Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@07:15:54 GMT

۶۸۰۰ تن گردوی خشک به بازار خرم‌آباد عرضه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۸۶۵۲۷

۶۸۰۰ تن گردوی خشک به بازار خرم‌آباد عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مراد بیرانوند ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات برداشت محصول گردو از باغات شهرستان خرم آباد از اوایل مهرماه جاری آغاز و تا پایان مهرماه ۹۷ ادامه دارد، اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات گردوی شهرستان بالغ بر سه هزار و ۱۵۰ هکتار برآورد می شود که ۲۸۰۰ هکتار از باغات موجود بارور و ۳۵۰ هکتار آن هنوز به مرحله تولید اقتصادی نرسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان خرم آباد خصوصا در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال و شرق شهرستان، ادامه داد: با توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی غرس نهال های مرغوب و با کیفیت انواع ارقام گردوی خارجی و پیوندی و همچنین ژنوتیپ های پوست سفید و پوست کاغذی ایرانی و متناسب با شرایط آب هوایی شهرستان با استقبال باغداران در سال های قبل صورت گرفته است.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت: توسعه باغات در خرم آباد سابقه ۲۰ ساله داشته و وضعیت موجود باغات در زمینه اشتغال،  فر آوری، بسته بندی و ... نشان می دهد که جای کار وجود دارد و بایستی در ارتباط با توسعه کیفی بایستی تلاشی مضاعف داشته باشیم.  

بیرانوند تصریح کرد: جهاد کشاورزی برنامه اصلاح و احیاء باغات را بخصوص با انجام عملیات پیوند سرشاخه در باغات گردو در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۶۸۰۰ تن گردوی خشک برداشت و به بازار عرضه شود.

کد خبر 4425463

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد سازمان جهاد کشاورزی لرستان گردو اربعین ۹۷ کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر اربعین حسینی مشهد گرگان شهرکرد شیراز یاسوج اربعین 97 سنندج خرم آباد گردشگری خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند