Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛علی کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: طبق ارزیابی صورت گرفته توسط اداره کل تامین مسکن و مناسب سازی منتهی به شهریور ماه 1397 بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخش مناسب سازی و تامین مسکن ایثارگران با پیگیری های مکرر و تلاش همکاران در این حوزه رتبه دوم را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مناسب سازی مسکن ایثارگران افزود: مناسب سازی مسکن جانبازان شامل کمک هزینه احداث رمپ یا سطح شیب دار، کمک هزینه نصب سرویس بهداشتی فرنگی و کمک هزینه خرید پکیچ برای جانبازان شیمیایی می باشد.

وی با اشاره به اینکه منزل مسکونی تمامی جانبازان 70 درصد مناسب سازی شده است، تصریح کرد: شناسایی و پرداخت کمک هزینه جهت مناسب سازی منزل مسکونی والدین شهدا و همچنین سایر جانبازان قطع عضو از دیگر اقدامات و اولویت های این اداره است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین از جذب صد در صدی اعتبارات اختصاص یافته در سال 1396 در این بخش خبر داد و اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در سال 1397 نیز موفق به جذب صد درصدی اعتبارات از بخش منابع دولتی شده است.

وی در ادامه به اعطای تسهیلات خرید و احداث مسکن اشاره و اظهار داشت: جهت دریافت تسهیلات مسکن هماهنگی و رایزنی های مختلفی با بانک های عامل انجام گرفته و افراد متقاضی در صورت حصول شرایط لازم به این بانک ها معرفی می شوند.

کاظمی در ادامه با اشاره به مناسب سازی ساختمان اداری بنیاد شهید در ستاد استان و شهرستان های زنجان، طارم و ماهنشان، گفت: مناسب سازی ساختمان های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابهر و خدابنده از برنامه های پیشرو در این زمینه است.

وی همچنین به عضویت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ستاد مناسب سازی فضاهای شهری ویژه معلولین و جانبازان و همچنین ریاست کمیته حقوقی و نظارت ذیل ستاد مناسب سازی اشاره کرد و گفت: جلسه آتی ستاد مناسب سازی استان که به ریاست معاون عمرانی استانداری زنجان برگزار خواهد شد، به میزبانی این اداره کل و با حضور سایر دستگاه های عضو برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تاکید کرد: اصلاح ورودی ساختمان های دستگاه های اجرایی برای حرکت ویلچر، نصب نرده و آسانسور در ساختمان ها، ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب و احداث سطح شیب دار در ورودی، از موارد الزامی جهت مناسب سازی ساختمان ها به شمار می شود.

انتهای پیام/ن

منزل مسکونی تمامی جانبازان 70 درصد مناسب سازی شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی

کامران پورمقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:بنابر بررسی های صورت گرفته با انجمن کارفرمایان صنایع چوب، ظرفیت اسمی کارخانجات ۱۲ تا ۱۳ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز است که با احتساب خمیر کاغذ در کارخانجات کاغذسازی ۲ میلیون متر مکعب به این میزان اضافه می شود، درحالیکه هم اکنون صنایع ۴۰ درصد کمتر از ظرفیت خود کار می کنند.

به گفته او، بنابر آمار از مجموع چوب مورد نیاز صنایع کاغذ و چوب حدود ۶ میلیون متر مکعب چوب از هرس باغات و چوب آلات باغی و بخشی چوب های وارداتی تامین می شود که مجموع واردات از یک میلیون تن بیشتر نخواهد بود.

پورمقدم ادامه داد: واردات چوب بدلیل آفات قرنطینه ای با مشکلاتی روبروست و از طرفی بدلیل نوسانات نرخ ارز، واردات صرفه اقتصادی ندارد.

مجری طرح زراعت چوب با بیان اینکه امکان خودکفایی تامین چوب با توسعه زراعت چوب وجود دارد، افزود: اگر طی ۵ سال سطحی معادل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارهکتار را زیرکشت ببریم، تمام نیاز چوبی در داخل قابل تامین است، اما این موضوع نیازمتد سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت اعم از تامین نهال های اصلاح شده و زودبازده و مقاوم به شوری و کم آبی است.

به گفته او، با توجه به محدودیت منابع آبی برای توسعه زراعت چوب، استفاده از آب های نامتعارف باید در دستور کار قرار گیرد. بدین منظور در سال ۱۴۰۳ حداقل حدود ۲ هزارهکتار شناسایی عرصه داریم که می توان با آب پساب کارکرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با توسعه زراعت چوب، قاچاق متوقف می شود، گفت: بخش عمده زراعت چوب متکی به سرمایه گذاری بخش خصوصی است و ۳۰ درصد سرمایه گذاری مربوط به زیرساخت است که امیدواریم این سطوح را برنامه ریزی کنیم تا طی یک دوره ۵ ساله نیازهای چوبی کشور در داخل تامین شود به طوریکه نه تنها نیازی به واردات نداشته باشیم، بلکه قاچاق چوب از جنگل ها متوقف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت
  • بنیاد مسکن بیش از ۲۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان احداث می‌کند