Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه اجناس موجود در بازار تأثیرپذیری کمتری نسبت به افزایش تصاعدی نرخ ارز داشته است، گفت: هر کالایی که منشأ ارزی دارد حتی اگر قیمت آن دو برابر هم شود، غیرقانونی نیست.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص کاهش نرخ دلار و تأثیر آن در بازار کالاهای اساسی و غیراساسی، اظهار کرد: کالاهای اساسی به اندازه‌ نوسانات نرخ دلار در بازار افزایش قیمت نداشت و تغییر قیمت این کالاها همچون برنج، روغن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در مرحله‌ای که صادرات جذابیت پیدا کرد موجب افزایش نرخ برخی از کالاهای اساسی شد.

وی گفت: اگر بخواهیم نوسانات دلار 3 تا 15 هزار تومان را در کالاهای اساسی لحاظ کنیم، قیمت این اجناس هفت برابر نشد و تنها 15 تا 20 درصد افزایش داشته است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: کالاهایی که ریشه و منبع مواد اولیه آن ارز بوده افزایش قیمت داشت، اما کالاهای اساسی که ریشه ارز نداشته و یا شامل حمایت‌های دولت می‌شد، با افزایش‌های سطح بازار به صورت غیرمتعادل و غیرمنطقی گران نشد.

وی با بیان اینکه برای هر کیسه برنج خارجی ارز دولتی تخصیص یافته و قیمت آن هیچ تغییری پیدا نکرده است، افزود: سال گذشته قیمت هر کیلو برنج طارم شمال 13 هزار تومان بود که اکنون نیز با همین قیمت فروخته می‌شود، هم‌چنین سال گذشته یک کیسه برنج هندی درجه یک 76 هزار تومان بود که اکنون نیز تغییر نکرده است.

جهانگیری ادامه داد: البته کالاهایی که جذابیت صادرات داشت، گران شد که اکنون جلوی صادرات آن گرفته شده است، اما اگر قیمت ارز به ثبات برسد، به عنوان مثال پارچه وارداتی کاهش قیمت آن در سطح عرضه بیشتر از افزایش قیمت آن خواهد بود.

وی در خصوص افزایش غیرمنطقی رب گوجه‌فرنگی، گفت: قیمت رب به دلیل صادرات این محصول افزایش یافت که اکنون جلوی صادرات آن گرفته شده است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر تمام فروشندگان در بحث کالاهای اساسی و غیراساسی بهانه افزایش نرخ دلار را دارند، گفت: اگر نوسان 20 هزار تومانی دلار را در نظر نگیریم، نرخ دلار از 4 هزار به 8 هزار تومان یا بیشتر افزایش یافت، بنابراین هر کالایی که منشأ ارزی دارد حتی اگر قیمت آن دو برابر هم شود، غیرقانونی نیست.

وی درباره اینکه فروشندگان بازار در برهه‌ای از زمان به دلیل افزایش نرخ ارز در لحظه، اجناس خود را گران کردند، اما امروز با کاهش نرخ دلار حاضر به کاهش قیمت‌های خود نیستند، اظهار کرد: کالاهای سطح بازار به دلیل رکود به نسبت نرخ دلار 19 هزار تومان گران نشد و اجناس موجود در بازار تأثیرپذیری کمتری نسبت به افزایش تصاعدی نرخ ارز داشته است.

جهانگیری افزود: کالاهای وارداتی حتی زمانی که دلار به مرز 20 هزار تومان رسید در سطح عرضه با دلار 20 هزار تومانی قیاس نشد و شاید 50 درصد افزایش یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم نباید انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشند، گفت: صد درصد مردم باید انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشند، البته هنوز موج هیجانی افزایش قیمت‌ها بازار را رها نکرده، اما با ادامه تثبیت نرخ ارز، نوسانات کاهش بازار بیشتر از دلار خواهد بود و به دلیل رکود، شاهد اشباع کالا خواهیم بود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: اگر از فضای روانی ایجاد شده در بازار ارز رهاشده و به ثبات قیمت برسیم، بازار بیش از گرانی‌ها به کاهش قیمت واکنش نشان خواهد داد.

وی هم‌چنین در خصوص برخی اعتراضات صنفی در بعضی از بازارها، تأکید کرد: در حال حاضر هیچ‌یک از بازارهای اصفهان اعتراضی ندارند، البته باید توجه داشت که برخی از واحدها دیرتر از دیگر اصناف و از ساعت 10:30 به بعد شروع به کار می‌کنند که این موجب شده برخی تصور کنند این اصناف دست به اعتصاب زده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام قيمت منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است