Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@04:53:07 GMT

اتباع خارجی حق تردد از مرز مهران را ندارند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۹۰۹۵۹

رکنا: معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: امسال به دلیل نزدیکی مرز مهران به عتبات و راحتی و سهولت در تردد بیش از ۵۷ درصد از جمعیت کشور از مرز مهران به کربلای معلی مشرف می شوند.

نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین ستاد اربعین استان ایلام گفت: از بهمن ماه سال گذشته تا به امروز جلسات متعددی با موضوع ستاد اربعین و با حضور استاندار برگزار شده که در این جلسات کمیته های تخصصی اربعین مشخص شده و چالش ها و مشکلات سنوات گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین ستاد اربعین استان ایلام افزود: در سال ۹۷ و با برگزاری جلسات منظم و متعدد زیر ساخت های لازم برای تردد زوار اربعین انجام شده و استان آماده استقبال از زوار اباعبدالله الحسین است.

تقسم استان ها برای تردد از مرزهای کشور

نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار درباره تردد تعداد استان های کشور از مرز بین الملی مهران به کربلای معلی گفت: پیش بینی می شود امسال به دلیل نزدیکی مرز مهران به عتبات و راحتی و سهولت در تردد، بیش از ۵۷ درصد از جمعیت کشور از مرز مهران به کربلای معلی مشرف می شوند.

نوذری ادامه داد: از جمله استان های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی،گیلان، مازندران، سمنان، اصفهان، لرستان، خراسان شمالی و رضوی و ایلام استان هایی هستند که از مرز مهران به کربلای معلی مشرف می شوند.

وی افزود: مرزهای اصلی کشور برای تردد زوار اربعین به کشور عراق شامل شلمچه و چذابه و مرز بین الملی مهران است و مرز خسروی یکی دیگر از مرزهایی است که در صورت مسدود ماندن آن استان های بیشتری از مرز مهران عبور خواهند کرد.

بازگشایی مرز چیلات دهلران

نوذری همچنین درباره بازگشایی مرز چیلات دهلران برای اربعین امسال بیان کرد: در مرز چیلات زیرساخت های لازمی که برای بازگشایی مرز از جمله جاده سازی، اینترنت و آب آماده شده و رایزنی های لازم با وزارت امور خارجه و وزارت کشور انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اضافه کرد: مرز چیلات دهلران از طرف ایران و ایلام آماده بازگشایی است اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی از سوی کشور عراق برای بازگشایی این مرز صورت نگرفته و با توجه به چند روز باقی مانده به اربعین حسینی امکان بازگشایی این مرز برای امسال امکان پذیر نخواهد بود.

نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین ستاد اربیعین استان در ادامه گفت: حذف روادید یکی از مباحثی بود که از سوی کشور ایران پیگیری زیادی شد اما کشور عراق با این موضوع موافقت کرد و به همین دلیل تمام زائرین باید با روادید از مرز تردد کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین درباره تردد اتباع خارجی از مرز مهران به کشور عراق گفت برابر اعلام ستاد مرکزی اربعین حسینی، اتباع خارجی هیچ گونه حق ترددی از مرز مهران به کشور عراق را ندارند و از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اما مرزهای شلمچه و چذابه برای این زائران تعریف شده که می توانند از مرزها به کربلا معلی مشرف شوند.

نوذری در حوزه زیرساخت ها به کمربندی غربی مهران اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد این کمربندی پیشرفت فیزیکی دارد و هم از لحاظ امنیتی و بار ترافیکی ظرفیت بالای دارد و در تلاش هستیم که این کمربندی تا اربعین امسال راه اندازی شود.

وی در ادامه چهار بانده کردن جاده ایلام به صالح آباد و صالح آباد به مهران را از اقدامات خوب در حوزه زیر ساخت ها دانست که برای زائران ابا عبدالله صورت گرفته است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

راز موی سر 20 زن در کیسه زباله خونین چه بود؟! + عکس

جزئیات قتل جمال خاشقجی از زبان پسرش / نمیدانستم خدیجه زن پدرم است

بیسکوئیت یک میلیون دلاری در دست مرد خوش شانس+عکس

رقص یک مرد با چادر در صحنه سرقت بزرگ!+فیلم

فیل سواری زن ترامپ حاشیه ساز شد+عکس

دردسر ازدواج با پسری که 10 سال کوچکتر بود+ عکس

مرگ تلخ هانیه 7 ساله به خاطر اشتباه پرسنل بیمارستان دزفول

پررویی مدیرعامل سکه ثامن در تحقیقات پلیسى + عکس و فیلم

اصلاح صورت هنگام رانندگی حادثه ساز شد! + فیلم

ترامپ مرد ایده آلی برای همخوابی با یک زن نیست ! + عکس

تجاوز پدر به دختر 13 ساله اش / در مسافرخانه ای در تهران رخ داد + عکس

خودکشی دکتر جراح ارتوپد در ویلای شمال / همه چیز از درخواست میترا شروع شد !

تجاوز پدربزرگ 90 ساله به نوه 13 ساله اش / وقتی خواب بود سراغش رفتم و ...+عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز سیاسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرز ایلام اتباع خارجی بینی عکس ایران زن قتل هولناک فیلم تصاویر پرونده متهم داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۹۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، از پروژه ۶ خطه شهر مهران تا میدان اربعین پایانه مرزی مهران و پارکینگ جدید اربعین بازدید کرد.

ساتاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: در آینده نزدیک با رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین پیگیری می‌شود

بهرام‌نیا افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم که عملیات این پارکینگ در حال آماده سازی است.

وی تاکید کرد: نرخ پارک روزانه خودرو براساس ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 6081659

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق