Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ۶۰ استارت‌آپ جدید در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: علاوه بر آن در تلاش هستیم تا با کمک وزارت بهداشت، بازار جدیدی به نام بازار سلامت برای دانش‌آموختگان این حوزه فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک با وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در پنج سال اخیر همراه ما بوده، افزود: علاوه بر آن وزارت بهداشت با حضور در پارک فناوری پردیس مشارکتی در زمینه ایجاد شبکه سلامت داشته است و تاکنون این وزارتخانه در حوزه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی با این معاونت همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری با بیان اینکه سلامت دیجیتال یک بحث بسیار مهم در دنیا محسوب می‌شود، اضافه کرد: این امر به گونه‌ای است که ضریب نفوذ سلامت دیجیتال در دنیا ۲۸ درصد و ضریب نفوذ فروش اینترنتی ۲۲ درصد اعلام شده است. این امر نشان می‌دهد که سلامت دیجیتال اولویت زیادی در کسب و کارهای نوین دارد.

وی با اشاره به حرکت ایران در توسعه کسب و کارها در حوزه سلامت دیجیتال، خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر برنامه‌های گسترده‌ای در کشور آغاز کردیم، به گونه‌ای که چند استارت‌آپ جدید آغاز به کار کردند و این نشان‌دهنده پتانسیل کشور برای رشد این حوزه است.

معاون علمی رییس‌جمهور با اشاره به تولید حسگرها و سخت‌افزارها برای انجام انواع اندازه‌گیری‌های حوزه پزشکی، یادآور شد: این تکنیک‌ها موجب شده است تا روش‌های تشخیص متحول شود، ضمن آنکه موجب پیوند مهندسان با پزشکان در محیط بیمارستانی شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان از آمادگی معاونت علمی در توسعه شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها در حوزه سلامت دیجیتال خبر داد و گفت: حوزه سلامت دیجیتال حوزه بسیار مهمی است و می‌توانید با ایجاد اکوسیستم جدید دانش‌بنیان بازار جدیدی به نام بازار سلامت با نظارت وزارت بهداشت ایجاد کنید.

ستاری توسعه بازار سلامت را موجب ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی دانست و ادامه داد: افراد مستعدی که می‌خواهند سرویس‌های مناسب در حوزه سلامت ارائه دهند، این اکوسیستم به آنها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تفاهمنامه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلتفرم جامع خدمات برای دانش‌بنیان‌ها به‌زودی ایجاد می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با تاکید بر تلاش معاونت برای ایجاد زمینه‌های لازم و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حضور در عرصه رقابت بازار و تکمیل زنجیره ارزش صنایع از ایجاد پلتفرم جامع خدمات حمایتی و سامانه فراخوان‌های معاونت علمی برای اطلاع‌رسانی مناسب و دسترسی بهتر دانش‌بنیان‌ها به انواع تسهیلات و حمایت‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز با حضور در «پردیس فناوری و نوآوری شهید طهرانی مقدم» از شتابدهنده‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و نوآور مستقر در این مرکز بازدید کرد و در حاشیه این بازدید با اشاره به حمایت معاونت علمی از رقابت‌پذیر شدن و ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای هدف، افزود: معاونت علمی به طور کامل از رقابت پذیر شدن شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد موفقیت در عرصه بازار و تکمیل زنجیره ارزش صنایع حمایت می‌کند و در این راه از تمامی ابزارها، دسترسی‌ها و منابع ضمن به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی بهره می‌برد.

معاون علمی رئیس جمهور اضافه کرد: معتقدم اکثر شرکت‌هایی که به معنای واقعی دانش‌بنیان هستند و کار دانشی می‌کنند، در صف دریافت حمایت و تسهیلات نیستند، چرا که یا درگیر کار نوآورانه و فناورانه خود هستند و یا از این حمایت‌ها، چندان اطلاعی ندارند؛ در فضای نخبگانی نیز شرایط همین گونه است و نخبگان واقعی، به دنبال کسب امتیاز و حمایت نبوده و نیستند؛ بنابراین برای شناخت شرکت دانش‌بنیان واقعی و نخبه کارآمد، رویکرد فعالانه را پیش گرفته‌ایم.

وی، یکی از ابزارهای حمایتی و تسهیل‌کننده کار نوآورانه را ابزارهای متنوع و پرکاربرد پیش‌بینی شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان دانست و افزود: این قانون از ابزارهای بسیار خوبی برخوردار است که استفاده بهینه مجموعه‌های دانش‌بنیان از این ابزارها و سازوکارهای حمایتی، شناخت کافی از ظرفیت‌های این قانون مترقی  را می‌طلبد. به همه شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه می‌کنم دست‌کم یک‌بار این قانون را مرور کنند. ابزارهای قانون یادشده برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه رقابت، بسیار کارآمد هستند و برای گشایش و رقابتی‌تر کردن فضای بازار، ابزارهای خوبی در اختیار دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور بیان کرد: سال گذشته قریب به ۷ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات اعتبار مالیاتی به شرکت‌ها داده شد که معادل یک و نیم برابر کل بودجه معاونت علمی است.

دهقانی فیروزآبادی، پردیس فناوری و نوآوری شهید طهرانی مقدم را ماحصل تلاش‌های ارزشمند این شهید والامقام و تیم‌های انگیزه‌مند و فعال شرکت‌های مستقر دانست و گفت: برگ‌های نهال این پردیس نوآوری، نسبت به روزهای نخست رشدی درخور توجه داشته‌اند و این پویایی را در مجموعه می‌توان به وضوح مشاهده کرد. به طوری‌که جوانه‌های برآمده از این نهال، امروز بسیار رشد یافته و این پردیس فناوری، موفق شده است تیم‌های نوآور، نیروهای انسانی توانمند و مدل‌های جدیدی را برای دستیابی و عرضه محصول  شکل دهد.

وی افزود: پلتفرم جامعی در معاونت علمی به‌زودی اجرایی خواهد شد که تمامی شرکت‌های دانش بنیان به تمامی ظرفیت‌ها، تسهیلات و امکانات در قالب یک سامانه خدمت جامع به تمامی حمایت‌ها دسترسی داشته باشند و بتوانند از این خدمات متناسب با نیاز خود مطلع شده و بهره ببرند و ضمن آن‌که شبکه جامعی از توانمندی‌ها، محصولات و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب این سامانه جامع شکل بگیرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که در قالب نظام جدید ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا از مالیات معاف هستند، ادامه داد: در قالب این نظام جدید شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که نیاز مبرم‌تری به این جنس از معافیت دارند، بدون قید و شرط تا پنج سال از مالیات معاف هستند. در قالب همکاری معاونت علمی و مرکز نوآوری شرکتی، شرکت‌های نوپا و مجموعه‌های مستقر می‌توانند از حمایت‌ها و تسهیلات بلاعوض در قالب یک سازوکار مبتنی بر پیشرفت توسعه محصول، از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین ۱۰ میلیارد تومان حمایت سرمایه در گردش ریسک‌پذیر برای توسعه طرح های نوآورانه و پوشش ریسک این طرح‌ها در قالب یک حمایت قابل تبدیل به بلاعوض در نظر گرفته می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که سامانه فراخوان‌های معاونت علمی می‌تواند زمینه مطلع شدن و بهره‌مندی شرکت‌ها از این حمایت‌ها را فراهم کند، اظهار کرد: در قالب رویداد نکست ۱۵۰ میلیارد تومان به ۹ شرکت در شکل‌های گوناگون جایزه داده شد و این رویداد فرصت بسیار خوبی است تا شرکت‌ها بتوانند از حمایت‌ها بهره ببرند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، پردیس فناوری شهید طهرانی مقدم در حال حاضر ۱۸ شرکت و تیم فناور و نوآور را ذیل خود استقرار داده است که در حوزه‌های مختلفی همچون سلامت، الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و صنایع غذایی و سایر فناوری‌های راهبردی با صنایع مختلف همکاری دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • «امید رضایی‌فر» رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی شد
  • پلتفرم جامع خدمات برای دانش‌بنیان‌ها به‌زودی ایجاد می‌شود
  • یک انتصاب جدید در معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  • ۲۵ درصد سهم سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت
  • تلاش وزارت بهداشت برای اخذ مجوز‌های استخدامی
  • هفته سلامت فرصتی بری معرفی خدمات سلامت