Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج-ایرنا- مدیرکل انتقال خون البرزگفت: کیفیت فرآورده های پلاسمایی انتقال خون این استان توسط ممیزین اروپایی تایید شد.

به گزارش ایرنا، از انتقال خون البرز، محمد رضا مهدی زاده روز سه شنبه افزود: طبق بررسی و ممیزی های صورت گرفته از فرآیندهای انتقال خون البرز توسط بازرسان وزارت بهداشت آلمان، موسسه پاول ارلیخ و همچنین شرکت بیوتست آلمان تاییدیه کیفی بر اساس اصول GMP اخذ و مجوز ارسال فرآورده های پلاسمایی برای پالایش و تولید داروهای مشتق پلاسما به کشور آلمان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: پلاسمای اهدا شده برای تهیه داروهای بیماران خاص به مراکز پالایش کننده پلاسما ارسال شده و از آن داروهای ارزشمندی چون فاکتورهای انعقادی 8 و 9 برای درمان بیماران هموفیلی A وB ، آلبومین و ایمنوگلوبولین های اختصاصی تهیه می شود.
وی در خصوص بخش های مورد ارزیابی در این ممیزی گفت : تمام بخش های فنی شامل آزمایشگاه ، اهداکنندگان ، تضمین کیفیت ، آفرزیس ، فرآورده ها ، کنترل کیفی ، آموزش ، سردخانه های نگهداری محصولات، انبارهای نگهداری مواد و تجهیزات و آرشیو مستندات مورد ارزیابی و تایید قرار گرفت.
امسال 31 هزارو 385 نفر در البرز خون اهدا کردند که حدود 15 هزار نفر آنان اهداء کننده مستمر هستند.
2098/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ داروهای ممنوعه برای رانندگان کامیون ترانزیت کدامند؟ + جزئیات

تین نیوز

رانندگان کامیون ترانزیت برای پیشگیری از مشکلات ناشی از به همراه داشتن داروهای ممنوعه باید از فهرست این داروها مطلع باشند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، برخلاف تصور بسیاری از رانندگان، داروهای ممنوعه ای که همراه داشتن آنها در کشورهای مختلف می تواند دردسرآفرین باشد، محدود به چند قلم دارو نیست.

بسیاری از داروهایی که در کشور ما به سادگی قابل تهیه هستند در کشورهای دیگر به ویژه در کشورهای همسایه، اقلام ممنوعه به شمار می روند و همراه داشتن آنها می تواند به بازداشت و دادگاهی و حتی زندانی شدن راننده و توقیف بار رانندگان کامیون ترانزیت منتهی شود.

فهرستی از داروهایی که همراه داشتن آنها توسط رانندگان کامیون ترانزیت در جمهوری آذربایجان ممنوع بوده و جرم تلقی می شود از سوی وزارت راه و شهرسازی منتشر شده است.

تین نیوز به منظور آگاهی رانندگان از این داروها فهرست کامل آنها را در ادامه منتشر می کند. با توجه به حساسیت این موضوع، تلاش می کنیم فهرست کامل داروهای ممنوعه در سایر کشورهایی که رانندگان کامیون ترانزیت کشور ما به آنها سفر می کنند را نیز در فرصت های دیگر منتشر کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • عفو بین‌الملل «نسل‌کشی» در غزه را تائید کرد
  • بایرن مونیخ آماده انتقال کریس فوریش
  • رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • بازرسی از هزار و ۱۰۰ زمین بازی و تجهیزات تفریحی در البرز
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی زنجان در طرح بسیج نوروزی
  • ◄ داروهای ممنوعه برای رانندگان کامیون ترانزیت کدامند؟ + جزئیات
  • فوری: رد شکایت پرسپولیس از 3 ستاره استقلال!