Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا - مدير کل کار، تعاون و رفاه اجتماعي فارس اعلام کرد: فعال کردن مجمع خيرين کارآفرين و اشتغال زا در شش ماه دوم امسال با هدف افزايش زمينه هاي ايجاد اشتغال در اين استان در دستور کار است.

به گزارش دريافتي سه شنبه ايرنا از کانون کارآفريني فارس، سهراب مختاري در جلسه با عليرضا ظهيرامامي رئيس اين کانون افزود: خيرين کارآفرين و اشتغال زا کساني هستند که ظرفيتي را در اختيار يک مجموعه کارآفرين قرار مي دهند تا براي عده اي فرصت شغلي ايجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين ظرفيت مي تواند در اختيار گذاشتن زمين ، سوله و... باشد و تشکيل مجمع خيرين کارآفرين و اشتغال زا تحت لواي کانون کارآفريني استان کمک شاياني به ايجاد اشتغال مي کند.
مختاري افزود: خيرين اشتغال زا ،کارآفرينان و کارفرماياني که نقش موثري در ايجاد اشتغال و به کارگماري افراد داشته اند هر ساله مورد تجليل قرار خواهند گرفت و کانون کارآفريني فارس متولي شناسايي اين افراد و برگزاري جشنواره خواهد بود.
دبير هيات امناي کانون کارآفريني استان فارس اظهارداشت: استفاده از ظرفيت شهرداري، شوراي شهر،مساجد ، حسينيه ها و تکايا، راهکار ديگري است که کانون کارآفريني فارس براي افزايش زمينه هاي ايجاد اشتغال در شش ماه دوم سال دنبال خواهد کرد.
مختاري گفت: همچنين اين کانون تفاهم نامه هايي را با ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعي ، حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي و آبخيزداري استان منعقد خواهد کرد تا از ظرفيت هاي منابع طبيعي استان هم براي افزايش زمينه هاي اشتغال استفاده شود.
وي در اين زمينه افزود: در حدود 10-15 منطقه طبيعي را در استان شناسايي کرده ايم که مستعد ايجاد اشتغال هستند. هدف ما اين است که عرصه اين مناطق را در اختيار مردم بومي منطقه قرار دهيم تا تحت نظارت دولت و براساس ضوابط خاص ضمن حفظ و حراست از منابع طبيعي و سرمايه هاي اکولوژيکي استان از اين پتانسيل استفاده و فرصت هاي شغلي جديدي ايجاد کنند.
در اين جلسه همچنين عليرضا ظهيرامامي رئيس کانون کارآفريني فارس اظهار داشت: ر پنج- شش ماه اخير که از فعاليت دوره دوم کانون کارآفريني استان مي گذرد، توسعه اشتغال در روستاهاي استان علي الخصوص در روستاي فاروق مروشدت بجد مد نظر قرار گرفته و اميدواريم با اقداماتي براي رفع مشکلات اداري و مالي اين روستا ، الگويي براي رفع مشکلات روستاهاي ديگر فارس ايجاد شود.
رئيس کانون کارآفريني فارس گفت : با توجه به زنده و جاري بودن 13 رشته قنات از مجموع 23 قنات حفر شده در اين روستا درصدديم که با تمرکز بر قنات گردي،گردشگري را در اين روستا دنبال کنيم که شش جلسه هم انديشي را با حضور مسئولان و مديران کل استان و نمايندگان مردم شيراز و مرودشت در مجلس شوراي اسلامي برگزار کرديم و به نتايج و مصوبات خوبي هم رسيده ايم.
ظهيرامامي گفت: افزايش زمينه اشتغال از طريق توسعه بوم گردي در روستاي تاريخي ابرج منطقه درودزن مرودشت هدف تازه کانون کارآفريني استان است که از طريق فراهم آوردن امکان بازديد استادان دانشکده هنر و معماري دانشگاه شيراز و... قصد نقشه برداري مجدد معماري خانه هاي بسيار زيباي اين روستا که متاسفانه تا 80درصد تخريب شده است درمرحله اول و اخذ وام براي صاحبان خانه ها براي بازسازي خانه هاي مخروبه آنها در مرحله بعدي را داريم.
وي افزود: اين روستا پتانسيل اين را دارد که به يک هتل 500- 600 تخت خوابه بوم گردي و بي نظير در کشور تجهيز شود.
9873 / 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان

محمد فرهاد گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستا‌های مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستا‌های استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه