Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسنی بندپی، سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به روستاها به عنوان تولیدکنندگان اصلی کشور، گفت: روستاها باید به عنوان کانون تولید و توسعه کشور قلمداد شوند.

اخبار اجتماعی ایران/ محسنی بندپی در پنجمین همایش ملی روز روستا و عشایر که صبح امروز سه‌شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و استاندار تهران در وزارت کار برگزار شد، با تاکید بر این که روستاهای کشور به عنوان نماد قوم، فرهنگ و تولید محسوب می‌شوند، افزود: در جمهوری اسلامی ایران روستا به عنوان نماد فرهنگ و تولید متاثر از فرهنگ ایرانی ، محسوب می‌شوند، لذا برای حفظ فرهنگ خود و همچنین مقابله با تحریم‌های ظالمانه ترامپ باید توسعه روستاها در نگاهی همه جانبه به عنوان یک راه حل قلمداد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مهاجرت از روستا به سمت شهرها و ایجاد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی همچون حاشیه نشینی گفت: باید آسیب شناسی دقیقی در این حوزه انجام شود تا مشخص شود که چرا توسعه روستایی در کشور با مشکل مواجه شده است.

بندپی به بررسی چرایی این مهم پرداخت و گفت: از سویی در کشور با خشکسالی مواجه هستیم و از سویی دیگر دانش کشاورزی ما ضعیف بوده و راندمان و بهره وری آن در حداقل ممکن است. باید نگاه سنتی به توسعه روستایی را تغییر دهیم، همه این شرایط باعث شده که توسعه روستایی با مشکل مواجه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای توسعه روستایی در ریل درستی قرار گرفته‌ایم که مبتنی بر شواهد است و به ابعاد مختلف توسعه روستاها توجه می‌کند. باید نگاه همه جانبه‌ای را در پیش بگیریم تا روستاییان در روستا باقی بمانند.

سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی در تشریح اقدامات این وزارت‌خانه برای توسعه روستایی و ارائه تسهیلات به روستاییان، گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی در نظر گرفته‌ایم که این مبلغ با گستردگی رسته‌های شغلی همراه بوده است.

بیمه روستاییان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیمه روستاییان اشاره کرد و افزود: یک میلیون و ۶۰۰ هزار روستایی از بیمه روستایی بهره مند شده اند. همچنین در مناطق محروم یک وعده غذای گرم با هدف فقرزدایی ظرف چهار  سال اخیر در مهدکودک‌ها در مناطق محروم توزیع شده‌ است که در همین راستا توانسته‌ایم تا ۵۰ درصد فقر غذایی را در این مناطق کاهش دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد روستا به عنوان کانون تولید و توسعه کشور قلمداد و گام‌های موثرتری برای توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت از روستا به سمت شهر برداشته شود. در ادامه از کتاب طرح‌های اشتغال زایی در مناطق محروم کشور" با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد