Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام پاوه نژاد دیروز به مناسبت روز جهانی کودک عکسی را همراه با کودکان زلزله کرمانشاه به اشتراک گذاشت و نوشت: عکس از مجموعه عکس‌های خاطراتیست که به دلایل مشخص هرگز منتشر نکرد ،این عکس هم مربوط به نهمین روز زلزله در کنار کودکان منطقه دالاهو. سعیده احسانی راد خبرنگار

الهام پاوه نژاد نیز از جمله بازیگرانی بود که در جریان زلزله زده کرمانشاه به یاری زلزله زدگان رفت و کمک های زیادی را جمع آوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از خبرهایی که هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت بسته شدن حساب علی دایی به واسطه جمع آوری کمک به زلزله زدگان کرمانشاه بود یکی دیگر از کسانی هم در این باره نامه حضور در دادسرا گرفت الهام پاوه نژاد بود که به دادسرای ناحیه 36 تهران خوانده شد.
وی در این زمینه پستی را در اینستا منتشر کرد و گفت :من موظف بودم در این زمینه اطلاع‌رسانی و شفاف سازی کنم چون حواشی پیش‌آمده از طرف برخی گسترده شده بود.
همان‌طور که در پست قبل هم‌نوشتم، نظارت و‌بررسی به ویژه برای کسانی مثل من که از عملکردشان مطمئن بودند و‌هستند اصلاً اشکال و نگرانی نداشت و ندارد.
تمام مدارکی که خواستند موجود بود و ارائه شد و امیدوارم رفع ابهام شود. چون من شماره حساب شخصی اعلام نکرده بودم. فعالیت من در زمینه امدادرسانی کمک های غیرنقدی بود با ارائه مجوزهای مربوطه در زمان بحران.
من یا دوست خوبم #محراب_قاسم_خانى که اتفاقاً جلسه اول با هم آنجا بودیم یا اقای #علی_دایی از شیوه‌ این درخواست مکدر شدیم.
نه برخورد بدی آن‌جا شد نه رفتار تلخی.
اما این نوع صدا زدن ....
بگذریم.
بگذرید!
از هفده سالگی که برای دانشگاه و کار به جامعه و زندگی حقیقی وارد شدم تا امروز ، با اتکا به پا و توانِ دستان و صداقت قلبم، تمام تلاشم را کرده که بی حاشیه چه در زندگی شخصی، چه در کارم حضور داشته باشم.

احضاریه الهام پاوه نژاد به دادسرا ---

روزی که این نامه به دستم رسید تعجب نکردم و حتی ناراحت هم نشدم چون با اندک تجربه زندگی چنین نظارتی را حدس می‌زدم. از زاویه ا‌ی خوشحال هم شدم چون امید پیدا کردم درصد اختلاس و دکل دزدی و فرار دزدان بیت المال که از سمت خود مسئولین افشا شد، زین پس به حداقل خواهد رسید.
میزان کمک‌های نقدی و چگونگی دریافت کمک‌های غیرنقدی و ‌ارسال آن‌ها به منطقه، تمام مدت شفاف روی صفحات مجازی و کانال تلگرام من لحظه به لحظه اعلام شده و هست.

نگران احضاریه نبودم

مجوزهای مربوط به اجازه‌ی فعالیت به عنوان ستاد مردمی. مصاحبه‌ها و گزارش‌ها... ‌همه انقدر شفاف و زلال بوده و‌ هست که من هرگز برای لحظه‌ای نگرانِ این نامه نبودم. .
تنها نقطه‌ی تاریک این اتفاق دلشوره و‌ اضطراب صدای خواهرم موقع دریافت این نامه بود که نمی‌دانست چه اتفاقی در راه است.کاش اعتبار و شأنیت من و عزیزانی مثل من برای این بررسی منطقی، حفظ می‌شد که انقدر حاشیه سازی نشود.
تا امروز که مدارک نهایی را تحویل دادم و آرزو کردم پس از بررسی و رفع ابهامات شفاف سازی لازم اتفاق بیفتد سکوت کردم تا جلوی هرگونه حاشیه‌ی زرد سواستفاده‌گران را بگیرم. اگر دایرکت‌ و کامنت‌های متعددی که از من هم درباره احضاریه پرسیده بودند زیاد نبود، ترجیح می‌دادم حاشیه جدید برای منتظران آسیب زدن درست نکنم.
آسیب زننده‌هایی که چند ماه قبل در آغاز اجرای#کافه_پولشری منو به دزدیدن پول‌های کرمانشاه و کافه زدن متهم کردند !
شاکرم که زمان بهترین قاضی‌ست و رو سیاهی به آنان ماند که باید.
هیچ چیز باعث نخواهد شد عشق من به این سرزمین کم نشود.

نقش کمک های الهام پاوه نژاد در زلزله کرمانشاه

الهام پاوه‌نژاد یکی از هنرمندانی است که بعد از وقوع زلزله کرمانشاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فضای مجازی حضور فعالی داشت. او درباره نقش سلبریتی‌ها در موقعیت‌های این‌چنینی گفت: «بی‌شک نقش هنرمندان و سلبریتی‌ها در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه بسیار پررنگ بوده است. حتی می‌توان گفت سلبریتی‌ها بیشتر از مسئولان توانستند به هم‌وطنانمان در کرمانشاه کمک کنند».

وی گفت :«مسئولان اگر می‌توانند، خودشان به وظایفی که دارند درست عمل کنند تا هنرمندان و بازیگران هم از آنها الگوبرداری کنند و یاد بگیرند. اگر می‌گویند ردپای کمک سلبریتی‌ها دیده نمی‌شود، خودشان هم پاسخ دهند که ردپای مسئولان کجاست؟ زمانی که کرمانشاه بودم، هیچ مسئولی را آنجا ندیدم. آنها قول دادند طی دو ماه مردم سروسامان می‌گیرند اما هنوز خانواده‌های بسیاری هستند که در چادر زندگی می‌کنند.«اگر مسئولان به وظایف خود عمل کنند. دیگر هنرمندان مجبور نمی‌شوند در این اتفاقات دخالت داشته باشند و حرف‌وحدیثی هم پیش نخواهد آمد».

امداد رسانی در زلزله کرمانشاه

پاوه نژاد در خصوص اینکه چه شد در همان روزهای اول وقوع زلزله چهره های کشور به این  تصمیم رسیدند  که به جمع کمک رسانان به زلزله زدگان بشتابند و تنها امید به  کمک رسانی نهادهای امدادرسان نداشته باشند  گفت: به شخصه اگر حضورم در زلزله کرمانشاه پررنگ تر بود، تنها به دلیل اصالتم و شناختم از آن منطقه و فرهنگ آن افراد بود.
وی اضافه کرد :«در روزهای ابتدایی زلزله  اطلاعات دقیقی از ابعاد حادثه نداشتیم. بعد از اعزام تیم و بررسی حادثه، متوجه شدیم بحران بسیار سنگین است و گستردگی تخریب بسیار است .  ما می دانستیم که چه اتفاق وحشتناکی افتاده و طبیعتا احتیاج به کمک است و احتمال می دادیم که آمادگی لازم برای امداد وجود ندارد .یعنی  این ما را بیشتر می ترساند زمانی که به منطقه زلزله زده رفتم و  از نزدیک با گوشت و پوست و خونم آن همه رنج و غم را دیدم، یکی از ترسهای بزرگم این شد که این مبادا این اتفاق برای تهران هم رخ دهد  و بعد که چند وقت بعد در تهران  زلزله آمد برای اولین بار از زلزله ترسیدم. چون می دانستم که چه اتفاقی ممکن است بیفتد. »
وی افزود: «زلزله کرمانشاه بسیار دردناک بود ،چون متوجه شدیم ، ستاد بحران هایمان در مناطق مختلف  زمان می برد تا نظم بگیرند و بتوانند حرکت کنند. امااین مسئله در خصوص ستادهای مردمی صادق نبود و ستادهای مردمی بسیار منظم تر عمل کردند.

عکس الهام پاوه نژاد با کودکان کرمانشاهی

وی افزود: «یکی از مشکلاتی که در امدادرسانی در منطقه کرمانشاه و سرپل ذهاب  به واسطه نوع اقلیم آن وجود داشت گستردگی و حجم بالای تخریب  بود که در زلزله های  بم و آذربایجان شاهد این مسئله نبودیم. این گستردگی، کار را برای نیروهای امدادی بسیار سخت کرد کمااینکه شب عید متوجه شدیم که  تمام راه های  مسیر روستایی به سبب بارندگی  مسدود شده است. یکی از همکاران راهداری ما را مطلع کردند و ما بلافاصله با رسانه ای کردن این موضوع، درصدد رفع مشکل برآمدیم که با همکاری راهداری جاده ظرف 48 ساده باز شد و اقلام مورد نیاز به دست روستائیان رسید.»
وی در خصوص اقلام ارسال شده ای که موفق شدند به روستاها زلزله زده برسانند چنین توضیح داد : «  ما چندین سری بسته های بهداشتی و غذایی حتی آموزش کودکان به منطقه رساندیم . از بسته های شب یلدا شروع کردیم که به لحاظ روحی و روانی بتوانیم حال بهتری را برای زلزله زدگان  فراهم کنیم، بسته های شب یلدا، شب عید و شب رمضان را فراهم کردیم تا بهتر بتوانیم در یاری به عزیزان زلزله دیده اقدام کنیم.

متأسفانه ایجاد تفکر مخرب بسیار راحت تر از تفکرسازنده است. به راحتی می شود چهره سازنده تمام آدم هایی که آنجا هستند خراب کرد ولی جلب دوباره اعتماد بسیار سخت است. بدون اغراق و با جرأت و اعتقاد می توانم بگویم که چندین برابر حجم تهمت هایی که زده شد عذرخواهی و محبت مردم را دریافت کردم ،  پیام ها و کامنت ها عزیزانی که در منطقه بودند و بخاطر این فحاشی ها از ما به جای فحاشان معذرت خواستند ،اما واقعیت این است که تأثیر این اتفاق مخرب خیلی به لحاظ روانی آسیب زننده تر است .»

چهره های سرشناس دیگر در زلزله کرمانشاه

پس از زلزله کرمانشاه تعدادی از چهره‌های سرشناس ورزشی، دانشگاهی و سینمایی از جمله صادق زیباکلام، علی دایی، نیکی کریمی، نوید محمدزاده، الهام پاوه‌نژاد، رامبد جوان، بهنوش بختیاری، گوهر خیراندیش، محمدرضا گلزار، باران کوثری، نیوشا ضیغمی، حامد بهداد و همچنین نرگس کلباسی از طریق حساب‌های شخصی، و همچنین حساب‌های مربوط به موسسات و نهادهای سینمایی و حمایتی از مردم درخواست کمک کردند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می‌شود از همه توان سازمان بحران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به ویژه بازسازی ساختمان‌های خدمات‌رسان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدحسن نامی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در اولین جلسه مدیریت بحران، که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری، آمادگی، بازسازی و باز توانی از مؤلفه‌های مهم مدیریت بحران هستند که روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با تأکید بر آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران، افزود: با توجه به اینکه نظم آب و هوایی جهان به هم ریخته، باید برای هر نوع حادثه‌ای در کشور از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر بحث مدیریت بحران، تاکید کرد: در حال خرید یک‌سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه‌ای ضروری داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع سیل‌های اخیر در بعضی استان‌های کشور، گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

نامی با بیان اینکه ۷ استان کشور در سال با بحث سیلاب مواجه است، اضافه کرد: باید در ساخت جاده‌ها، پل‌ها و ساخت‌وسازها توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، تاکید کرد: با توجه به شعار سال به مشارکت مردم توجه ویژه‌ای خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه اضافه کرد: در نقشه دیجیتالی اقدامات مهندسی بارگذاری می‌شود که در این راستا از سوی استان و مدیریت بحران اعتبار آن تأمین شود.

نامی با اشاره به استفاده بخش صنعت از پساب‌های شهر کرمانشاه، اظهار کرد: امسال باید ۲۵۰ میلیون اصل درخت به ویژه مثمر کاشته شود چون توسعه فضای سبز اصول مهمی در دنیا برای ادامه زندگی و حیات است.

وی با اشاره به زلزله سرپل ذهاب و خسارات باقی‌مانده در اماکن عمومی، مساجد و ادارات، خاطرنشان کرد: بودجه باید به صورت مرحله به مرحله با دقت تا پایان بازسازی واقعی مدنظر باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می‌شود از همه توان سازمان بحران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به ویژه بازسازی ساختمان‌های خدمات‌رسان به مردم استفاده شود.

کد خبر 748433

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶