می‌کنند و هیچگونه حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند.

 

وی تاکید کرد: خدمات‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) در ایام دهه شفاعت در ۲۳ موکبی که در مسیرهای منتهی به مشهد فعال است ارائه می‌شود؛ همچنین تعداد ۴ موکب هم در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی فعال است و در ۸ موکب آن پزشک متخصص هم مستقر هستند و یکی دیگر از اقدامات امسال در این ایام فعال‌سازی یک پایگاه درمانی در زاهدان بوده است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مجلس اربعین نیروی انتظامی کنگره بین المللی امام سجاد ع اردبیل سردار اشتری شیراز سیل در گیلان خراسان جنوبی مستمندان اهداف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 

به گزارش همشهری آنلاین، شاید کمی بیشتر از یکسال طول کشید که طرح دولت برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال (خدمات سرپایی و بستری) شکل اجرایی به خود بگیرد.

از اسفند ۱۴۰۱ که بسته درمان رایگان کودکان ابلاغ شد، تا اردیبهشت ۱۴۰۳ که کودکان بدون پرداخت هزینه، خدمات درمانی از بیمارستان‌ها دریافت می‌کنند. جزئیات اجرای این طرح به تمامی بیمارستان‌های مشمول طرح ارسال شده و باید تمام خدمات بدون دریافت هیچ هزینه‌ای ارائه شود، به جز یک مورد!

این گزارش را بخوانید تا بدانید، برای کدام خدمات، کودکان درمان ۱۰۰ درصد رایگان دریافت می‌کنند.

دو اظهارنظر متفاوت

با وجودی که وزیر بهداشت بارها بر رایگان شدن درمان کودکان در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی تاکید کرده اما برخی خانواده‌ها اعلام کرده‌اند که طی چند روز اخیر مجبور به پرداخت هزینه شده‌اند. از ۲۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان برای ویزیت و تجهیزات پزشکی و حتی ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان برای بستری‌های چند روزه.

نکته مهم این که در فاصله زمانی کوتاه دو معاون وزیر بهداشت در این باره اظهارنظرهای متفاوتی کرده‌اند، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفته «پیش شرط درمان رایگان کودکان مراجعه از طریق نظام ارجاع است و این که خارج از چارچوب مراجعه کنند، شدنی نیست.» اما سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت این نکته را تایید نکرده و گفته «گرفتن پول از کودک زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی تخلف به شمار می‌رود و درباره کودکان زیر هفت سال شرط نظام ارجاع وجود ندارد.»

اما در نهایت محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت ایران اعلام کرده که طبق این طرح کودکان زیر ۷ سال به صورت کاملا رایگان خدمات درمانی دریافت می‌کنند و شرطی برای پذیرش آنها وجود ندارد.

توان مالی طرح را در نظر بگیرید

درمان رایگان درمان کودکان زیر ۷ سال به عنوان یکی از طرح‌های خوب در کشور مطرح می‌شود اما ۲ چالش جدی هم درباره آن مطرح است و برخی کارشناسان معتقدند می‌تواند مراکز درمانی را هم با مشکلات زیادی مواجه کنند.

اولین چالش این که مراکز درمانی همین حالا هم با مشکلاتی از جمله پرداخت نشدن به موقع مطالباتشان از سوی سازمان‌های بیمه مواجهند و افزوده شدن این هزینه‌ها هم در صورت عدم پرداخت به موقع می‌تواند منجر به چالش در ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان شود. این در حالی است که اواخر سال گذشته بود که معاون درمان وزارت بهداشت، میزان بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی را حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

دومین چالش هم افزایش تقاضای القایی درباره درمان کودکان است و بهترین راهکار برای رفع این مساله را نظام ارجاع برای می‌دانند. این که نظام ارجاع در طرح رایگان کودکان به ویژه برای دهک‌های بالاتر جامعه رعایت شود تا هزینه‌های دولت از بخش تقاضای القایی افزایش پیدا نکند.

چند نکته درباره درمان رایگان کودکان

۱. ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات بستری و فوریت‌های پزشکی همچنین درمان‌های سرپایی و فوریت‌های پزشکی شامل معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری و توانبخشی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

۲. فقط یک خدمت درباره کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی دانشگاهی و دولتی رایگان نیست، هزینه داروهای سرپایی

۳. کودکان زیر ۷ سال دارای بیمه‌های پایه مانند تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

۴. اجرای درمان رایگان کودکان با جمعیت حدود ۷ میلیون نفر ۲.۵هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

۵. تنها در یک بیمارستان کودکان در تهران هزینه ماهانه خدمات رایگان بستری کودکان زیر ۷ سال چیزی حدود ۵ میلیارد تومان است.

۶. خانواده‌ها می‌توانند شکایت‌های خود را درباره تخلفات مراکز درمانی برای ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان از طریق ۲ سامانه ۱۹۰(وزارت بهداشت) و ۱۶۶۶(بیمه سلامت) گزارش دهند.

کد خبر 849168 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم کودکان بیماری - بیمارستان

دیگر خبرها

  • تولیدات فاخر علمی از اهداف مهم بنیاد ملی علم
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی