Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:01:29 GMT

اکثر مدارس فرسوده کردستان همچنان استفاده می شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۸۷۸۳۶

اکثر مدارس فرسوده کردستان همچنان استفاده می شوند

ماجد احمدی روز سه شنبه با اشاره به جانباختن دانش آموز کلاس اول ابتدایی در روستای گرماش بدلیل تخریب دیوار حیاط مدرسه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساختمان مدرسه مذکور فرسوده و غیراستاندارد و ساخت آن به سال 59 بر می گردد و استفاده از آن از روی ناچاری و فقط بدلیل نبود فضای آموزشی بوده است.
وی افزود: این مدرسه دارای سه کلاس درس است که 2 کلاس آن کاملا غیر استفاده بود و 13 دانش آموز چند پایه در یک کلاس باقی مانده مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان تاکید کرد: عمر مفید ساختمان های آموزشی حدود 30 سال است در حالیکه حدود 40 سال از احداث این مدرسه می گذرد و همین فرسودگی ساختمان منجر به وقوع چنین حادثه تلخ و ناگواری شد.
وی با بیان اینکه یک هزار و 73 مدرسه با سه هزار و 637 کلاس درس در این استان نیازمند تخریب و نوسازی است، گفت: این تعداد 30 درصد کل مدارس شهری و روستایی استان را شامل می شود که تعدادی از این مدارس تخریب شده ولی بیشتر آنها در حال استفاده هستند.
احمدی افزود: برای تخریب و نوسازی این مدارس یک هزار و 986 میلیارد و 371 میلیون ریال اعتبار نیاز است ضمن اینکه تعهد خیران برای مدرسه سازی و توسعه و تجهیز مدارس این استان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، 182 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده که 160 میلیارد ریال آن محقق شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان یادآور شد: در سال جاری 160 مدرسه با یک هزار و 80 کلاس درس با زیربنای 115 هزار و 989 متر مربع در استان مقاوم سازی شده است.
وی همچنین به پروژه های آموزشی در دست احداث استان اشاره کرد و گفت: 153 پروژه آموزشی با 884 کلاس درس و 147 هزار و 198 مترمربع زیربنا در استان در دست اجراست که تعداد زیادی از این پروژه ها نیمه تمام است.
احمدی با بیان اینکه تاکنون 482 میلیارد و 13 میلیون ریال اعتبار برای این مدارس هزینه شده است، اضافه کرد: 50 درصد اعتبارات هزینه ای برای این مدارس توسط سازمان نوسازی و 50 درصد نیز از سوی خیران تامین می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این زمینه اظهار داشت: در حال حاضر یک سوم مدارس استان غیراستاندارد هستند که مدرسه روستای گرماش نیز یکی از این مراکز آموزشی فرسوده و غیر استاندارد است.
رشید قربانی افزود: از مجموع مدارس استان بیش از یک هزار مدرسه تخریبی و غیراستاندارد و 900 مورد نیز نیازمند مقاوم سازی است و بدلیل کمبود فضای آموزشی در استان از تعدادی هنوز استفاده می شود.
وی با بیان اینکه مقاوم سازی و نوسازی مدارس نیازمند اعتبارات زیادی است، گفت: سالانه از کل اعتباراتی عمرانی استان حدود 13 درصد برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص می یابد که با این میزان تنها می توان تعدادی از پروژه های نیمه کاره را تکمیل کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: کارگروهی برای بررسی دلیل وقوع این حادثه تلخ تشکیل شده و در اولین فرصت دلیل وقوع این حادثه شناسایی و به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
دنیا ویسی دانش آموز کلاس اول ابتدایی مدرسه روستای گرماش از توابع شهرستان سنندج روز گذشته بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه جان خود را از دست داد.
7348/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 استاندارد دانش آموز شهری و روستایی مدرسه مدیرکل آموزش و پرورش منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)

خودروهای آلمانی خیلی به خاطر قابلیت اطمینان بالا شناخته نشده‌اند. طراحی‌های پیچیده، قطعات گران‌قیمت و هزینه‌های بالای سرویس و نگهداری باعث می‌شود خودروهای آلمانی به اندازه محصولات ژاپنی همچون تویوتا یا هوندا استفاده نشوند؛ اما مرسدس بنز G کلاس با دیگر خودروهای آلمانی متفاوت است و اکثر مدل‌های تولیدی از سال ۱۹۷۹ تاکنون همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند.

به گزارش پدال، مایکل شیبه مدیرعامل AMG و مدیر واحدهای G کلاس و مایباخ که درباره خودروی جدید G کلاس برقی صحبت می‌کرد خاطرنشان ساخت این مدل تازه‌نفس از نظر عمر خدمات‌دهی به مالکان مشابه مدل‌های بنزینی باشد. او به دسته‌ای از خبرنگاران که در کنفرانس خبری در فرانسه حضور داشتند گفت:

۸۰ درصد تمامی G کلاس‌های تولیدی همچنان در بازار هستند. این خودروها طول عمر بسیار زیادی دارند بنابراین شما می‌توانید حساب کنید که شاید G کلاس نیازمند هزینه‌های سرویس و نگهداری بیشتری نسبت به یک خودروی کامپکت باشد اما دوام آن بسیار بالاست. در واقع اگر بخواهید طول عمر مشابه G کلاس را با خودروی دیگری داشته باشید باید آن خودرو را بسیار زیاد برانید

مرسدس بنز در سال ۲۰۲۳ پانصد هزارمین دستگاه از G کلاس را تولید کرد و بنابراین هنوز بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه از این خودرو در جاده‌ها حضور دارند. در مقابل باید به پورشه اشاره کرد که چندی پیش گفته بود حدود ۷۰ درصد همه ۹۱۱ های تولیدی همچنان تردد می‌کنند.

اگرچه مرسدس اشاره‌ای به انتظارات مدیران شرکت از سهم G کلاس برقی در بازار نکرده اما به رضایت‌مندی نمایندگی‌ها و مشتریان از این محصول جدید خوش‌بین است. او اظهار می‌دارد:

ما تلاش می‌کنیم یک برند با تمرکز بالا روی مصرف‌کننده باشیم. ما می‌خواهیم هر آنچه را که مشتری می‌خواهد ارائه نماییم و اگر آن‌ها پیشرانه‌های ۸ سیلندر بخواهند مأموریت ما تولید پیشرانه‌های ۸ سیلندر بسیار قدرتمند و کم‌مصرف خواهد بود.

او ادامه می‌دهد:

G کلاس برقی جدید فرصت‌های جدیدی را برای نمایندگی‌های ما فراهم کرده است. مشتریان شاید در سال‌های قبل علاقه‌ای به چنین محصولی نداشتند اما هم‌اکنون ما فرصت ملاقات با آن‌ها را داریم

برای اولین بار در تاریخ، G کلاس ۲۰۲۵ با پیشرانه‌ای به غیر از نیروگاه ۸ سیلندر در آمریکا عرضه خواهد شد. علاوه بر قوای محرکه برقی، نسخه پایه G500 بجای پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی از پیشرانه ۶ سیلندر توربوی هیبریدی استفاده خواهد کرد. مدیر مرسدس می‌افزاید:

ما مشتریانی داریم که واقعاً پیشرانه ۸ سیلندر را دوست دارند و این پیشرانه را برای همیشه در G کلاس خواهند خواست. آن‌ها می‌توانند مدل G63 را انتخاب کنند. ما همچنین مشتریانی داریم که به دنبال پیشرانه کم‌مصرف و پرقدرت درون‌سوز هستند و امکان انتخاب مدل ۶ سیلندر G550 برای آن‌ها فراهم است. این پیشرانه کم‌مصرف‌تر و دینامیک‌تر از پیشرانه ۸ سیلندر قبلی بوده و انتخابی مناسب برای افراد یاد شده خواهد بود. سپس نوبت به قوای محرکه برقی برای افرادی می‌رسد که ظاهر و احساس G واگن را دوست دارند اما می‌گویند این روزها نمی‌خواهم دیگر با یک G کلاس بنزینی رانندگی کنم؛ بنابراین ما از نظر تجاری یک استراتژی با ریسک کمتر را در پیش گرفته‌ایم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۱۸ کلاس درس تا مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال