Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا گزارش کرده رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره ارتباط احتمالی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه در حال بررسی و تحقیق درباره موضوع روابط "ریک گیتس" معاون مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ و یک گروه اطلاعاتی اسرائیلی به نام«Psy - Group » است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه هاآرتص، روزنامه نیویورک تایمز نخستین بار امروز سه شنبه در گزارشی نوشت که ارتباطاتی میان ریک گیتس و شرکت اسرائیلی Psy – Group وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا گزارش شد یک مقام ارشد کمپین ریاست جمهوری سال 2016 ترامپ از این شرکت اطلاعاتی خصوصی اسرائیلی برای طرح‌ریزی یک « برنامه دستکاری با استفاده از شبکه‌های اجتماعی» علیه رقبای سیاسی از جمله با استفاده از صفحات اینترنتی جعلی و گسترش اطلاعات غلط درخواست کرده بود.

براساس این گزارش رابرت مولر بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ – روسیه و مداخله روسیه در انتخابات 2016 از نزدیک در حال بررسی ارتباطات ریک گیتس با شرکت Psy – Group است.

این گزارش تصریح ساخت: دفتر مولر از کارمندان Psy – Group مصاحبه‌هایی را به عمل آورده و اسنادی را از مقر این شرکت در اسرائیل جمع‌آوری کرده است.

مولر عمدتا متمرکز بر این موضوع شده که 2 میلیون دلار در فاصله زمانی کمی بعد از انتخابات 2016 از سوی "جورج نادر" یک مشاور ارشد دولت امارات متحده عربی و یک حامی کمپین ترامپ به حساب بنیانگذار این شرکت اسرائیلی واریز شده است.

این گزارش عنوان کرد که در مارس 2016 ریک گیتس از تلاش‌های شرکت Psy – Group به عنوان یک شرکت خصوصی اسرائیلی گردآوردنده مقام‌های اطلاعاتی سابق اسرائیل از طریق یک رایزن جمهوری‌خواه به نام "جورج بیرنبائوم" مطلع می‌شود.

نیویورک تایمز در گزارشش به نقل از یک منبع آگاه به ارتباطات ریک گیتس با "جوئل زامیل" مالک شرکت Psy – Group می‌نویسد: مدارکی هنوز وجود ندارد که کمپین ترامپ به پیشنهادات این شرکت عمل کرده باشد و گیتس نهایتا به تلاش‌های Psy – Group علاقه‌مند نشد.

با این حال زامیل در اوت 2016 با دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ ترامپ در محل برج ترامپ دیدار کرده است و جورج نادر، مشاور ارشد امارات متحده عربی در این دیدار شرکت داشته است. در دهه 1990 بیرنبائوم به بنیامین نتانیاهو برای نخست وزیر شدن در اسرائیل کمک کرد و در سال‌های پس از آن به چهره‌های سیاسی در اسرائیل نزدیک بوده است. هنگامی که او با گیتس در برج مبارزه انتخاباتی ترامپ دیدار کرد، شرکت Psy – Group را به گیتس توصیه کرد، چرا که گیتس علاقه‌مند به استفاده از تکنولوژی برای آسیب زدن به رقبای انتخاباتی ترامپ در داخل حزب جمهوری‌خواه بود.

بیرنبائوم بر طبق این گزارش دو طرف را وارد ارتباط کرد.

بر طبق اسناد به دست آمده توسط تیم بازرسان مولر گروه Psy – Group پیشنهاد یک کمپین دستکاری در شبکه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن رقیب ترامپ در حزب جمهوری‌خواه، سناتور تد کروز را مطرح کرده است.

او پیشنهاد داده بود که برای این کمپین برای حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی به منظور حمله به کروز و بی اعتبار کردنش نزد اعضای حزب جمهوری‌خواه استفاده شود.

همچنین طبق این گزارش شرکت Psy – Group پیشنهاد داده که به کمپین ترامپ «اطلاعات منحصر به فرد» از جانب «منابع پنهانی» ارائه دهد، اما طبق این گزارش کمپین ترامپ پیشنهاد را نپذیرفته است.

شرکت اسرائیلی به کمپین ترامپ یک پروژه دیگر با هدف استفاده از تاکتیک‌های مشابه علیه هیلاری کلینتون که در بهار 2016 کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دموکرات‌ها بود، پیشنهاد داد. این پیشنهاد همچنین شامل یک اشاره نامشخص به « فعالیت‌های اطلاعاتی تکمیلی» که کلینتون را هدف قرار بگیرند،‌ بوده است.

این شرکت به کمپین ترامپ خدماتی نظیر ایجاد کمپین‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای هدف گرفتن کلینتون و بهره‌برداری از اختلافات و دشمنی‌ها در داخل مخالفانشان را داده است،‌ اما این پیشنهاد هم پذیرفته نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند

شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد، دستیاران اقتصادی دونالد ترامپ به دنبال گزینه‌هایی برای جلوگیری از دور شدن کشورها از دلار هستند زیرا آمریکا با چالش فزاینده‌ای از سوی بازارهای نوظهور، از جمله کشورهای بریکس مواجه است.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر و تیمش، در حال بحث در مورد اعمال جریمه‌هایی علیه متحدان و مخالفانی هستند که به دنبال دور کردن تجارت خود از دلار آمریکا به ارزهای دیگر هستند. این رسانه به نقل از افراد آشنا گزارش داد، این گزینه‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، جریمه‌های دستکاری ارز و تعرفه باشد.

گرایش جهانی به استفاده از ارزهای ملی در تجارت به جای دلار، پس از قطع ارتباط روسیه از سیستم مالی غرب و مسدود شدن ذخایر خارجی آن در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، شتاب قابل توجهی پیدا کرد.

کارشناسان مالی هشدار داده‌اند که لایحه‌ای با مقرراتی که به آمریکا اجازه مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را می‌دهد، که بایدن روز چهارشنبه آن را امضا کرد، می‌تواند باعث دلارزدایی شود. قانون موسوم به REPO، که در بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی‌یف گنجانده شده بود، به رئیس‌جمهور ایالات متحده اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دولتی روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود، مصادره کند.

به گزارش بلومبرگ، ترامپ خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده که «شما دلار را به‌عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست خوردن در بزرگ‌ترین جنگی است که تا به حال باخته‌ایم.» به گزارش این رسانه، مشاوران اقتصادی ترامپ و تیم مبارزات انتخاباتی او به طور خاص محدود کردن تلاش‌های دلارزدایی توسط کشورهای بریکس را در نظر گرفته‌اند.

این گروه که اخیرا گسترش یافته و اکنون شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، اتیوپی، ایران، مصر است، استفاده از ارزهای ملی را در تجارت متقابل تقویت می‌کند. بریکس حتی از احتمال معرفی ارز تک نرخی جدید در سال‌های آینده خبر داده است.

به گزارش راشا تودی، ترامپ بارها گفته است که می‌خواهد دلار ارز ذخیره جهانی باقی بماند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ماه مارس به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «از زمانی که کشورها به دلار بها نمی‌دهند، متنفرم. من به کشورها اجازه نمی‌دهم دلار را دور بزنند، زیرا زمانی که ما این استاندارد را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • ستاره سیتی، چهره جدید تبلیغات پپسی! (عکس)
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان