Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛  فرمانده انتظامی استان مرکزی در همایش طلایه داران ترافیک در اراک گفت :  تبیین فرهنگ ترافیک  لازمه امروز زندگی هر شهروندی است  تا آمد شدها با حداقل خسارت  را از نظر روحی و جسمی و مالی برای شهروندان داشته باشد .

 عزیری افزود: نیروی انتظامی بر اساس راهبرد ها و برنامه هایی که دارد بخش مهمی از برنامه های اموزشی خود را به نحو ی استوار کرده است که اموزش ها را  از مدارس خصوصا مدارس ابتدایی شروع کند تا بتوانیم با اموزش همیاران پلیس و همیاران حوزه طرح ترافیک اینها به عنوان سفیری از جانب نیروی انتظامی در خانواده ها و در هرخودرو داشته باشیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:   همیار پلیسبا آموزشهایی که یاد می گیرد، می آموزد که که با ادب و متانت تذکرات لازم را به راننده خطاکار بدهد و الزامات ترافیکی را تذکر دهد .

فرمانده انتظامی استان مرکزی گسترش فرهنگ ترافیکی را در حفظ جان سرنشینان خودرو ها مهم ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با اجرای طرح همیاران پلیس که دانش اموزان در ان نقش اساسی دارند شاهد کاهش حوادث جاده ای و خسارات جانی و مالی باشیم .

 عزیزی افزود: تلفات درون شهری استان مرکزی نسبت به سال 84 که سال شروع طرح همیار پلیس بود به میزان یک سوم  کاهش پیدا کرده است که این مهم حاصل و نتیجه فرهنگ سازی ها و اموزش ها بوده است . 

وی از رسانه ملی و به ویژه صدا و سیمای شبکه افتاب هم به جهت همکاری در جهت گسترش فرهنگ ترافیک در جامعه تقدیر کرد . 

 مدیر کل اموزش و پرورش استان مرکزی هم در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک گفت : چند سالی است که اموزش و پرورش با همکاری نیروی انتظامی و مدیران حوزه شهری شهرداری اراک همایش طلایه دارن فرهنگ ترافیک را برگزار می کند .

فولادوند افزود: باید مقابله با آسب های حوزه های ترافیکی را با فرهنگ سازی از دوره های ابتدایی شروع کنیم و به صورت مستمر این فعالیت ادامه داد باشد .

وی پیشنهاد داد برای موفقیت در این طرح باید مدارس ترافیک در سطح استان مرکزی توسعه یابد و مباحث عملی حوزه ترافیک به دانش اموزان آموزش داده شود تا انها بتوانند با فراگرفتن این آموزشها با نحوه برخورد و تذکر به رانندگان خودروها بهتر اشنا شود . 

 مدیر کل اموزش و پرورش استان مرکزی خواستار راه اندازی  سامانه پایش جهت سنجش تاثیرات آموزش ها بر رفتار کسانی که این اموزش ها را دیدند یا کسانی که در خانواده مطالب ترافیکی را مطرح می کنند شد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همایش طلایه داران ترافیک اراک استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بهبود خدمات‌دهی در پارکینگ‌های عمومی شهر قم است.

وی با اشاره به اولویت هوشمندسازی در این پارکینگ‌ها افزود: در مناسبت‌ها برنامه ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی مسائل مرتبط با پارکینگ‌ها و تشدید نظارت وجود دارد که در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه هوشمندسازی پارکینگ‌ها ابتدا در اطراف حرم و هسته مرکزی شهر و سپس در قسمت‌های مختلف شهر مدنظر است، خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفات همچون پرداخت‌های خارج از قاعده و دریافت تعرفه اضافه، دزدی و سرقت خودروها و مقوله‌های مهم دیگر با هوشمندسازی پارکینگ‌ها کاهش پیدا می‌کند.

خلیلی اضافه کرد: در پارکینگ‌هایی که هوشمندسازی می‌شوند، اپراتوری که در ورودی پارکینگ نشسته است دخل و تصرفی در هزینه پارکینگ ندارد و همه محاسبات به صورت هوشمند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این سیستم هنگام ورود عکس از پلاک خودرو گرفته تا زمان خروج مطابقت داده می‌شود، همچنین تمام هزینه به شکل سیستمی ثبت خواهد شد و در پایان تنها رمز از راننده می‌خواهند تا از پارکینگ خارج شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: شکایت‌های زیادی در خصوص دریافت تعرفه‌های اضافی در پارکینگ‌ها به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مخابره می‌شد، اما در حال حاضر با اجرای طرح هوشمندسازی که در بعضی پارکینگ‌ها مثل زائر صورت گرفته است، شکایت‌ها در ماه به یکی یا دو عدد رسیده است.

خلیلی گفت: طرح هوشمندسازی در پارکینگ زائر در پایان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی آغاز شد و سال ۱۴۰۳ در باقی پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت اجرای کامل این طرح، موضوع شکایت‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 749325

دیگر خبرها

  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد