Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر الفت در هفتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی که در هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: قانون برنامه توسعه چهارم در سال ۸۵ تصویب شد و در ماده ۱۲۲ اجازه داده شد موسساتی ایجاد شوند که وظایف خدمات انتظامی و حفاظتی را تا حدودی عهده دار شوند لذا برای عملیاتی کردن ماده ۱۲۲ آیین نامه به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفت افزود: قانونگذار توجه داشته است که نمی‌خواهد وظایف حاکمیتی را به موسسات غیردولتی واگذار کند، لذا باید کنترل و نظارت بر این موسسات به صورت دقیق اعمال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: زمانی که به مدیریت‌های اجتماعی قائل شویم، اعمال این مدیریت‌ها باید با نظارت‌های دقیق باشد، در خصوص نظارت‌ها نیز باید از روش‌های نوین و شیوه‌های بهتر استفاده کرد.

وی افزود: اکنون دوره ارتباط‌های کاغذی گذشته است پس باید نظارت‌ها بر این موسسات به صورت تمام وقت و الکترونیکی باشد، چون اقدامات حفاظتی تعطیل بردار نیست و زمانی که همه مردم درحال استراحت هستند تازه کار موسسات حفاظتی و مراقبتی شروع می‌شود، بنابر این در ناجا باید به نظارت‌های الکترونیکی توجه بهتری شد.

الفت گفت: اگر بخواهیم آیین نامه موسسات حفاظتی را اصلاح کنیم نیاز به اتکای قانونی داریم که آن اتکا در قانون نیروی انتظامی وجود دارد.

وی افزود: گاهی دیده می‌شود شرکت‌های خدماتی که صلاحیت آن‌ها و کارکنان آن‌ها مشخص نیست کار شما و موسسات حفاظتی را انجام می‌دهند و این درست نیست و علت مراجعه مردم به این شرکت‌ها این است که مردم از ظرفیت شما در موسسات حفاظتی آگاهی کاملی ندارند.

الفت گفت: باید مردم آگاهی داشته باشند و بدانند که با چه نیروی توانمندی می‌توانند همکاری کنند و اگر این اطلاع رسانی به درستی انجام شود مردم به سمت شرکت‌های خود خوانده حفاظتی نمی‌روند.

وی افزود: اقتدار و صلابت و سرمایه اجتماعی زمانی به دست می‌آید که آموزش‌ها درست و به موقع باشد و اگر به خاطر عدم آموزش نتوانیم به درستی انجام وظیفه کنیم، سرمایه اجتماعی خود را روز به روز از دست خواهیم داد.

الفت گفت: این آموزش‌ها باید توسط مربیان مجرب به صورت دائمی و به روز برگزار شود و هر چه آموزش‌ها بیشتر و بهتر باشد مردم امنیت بهتری را خواهند داشت.

وی، فرماندهان نیروی انتظامی را خطاب قرار داد و افزود: از شما می‌خواهم به موسسات حفاظتی و مراقبتی به عنوان منبع درآمد نگاه نشود، در جلسه امروز بیان شد که ۱۰۰ هزار نفر نیروی فعال در این حوزه وجود دارد که مدیریت و هدایت آن‌ها طبیعتا کار عظیم وسختی است، اما خوب است از این ۱۰۰ هزار نفر به نحو خوبی حمایت شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ما در قوه قضاییه آمادگی داریم این ۱۰۰ هزار نفر را به عنوان دیده بان پیشگیری شناسایی کنیم و گزارش آن‌ها را مورد رسیدگی قرار دهیم.

الفت گفت: ما می‌توانیم در قوه قضاییه از شما حمایت قضایی کنیم تا به وظایف خود با قدرت بهتری عمل کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نظارت الکترونیکی حفاظتی مراقبتی پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با حضور در شهرداری منطقه ۵ تهران به منظور بررسی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در این منطقه گفت: پیگیری قانونی درباره خودرو‌ها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند انجام می‌شود.

سید محمد فیاض افزود:با متخلفانی که در اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری زباله گرد‌ها همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطان قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی می‌شود.

در ادامه رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز گفت:با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد تا معتادان متجاهر در مراکز بیش از شش ماه نگه داری شوند.

عبدالمجید رحمانی گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارایه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

شهردار منطقه ۵ نیز با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

داوود گودرزی افزود: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ تهران می‌بایست با انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند، اقدامات جدی صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به محیط زیست
  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی