Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر ادیب، مجری طرح و مدیر دفتر شبکه ماهواره ای کربلا در ایران در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: دکودرام(مستند داستانی) سلمان فارسی به به تهیه‌کنندگی اصلی عتبه عباسی(ع) و کارگردانی ازهر خمیس، کارگردان عراقی و تیم تولیدی از ایران به تهیه‌کنندگی سید‌مجتبی طباطبایی در حال ساخت است.

وی افزود: شش ماه پیش، پیش تولید و بازنویسی فیلم‌نامه شروع شد و با توجه به اینکه عتبه عباسی چند تجربه کاری را از جمله حضرت خدیجه(س) و حضرت ابوطالب(ع) و جناب مالک اشتر به کارگردانی ازهر خمیس تولید شده است این پروژه نیز با تجربیات قبلی آغاز شد و با توجه به اهمیت کار، این فیلم در دو نسخه فارسی و عربی تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عتبه عباسی در راستای فعالیت فرهنگی و هنری خود مرکزی به نام الکفیل را ایجاد کرده اس که تولیدات فاخری را در عرصه‌های مختلف تولید کرده است؛ تلاش در زمینه فیلم‌سازی و انیمیشن و فعالیت‌های هنری اسلامی از جمله رویکردهای جدی این مرکز بوده است.

وی اظهار کرد: هدف از تاسیس این مرکز نیز نشر تعالیم اسلامی و اهل بیت(ع) است و برای معرفی ارزش‌های اسلامی و تعالیم اهل بیت(ع) در سراسر دنیا نیز فعالیت‌ها به  چند زبان انجام می‌شود.

مجری طرح دکودرام سلمان فارسی تصریح کرد: الکفیل یک سال است برنامه‌های پخش زنده‌ای را  در مناسبت‌های زنده کربلا انجام می‌دهد و به صورت فید به تمام شبکه‌های اسلامی ارائه می‌دهد؛ پخش زنده حرم از جمله خدمات تلوزیونی این مرکز است.

وی اظهارکرد: همکاری این شهرک که متعلق به فیلم سینمایی فاخر محمدرسول الله(ص) است توانستیم این فضای منحصر به فرد را برای تولید این اثر به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه فعالیت حرفه‌ای نیز فعالیت‌های گریم و طراحی لباس و فعالیت های کارگردانی حرفه‌ای و هنری و... به خوبی انجام می‌شود و تیم‌های حرفه‌ای در کنار هم حضور یافته و سعی داریم تا پس از سال‌ها مهجوریت جناب سلمان فارسی کاری در خور ایشان تولید کنیم؛ البته این کار در فرمت دکودرام تولید می‌شود به مدت 55 دقیقه از شبکه های مختلف پخش خواهد شد.

ادیب یادآور شد: خوشبختانه همکاری خوبی بین این تیم ایجاد شده است؛ با رایزنی هایی که انجام شد تیم حرفه ای در استان قم که تجربیات فاخری در اجرای فعالیت های هنری تاریخی داشتند را برای کار دعوت کردیم و خوشبختانه امروزه ثمرات شیرین آن نیز خود را در کار نشان می دهد.

وی گفت: حضرت سلمان بزرگ مردی که به درجه والای منا اهل البیت(ع) رسید؛ ولی هنوز کار فاخری در خصوص ایشان تولید نشده است؛ البته آنگونه که شنیده شده است سریال حضرت سلمان نیز توسط داوود میرباقری درحال تولید است که امیدواریم این پروژه به خوبی طی شود. ولی این کار بیش از دو هفته فیلمبرداری را طی کرد و تا یک ماه آینده مونتاژ و تدوین نیز به پایان می رسد.

هدیه عتبه عباسی به فعالان رسانه‌ای

مجری طرح سلمان فارسی اظهارکرد: این کار متعلق به آستان مقدس حضرت عباس (ع) است که بدون هیچ چشمداشتی در اختیار تمامی شبکه های دینی قرار می گیرد زیرا هدف اصلی نشر افکار و مکتب متعالی اهل بیت(ع) است.

وی گفت: گروه فنی و تصویربرداری این کار همکاران ما در شبکه کربلا وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) هستند؛ روزی که کارگردان این اثر یعنی ازهر خمیس به قم آمد با مراوداتی که انجام شد تصمیم بر این گرفته شد با تعامل با گروه هایی که در قم فعالیت های حرفه ای دارند این اثر را تولید کنیم؛ د رنهایت سید مجتبی طباطبایی از تهیه کنندگان و کارگردانان با استعداد و با رزومه قمی با این پروژه همراه شد و با سابقه خوبی که در تهیه کارهای و تولید فعالیت هایی چون دکودرام سیدالشهدا و سلف صالح و.. داشت سعی شد که از این تجربه استفاده شود.

ادیب بیان کرد: در این طرح از یک بازیگر چهره استفاده شد که همان بازیگر نقش حضرت سلمان است که این نقش را حمید تاج دولتی به عهده دارد که از بازیگران خوب ایرانی است که نقش حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) سلمان حمید تاج دولتی از بازیگران خوب ایران است که در نقش حمزه عموی پیامبر در محمد رسول الله در بوی پیراهن یوسف نقش یوسف را داشتند.

مدیر دفتر شبکه ماهواره ای کربلا بر لزوم تلاش هرچه بیشتر آستان های مقدسه در توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) سخن گفت و عزم کارگردان های وظیفه مندی چون ازهر خمیس را در خدمت به تقویت حافظه دیداری مردم نسبت به اهل بیت(ع) ستود.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا فیلم مستند سلمان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت

محمد قناعت در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی مختلفی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در دهه کرامت ۶۵۰ نفر مبلغ در شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان در قالب گروهی و انفرادی به فعالیت تبلیغی خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی، آموزشی و تبلیغات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات امامین انقلاب حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری در خصوص نام گذاری سال جهش تولید با مشارکت مردم، جهاد تبیین از جمله برنامه‌هایی است که در دهه فجر اجرا خواهد شد.

قناعت ادامه داد: برگزاری مراسم جشن ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه هشتمین اختر تابناک فروزان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه و امیدآفرینی نیز از محورهای تبلیغی مبلغان خواهد بود.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای فعالیت تبلیغی در دهه کرامت نیز حجاب و عفاف و حمایت از طرح نور، فرهنگ ایثار و شهادت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده و کاهش مصرف انرژی است.

کد خبر 6100131

دیگر خبرها

  • دمیدن فرهنگ بسیجی در کالبد جامعه تحول آفرین است
  • واگذاری کاروانسرای شاه عباسی و قلعه صمصامبه بخش خصوصی
  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • جزئیاتی از آخرین وضعیت بیماری رضا رویگری | منتطرم میرباقری برای سریال جدیدش صدایم کند
  • خزاعی: انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم
  • واکنش رئیس سازمان سینمایی به اظهارنظرها درباره بیکاری سینماگران و زیر سوال بردن فروش فیلم‌ها
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • «اخت الرضا» راهی شبکه نمایش خانگی شد
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود