Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک، حلاجیان مدیر اجرایی این نمایشگاه در آیین افتتاح اظهار کرد: نمایشگاه یازدهم با حضور ٣٧٢ شرکت در فضایی به وسعت ٥٧ هزار مترمربع متشکل از ١٠ هزار مترمربع فضای بوشیده و ٦٥ هزار مترمربع فضای باز کار خود را آغاز می کند که ٢٠٠ شرکت معدنی و ١٧٢ شرکت در حوره صنعت سنگ هستند.

وی با اشاره به حضور ١٠ درصدی شرکت های خارجی از کشورهای ایتالیا، ترکیه، چین و هند در نمایشگاه بیان کرد: با توجه به رتبه نخست ایران در حوزه تنوع سنگ تزیینی و رتبه چهارم این کشور در زمینه ذخایر معدنی، در نمایشگاه یازدهم برای اولین بار شاهد اجماع شرکت های معدنی در حوزه سنگ تزیینی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حلاجیان با اشاره به حضور ٢٠٠ معدن از ١٨ استان کشور در نمایشکاه بین المللی سنگ ایران از جمله استان های آذربایجان شرقی و غربی، یزد، فارس، خراسان، تهران، اصفهان، کردستان، قم و ... افزود: عرضه ١٣ هزار تن سنگ خام در قالب معرفی معادن صادراتی و معرفی بازارهای داخلی و خارجی یکی از مزیت ها و ویژگی های نمایشگاه یازدهم است، همچنین اولین جلسه رسمی میز سنگ کشور در روز سوم نمایشگاه برگزار خواهد شد.

حلاجیان رویکرد نمایشگاه یازدهم را با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه صادرات و نگاه ویژه به معدن و سنگ و حمایت از تولید داخلی، نمایش پتانسیل های سنگ معدنی در کشور برای حضور در بازارهای جهانی عنوان کرد و گفت: نمایشگاه بین المللی ایران ارتباط خوبی با نمایشگاه های جهانی از جمله نمایشگاه های چین و هند دارد که زمینه توسعه نمایشگاه را در پی داشته است و طی سه سال اخیر تلاش شده است که ارتباط مناسبی با تجار شکل بگیرد و حضور نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نمایشگاه های جهانی باعث شناسایی تجار و دعوت به نمایشگاه سنگ ایران در محلات شده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در تقویم نمایشگاه های جهانی و مجلات خارجی صنعت سنگ خاصه مجلات ایتالیا، ترکیه، هند و چین اظهار کرد: اطلاع رسانی به تجار جهان باعث شده است که نمایشگاه سنگ ایران به برندی بین المللی تبدیل شود به طوری که پیش بینی می شود که امسال ٢ هزار بازدید کننده از کشورهای مختلف از این نمایشگاه بازدید کنند و علیرغم ناملایمات جهانی نسبت به ایران با توجه به پتانسیل های معدنی کشور شاهد حضور حجم بالایی از تجار در نمایشگاه هستیم.

مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در محلات با اشاره به نقش نمایشگاه در توسعه صنعت سنگ کشور و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه صادرات تصریح کرد: تنها راه برون رفت از رکود صنعت سنگ حضور در نمایشگاه های بین المللی و توسعه صادرات است و باید نگاه ویژه ای به این صنعت برای حضور در نمایشگاه های جهانی داشت و ظرفیت های کشور را معرفی کرد.

حلاجیان اضافه کرد: مجموعه صنعت سنگ کشور در زمره صنایع کوچک است و باید گسترش این صنعت را رقم زد.

وی با اشاره به نگاه فرهنگی حاکم شده در برگزاری نمایشگاه طی سه سال اخیر عنوان کرد: در این راستا مسابقات بین المللی در حوزه عکس، کاریکاتور و خوشنویسی برگزار می شود به طوری که امسال ٢٠٠ اثر از ٢٥ کشور دنیا به نمایشگاه رسیده است که یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر از این آثار بازدید داشته اند و در آیین اختتامیه از برگزیدکان تجلیل می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران چین کاریکاتور منویات مقام معظم رهبری نمایشگاه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافت
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو