Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@20:17:15 GMT

چشمه گُل رامیان در انتظار ساماندهی

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۰۷۴۰

چشمه گُل رامیان در انتظار ساماندهی

باوجود ویژگی های خاص منطقه گردشگری چشمه گل رامیان، اقدام خاصی برای ساماندهی و ایمن سازی آن انجام نشده و این امر ضرورت توجه بیشتر مسئولان را نشان می‌دهد.

 

 

---

اسمش چشمه است اما گاهی طوفان به پا کرده و اینچنین با تیترهای «جوان ۲۴ ساله در چشمه گُل رامیان غرق شد»، «جستجو برای جسد ادامه دارد» و غیره در صدر اخبار استان گلستان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشمه گُل در پنج کیلومتری جنوب شهر رامیان و در ۸۵ کیلومتری مرکز استان گلستان (گرگان) قرار دارد و از سه طرف به جنگل و کوه و از یک طرف به زمین‌های زراعی متصل است.

تاکنون هشت نفر در چشمه گُل غرق شده‌ و آخرین غرق‌شدگی مربوط به مردادماه امسال است.

«مهدی قره قاشی »مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان یکی از افرادی است که غواصی در چشمه گُل را برای بیرون کشیدن جسد، تجربه کرده است. وی در خصوص تجربه‌اش گفت: چشمه گُل رامیان یکی از مناطق خاص غواصی ایران است که تاکنون نمونه آن را در جایی ندیدم. من تا عمق ۳۵ متری پایین رفتم، منطقه بسیار تاریک است و چیزی دیده نمی‌شود و اگر بخواهید چیزی را پیدا کنید تنها بر اثر لمس کردن یافت می‌شود.

مجتبی جمالی سرپرست مدیریت بحران استان گلستان نیز در این زمینه گفت: با توجه به اهمیت چشمه گل و سابقه غرق‌شدگی‌ها مقرر شده فرمانداری رامیان با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از جمله آب منطقه‌ای، شهرداری و منابع طبیعی موضوع ساماندهی و مدیریت مجموعه را تعیین و تکلیف کند که این کار یا با واگذاری به بخش خصوصی و یا بخش عمومی انجام شود..

وی در خصوص فنس چنین توضیح داد: ایجاد فنس به لحاظ فیزیکی و موقعیتی امکان‌پذیر نیست ضمن آن‌که شنا کردن در آنجا ممنوع است./مهر

---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گزارش عملکرد نواحی مناطق ۲۲ گانه پایتخت را در طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران اعلام کرد.

وی در خصوص طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران ۴ گام اصلی داشت که شناسایی، جمع‌آوری، غربالگری و در نهایت ساماندهی بود که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در گام اول شناسایی توسط شهرداران نواحی ۱۲۴ گانه شهرداری تهران صورت گرفت. در گام دوم نیز جمع‌آوری‌ها توسط ادارات خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد. گام سوم مربوط به غربالگری اولیه بود که این کار نیز توسط اداره خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد که در این طرح متکدیان، کودکان کار و خیابان، معتادین متجاهر و افراد کارتن خواب و بی خانمان تفکیک شدند. گام چهارم گام ساماندهی بود که توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به سرانجام رسید.

احمدی صدر پیرامون تعداد گشت‌های حامی شهر در مناطق گفت: ۱۱ منطقه هر کدام از یک گشت حامی شهر استفاده کردند، ۵ منطقه نیز هر کدام ۳ گشت حامی شهر در اختیار داشتند و ۶ منطقه دیگر از ۴ گشت حامی شهر استفاده کردند تا کار ساماندهی به خوبی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در خصوص آمار دقیق ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: درمجموع ۷۲۹۸ نفر در این طرح ساماندهی شدند که از این بین حدود ۶۵۱ نفر متکدی، ۲۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می‌دادند که همگی مورد ساماندهی قرار گرفتند.

احمدی صدر در مورد پراکندگی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت خاطرنشان کرد: متکدیان بیشتر در مناطق یک، چهار، پنج، هفده، بیست و بیست و یک بودند و معتادین متجاهر نیز بیشتر در مناطق چهار، یازده، دوازده، پانزده و شانزده پراکنده بودند. کودکان کار و خیابان نیز در مناطق چهار، پنج، هشت، یازده، پانزده و بیست پراکندگی بیشتری داشتند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در پایان گفت: شهرداری تهران بعد از دو سال تلاش پی در پی و شبانه روزی به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و بستر مناسب جهت ساماندهی به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی رسیده اما باید توجه کرد که اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مثل مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود آسیب‌های اجتماعی دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسؤولین، نهادها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگ‌سازی عمومی و … بیشتر بپردازند و به کمک مردم، سازمان‌های مردم نهاد، حاکمیت و شهرداری شاهد این باشیم که آسیب‌های اجتماعی در پایتخت روند کاهشی یافته و به ساماندهی برسد.

کد خبر 6085547

دیگر خبرها

  • ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • ضرورت ساماندهی دست فروشان خرم آباد
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای یل چشمه سفلی از نابودی جنگل + تصاویر
  • فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه
  • پایان رقابتهای تیر اندازی به اهداف پروازی در رامیان