Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@08:36:03 GMT

علت افزایش سطح دریاهای جهان چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۸۹۱۲۴

محققان دانشگاه راتجرز دریافتند در صورتی که تولید گازهای گلخانه ای با وضعیت کنونی ادامه یابد، سطح آب دریاها تا سال 2100 میلادی 2.4 متر بالا می آید و تا سال 2300 میلادی این افزایش ارتفاع سطح آب به 15 متر خواهد رسید.

به گزارش صدای ایران از پایگاه خبری ساینس دیلی، از شروع قرن حاضر میانگین جهانی سطح آب دریاها در حدود 6 سانتی متر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این تحقیقات در صورت ادامه تولید گازهای گلخانه ای با وضعیت کنونی میزان سطح آب دریا بر اساس تحلیل های مختلفی که انجام گرفته تا سال 2100 میلادی بین 42 تا 85 سانتیمتر افزایش می یابد، تا سال 2150 میلادی بین 85 تا 164 سانتیمتر به سطح آن افزوده می شود و تا سال 2300 میلادی بین 182 تا 426 سانتیمتر دیگر به سطح آب های جهان افزوده خواهد شد.

با توجه به این که 11 درصد از جمعیت 7.6 میلیاردنفری کره زمین در مناطقی با ارتفاع کمتر از 10 متر از سطح دریا زندگی می کنند افزایش سطح آب، اقتصاد، زیرساخت ها و حیات ساکنین مناطق ساحلی و اکوسیستم های سراسر جهان را با خطر بزرگی مواجه خواهد کرد.

افزایش سطح آب دریا بسته به زمان و مکان متفاوت است و محققان مجموعه ای از روش ها را برای بازسازی تغییرات قبلی و پیش بینی تغییرات آینده ابداع کرده اند. اما صرفنظر از این روش ها، آنچه مسلم است در طول سال های 2000 تا 2050 میلادی سطح آب دریا بین 15.5 تا 25.5 سانتیمتر افزایش می یابد. پیش بینی تغییرات سطح دریا بعد از سال 2050 میلادی بستگی زیادی به میزان تولید گازهای گلخانه ای و روش های مورد استفاده برای پیش بینی این تغییرات دارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Annual Review of Environment and Resources منتشر شده است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دریا جهان اب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۸۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت

ایتنا - بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.
تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۵۵دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • در آمریکا چه خبر است؟
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • 15 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان